حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در مراسم عزاداری امام حسین (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در گیلان

فریاد «زیر بار ذلت نمی‌رویم» ملت ایران موجب شد دست تیم مذاکره‌کننده پر باشد/برخی الگوی حُر را مانند سران فتنه معرفی می‌کنند که بخشیده شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ذوالنور با بیان اینکه فریاد «زیر بار ذلت نمی‌رویم» ملت ایران موجب شد دست تیم مذاکره‌کننده پر باشد، گفت: فرمایش‌های مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ,حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور عصر امروز در مراسم عزاداری امام حسین (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه دو نگاه در واقعه کربلا وجود دارد، اظهار کرد: برخی اعتقاد دارند واقعه کربلا تاریخ مصرف دارد و زمان آن گذشته است.

۱۳۹۴۰۸۰۱۰۰۰۴۳۵_PhotoAوی افزود: برخی بی‌حرمتی را فراتر برده و خشونت کربلا را مربوط به خشونت پیامبر (ص) دانستند و عده‌ای دیگر می‌گویند دین باید کنار گذاشته شود تا جامعه عاری از خشونت باشد.

این استاد حوزه، ترویج فرهنگ عاشورا را ترویج فرهنگ شهادت‌طلبی خواند و یادآور شد: در مقابل جاهلان منحط مذکور، نظریه‌ای وجود دارد و می‌گوید کربلا قانون است و تکرار می‌شود و عقبه بسیار قوی دارد.

وی، کربلا را مانند خون در رگ تاریخ دانست و تبیین کرد: کربلا جلوی دیکتاتورها را می‌گیرد و در مقابل سلطه‌طلبی و جریان زندگی در طول تاریخ است.

ذوالنور اضافه کرد: اگر انسان‌هایی که صلاحیت در تصرف امور را دارند کنار گذاشته شوند، موجب فروپاشی و اضمحلال نظام‌های سیاسی می‌شود.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) حاکمیت امام و محوریت بین امام و امت را زنده کرد، متذکر شد: در موضوع هسته‌ای و برجام نیز اگر رهنمودهای مقام معظم رهبری نبود این امر تحقق پیدا نمی‌کرد.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اظهار کرد: مقام معظم رهبری با منویات خود برجام را به مسیر درستی هدایت کردند.

ذوالنور با بیان اینکه فریاد «زیر بار ذلت نمی‌رویم» ملت ایران موجب شد دست تیم مذاکره‌کننده پر باشد، گفت: فرمایش‌های مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب است.

به گفته این کارشناس مسائل سیاسی، ۹ بند نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور را ضروری دانست.

وی با اشاره به اینکه واقعه کربلا نقشه راه و راهبرد شیعه است، تبیین کرد: امروز برخی الگوی حُر را مانند سران فتنه معرفی می‌کنند که بخشیده شوند، سئوال این است که آیا حُر برانداز بود؟

ذوالنور با بیان اینکه کربلا قانون زندگی شرافتمندانه و آزادگی است، توضیح داد: نقش خواص باید در جامعه مشخص شود، چراکه درس‌ها و عبرت‌های کربلا تکرار می‌شود.
tel final1

Share