نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت گیلان

فرمایش مقام معظم رهبری عربستان را به زانو درآورد/عزیزانی که در منا شهید شده‌اند نه سئوال و جوابی در قبر دارند و نه قیامتی/خدا از شهدای فاجعه منا پذیرایی می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شفیعی متذکر شد: خداوند از مادرمان به ما مهربان‌تر است و خدا از شهدای فاجعه منا پذیرایی می‌کند زیرا مهمان خانه خدا هستند و همواره روح آنها حاضر است.

اصلیبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس , حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی بعد از ظهر امروز در مراسم اربعین جانباختگان گیلانی فاجعه منا در مسجد جامع لنگرود اظهار کرد: اربعین جانباختگان منا را به تمام مردم شریف ایران و گیلان تسلیت می‌گویم.

وی با آرزوی طلب صبر برای خانواده‌های قربانیان فاجعه منا، تصریح کرد: خداوند همواره در حال آزمون است و هرگاه بخواهد ملتی را به مقام بالا برساند آنها را مورد امتحان قرار می‌دهد.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت گیلان با بیان اینکه ملت بزرگ ایران حدود ۳۷ سال در حال امتحان است، افزود: ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی مقاومت کرد و امتحان پس داد اما چهره درهم نکرد.

وی با اشاره به ایستادگی ملت ایران در دوران دفاع مقدس، افزود: هشت سال جنگ را «الله‌اکبر» گفتیم و استقامت و پایداری کردیم و یک لحظه عقب‌نشینی نکردیم.

شفیعی با اشاره به اینکه گیلان ۸ هزار شهید در راه خدا فرستاد و یک ذره احساس تأسف نکرد، یادآور شد: مردم گیلان می‌دانستند که در مقابل عده‌ای ذلیل و خوار ایستاده‌اند، همانگونه که دکتر ظریف در مقابل کشورهای مستکبر ایستاد و گفت با ملت ایران به زبان قلدری حرف نزنید.

وی ادامه داد: مهاجران الی‌الله هنگامی که به حج می‌رفتند مانند عروسی بودند که به حجله می‌رفتند و امام صادق (ع) فرمود دین هرگز از بین نمی‌رود.

این مسئول با اشاره به اینکه یک فرمایش مقام معظم رهبری جهان را متحول کرد، افزود: فرمایش مقام معظم رهبری عربستان را به زانو درآورد و او را وادار به اقرار اشتباه خود کرد.

وی با تصریح بر اینکه اسلام می‌گوید نگذارید اطراف کعبه خالی بماند، خاطرنشان کرد: یک نفر در مکه قدرت را به دست گرفته است که حکومت او دوام ندارد زیرا زور دوام نخواهد داشت و نسبت به مهمانان بی‌حرمتی کردند.

شفیعی با ذکر حدیثی از امام صادق (ع) تصریح کرد: امام صادق (ع) فرمود: اگر کسی سه سال مکه برود هرگز رنگ فقر را نخواهد دید و اگر ۱۰ سال مکه برود در روز جزا از او حساب پرسیده نخواهد شد، و عزیزانی که به خاطر خدا رفتند به شعور رسیدند.

وی به حدیثی دیگر اشاره کرد و گفت: در حدیثی آمده که اگر کسی چهل بار به خانه خدا برود یک در از بهشت باز می‌شود و هر کسی را دوست دارد شفاعت می‌کند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت گیلان با بیان اینکه خداوند برای هر عمل و کاری اندازه‌ای قضا و قدر معین کرده است، یادآور شد: برادران و خواهرانی که عزیز از دست داده‌اند خواستار پیگیری و برخورد با آل‌سعود در فاجعه منا هستند و خانواده‌های عزیزان از دست داده از گناه آل‌سعود نمی‌گذرند.

وی اظهار کرد: عزیزانی که در منا شهید شده‌اند نه سئوال و جوابی در قبر دارند و نه قیامتی، تمام گناهانی نیز اگر بوده در منا بخشیده شده است.

شفیعی متذکر شد: خداوند از مادرمان به ما مهربان‌تر است و خدا از شهدای فاجعه منا پذیرایی می‌کند زیرا مهمان خانه خدا هستند و همواره روح آنها حاضر است.

وی به راهپیمایی ۱۳ آبان اشاره کرد و یادآور شد: فردا در ۱۳ آبان دنیا خواهد دید که ملت بار دیگر به خیابان‌ها می‌آیند.

 مراسم مذکور با حضور خانواده‌های فاجعه منا، استاندار، جمعی از مسئولان و مردم برگزار شد.

tel final1

Share