دبیر کل حزب الله در تاسوعای حسینی

فرمانده تروریست ها الجولانی،الظواهری و البغدادی نیستند,آمریکاست/سرشناس‌ترین دیکتاتورهای منطقه مورد حمایت آمریکا هستند/برای فشار به ایران ۱۳ سال دروغ گفتند/جنگ منطقه با تمام کسانی است که تسلیم آمریکا نشدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دبیرکل حزب الله در مراسم تاسوعای حسینی دربیروت گفت: هدف آمریکا این است که همه ملت های منطقه تابع و تسلیم او باشند و موجودیت رژیم صهیونیستی را بپذیرند و اگر چنین نباشند جنگ علیه‌ آنان آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از المنار، سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در میان عزاداران حسینی در منطقه الرویس در ضاحیه در جنوب بیروت با حضور وی در این مراسم برگزار شد.

۱۳۹۴۰۸۰۱۰۰۰۵۷۷_PhotoAنصرالله در ابتدای این سخنرانی از همه کسانی که در برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) مشارکت داشتند تقدیر کرد و آنان را یاوران این امام نامید.

وی همچنین تشکر ویژه‌ای از ارتش و نیروهای امنیتی برای تامین امنیت برگزاری این مراسم کرد و ابراز داشت که امشب قصد دارد به برخی از اصول مواضع و ارتباط آن با مسائل منطقه بپردازد.

دولت‌های آمریکا در اهدافشان تفاوت ندارند تنها روش‌ها متفاوت است

دبیر کل حزب الله با اشاره به اینکه آمریکا از قدرت به شکل هوشمندانه استفاده می‌کند، اظهار داشت که در آمریکا برای پی‌گیری اهدافش فرقی میان دولت‌ها ندارد بلکه روش‌هایشان با یکدیگر متفاوت است.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه واشنگتن و کشورهای غربی استعمارگر از جمله فرانسه و انگلیس به دنبال هژمونی اقتصادی، سیاسی و نظامی بر منطقه‌اند اظهار داشت که آنها برای عملی کردن این هدف راهبردی دارند و برای آن نقشه بلند مدتی در نظر دارند.

سید حسن نصرالله افزود: هدف آمریکا این است که همه ملت های منطقه تابع و تسلیم شده در برابر آمریکا باشند و اسرائیل را بپذیرند و اگر چنین نباشند جنگ علیه‌شان آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه آمریکا از ما می‌خواهد تا اسرائیل را بپذیریم و در غیر این صورت جنگ را به اشکال مختلف آغاز می‌کند، افزود: آنها (آمریکا و غرب) نفت و گاز و دیگر ثروت‌های منطقه را می‌خواهند، در ظاهر این ثروت در اختیار دولت های عربی و اسلامی است اما در واقع این دولت‌ها خودشان از تعیین قیمت نفت عاجز هستند.

دبیرکل حزب الله اظهار داشت: آنها می‌خواهند کشورهایمان بازاری برای محصولاتشان باشد و طی این سال‌ها کشورهای مختلف عربی میلیاردها دلار از آنها سلاح خریدند چرا که آمریکا توسط صاحبان شرکت های نفتی و تسلیحاتی اداره می‌شود.

اسرائیل ابزار هژمونی آمریکا در منطقه است

وی با اشاره به اینکه آمریکا می‌خواهد کشورهای منطقه سیاست خارجی، امنیتی، اقتصادی و نفتی هماهنگ با واشنگتن داشته باشند، افزود: اسرائیل به تنهایی دلیلی برای هژمونی آمریکا نیست بلکه خودش ابزار این هژمونی است به همین دلیل در همه جا از حمایت واشنگتن برخوردار است و از آن در برابر هر حمله‌ای حمایت می‌شود.

سید حسن نصرالله در ادامه تصریح کرد که اگر آمریکا تضعیف شود اسرائیل نمی‌تواند در این منطقه زندگی کند و ملت فلسطین هستند که دارند بار هژمونی آمریکا بر منطقه را می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا هم در جنایات ارتش اسرائیل و بنیامین نتانیاهو هم دست هستند، گفت: در چارچوب طرح آمریکا در منطقه دولت اسلامی و عربی حق ندارد قوی باشد و هر دولت مستقلی  که به دنبال منافع ملتش باشد و تلاش کند به پیشرفت اقتصادی برسد، هدف جنگ آمریکا قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه تمام حرف‌های آمریکا درباره حقوق بشر و دموکراسی دروغ است چراکه سرشناس‌ترین دیکتاتورهای منطقه مورد حمایت ایالات متحده هستند، اظهار داشت که امریکا از فاسدترین نظام‌های سیاسی منطقه که نه قانون دارند، نه انتخابات، نه گردش نخبگان و نه آزادی، این بدان معناست که هرچه آمریکا از دموکراسی و انتخابات و حقوق بشر و مبارزه با فساد می‌زند دروغ و فریبکاری است و متاسفانه برخی ملت‌ها فریب این دروغ‌ها را خورده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به جنجال آمریکا در منطقه علیه برنامه هسته‌ای ایران گفت: ببینید آمریکا با این برنامه چگونه برخورد کرد و زمانی که آمریکا بخواهد ملتی را هدف قرار دهد چگونه دروغ پردازی می‌کند تا ملت و رهبرانش را تسلیم کند.

سرشناس‌ترین دیکتاتورهای منطقه مورد حمایت ایالات متحده هستند

سید حسن نصرالله افزود: آمریکا می‌گفت که ایران دنبال سلاح اتمی است و پس از آن گفت که ایران این سلاح را ساخته و مخفی کرده است و براین اساس بر ایران فشار آورد تا ایران تسلیم شود و برای این هدف ۱۳ سال دروغ گفتند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا برای عملی کردن این هدفش ۱۳ سال دروغ گفت: ابراز داشت که برخی از کشورهای عربی در این میان از خود آمریکا، آمریکایی‌تر بودند.

سید حسن نصرالله در ادامه افزود: باید براین اساس امور جاری در منطقه را درک کنیم که اسرائیل و آمریکا طی سال‌های اخیر شکست‌های متعددی را در منطقه از جمله عراق، افغانستان پذیرفتند و پس از آن امریکا وارد خط جدیدی شده است که جنگی جدید است.

وی با اشاره به اینکه این جنگ جدید علیه هرکسی است که هژمونی آمریکا را رد کند و تسلیم نشود، گفت: جنگ در عراق و سوریه جنگی واحد است هرچند اشکال آن متفاوت باشد. اینکه کشورهای عربی و غربی و منطقه ده‌ها هزار تروریست تکفیری را جمع کردند و به آنها سلاح و پول دادند بدون موافقت آمریکا بود؟ نه بلکه این طرحی آمریکایی بود که در آن دیگر کشورها هم حضور داشتند.

وی با بیان اینکه جنگ کنونی در منطقه به رهبری آمریکاست تاکید کرد که آمریکا و دوستانش در منطقه به داعش در عراق کمک کردند تا ملت عراق را تسلیم خود کنند.

دبیرکل حزب الله با اشاره به اینکه امروز در سوریه و عراق تروریست‌ها اعم از تکفیری و لائیک در راسای خدمت به منافع آمریکا می‌جنگند تا سوریه را تسلیم کنند، اظهار داشت که جنگ‌هایی که در منطقه جریان دارد هدفش تسلیم کردن ملت های منطقه در برابر اراده دولت آمریکاست و کسانی که می‌خواهند این جنگ را جنگ سنی-شیعه نشان دهند در این راستا هستند.

وی با بیان اینکه جنگ شیعه و سنی خواست آمریکاست، اظهار داشت که رهبران مذهبی سنی و جریان‌های سیاسی و نخبگانشان در جهان اسلام باید در راستای عدم تبدیل این نبرد به جنگ شیعه و سنی تلاش کنند.

آمریکا برای این دنبال جنگ شیعه-سنی است تا ارتش تنبل‌ها در کنارش بیاید

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: آنها برای این گفتند که این جنگ مذهبی است تا تنبل ها و ارتش تنبل‌ها و مزدوران را در این جنگ در کنار خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا می خواهد در عراق، سوریه و طی چند ماه اخیر در یمن به دنبال سردرگم کردن مسلمانان اهل سنت برای جنگ نیابتی است که هدف نهایی آن هژمونی آمریکاست، افزود: مقاومت در لبنان، سوریه، فلسطین و ایران طرح آمریکا در خاورمیانه جدید را به شکست کشاندند و از نظر واشنگتن باید هزینه این مسئله را بپردازند و ما باید این حقیقت را درک کنیم.

دبیرکل حزب الله گفت: در این شب عاشورا باید حق را بگوئیم و این حقیقت را بگوئیم که جنگ جاری در منطقه برای اصلاحات، دموکراسی و حقوق بشر و یا یافتن راه حل برای مشکلاتی چون فقر و جهل نیست بلکه جنگ با تمام کسانی است که تسلیم شدن را رد کردند و از پذیرش طرح آمریکا سرباز زدند.

وی افزود: فرمانده جبهه مقابل الجولانی، الظواهری و البغدادی نیست بلکه آمریکاست و در جبهه ما هرکسی که تسلیم در برابر امریکا را رد کند حضور دارد و این توصیفی حقیقی از اوضاع کنونی منطقه است.

وی با تشبیه شرایط امروز منطقه با جنگ میان امام حسین(ع) و یزیدیان گفت: می‌گویند که اگر تسلیم نشوید به شما اعلام جنگ می کنیم و علیه شما انتحاری می فرستیم همانطور که یزید و ابن زیاد به امام حسین(ع) در کربلا می‌گفتند اگر بیعت نکنید شما را می‌کشیم و سر از تنتان جدا می کنیم.

سید حسن نصرالله با اشاره اینکه جنایات تکفیری‌ها همانند جنایات یزیدیان در حمله به مدینه و نبرد با امام حسین(ع) است، گفت: امروز ما در نبرد با طرح آمریکا برای جنگ با تکفیری‌ها هستیم و در برابر ما دو گزینه است تسلیم و ذلت یا جنگ، بازهم می‌گوئیم همانگونه که طی سال‌ها گفتیم در چندین عرصه در حال نبرد با دشمنان هستیم و به همه کسانی که ما را تهدید می کنند می‌گویئم که «هیهات من الذله».

telegramdintitled

Share