نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری

فاصله گرفتن جوامع اسلامی از ساختار معنویت بزرگ‌ترین خطر است/نماز جمعه برای رویارویی با هر نوع آسیبی می‌تواند نقش مهمی داشته باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از فارس ،نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تقویت بنیه معنوی نباید مورد غفلت مسئولان نظام قرار گیرد، گفت: فاصله گرفتن جوامع اسلامی از ساختار معنوی بزرگ‌ترین خطر برای جوامع بشری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از فارس ،نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تقویت بنیه معنوی نباید مورد غفلت مسئولان نظام قرار گیرد، گفت: فاصله گرفتن جوامع اسلامی از ساختار معنوی بزرگ‌ترین خطر برای جوامع بشری است.

جامعه الحسین (۳۸)ramzaniآیت‌الله رضا رمضانی امروز فاصله گرفتن جوامع اسلامی از ساختار معنوی را بزرگ‌ترین خطر برای جوامع بشری خواند و اظهار کرد: تقویت بنیه معنوی نباید مورد غفلت مسئولان نظام واقع شود.

وی درباره جلوگیری از نفوذ و اشاعه فرهنگ غرب افزود: عصر کنونی یک عصر علمی و تکنولوژیکی بوده و باید از علم برای خدمت به انسان بهره گرفت و این یک اصل بدیهی و روشن است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فرهنگ غرب با اومانیستی به انسان شکل گرفته است، تصریح کرد: چنین فرهنگی برای انسانی که در بستر و فرهنگ خدامحور رشد کرده، زیان‌آور است.

وی ادامه داد: اگر برخورد مسئولان در عرصه فرهنگ «رها» باشد و به هر نوع فرهنگی اجازه ورود دهند بی‌تردید جامعه با اباحگیری در تمام حوزه‌ها مواجه می‌شود.

به گفته رمضانی، اگر خطر لیبرالیسم سیاسی و اقتصادی بیشتر نباشد کمتر نیست و همه باید برای مقابله با این پدیده سرمایه‌گذاری کنیم.

وی تصریح کرد: اگر چه تغییر فرهنگ ملی با دینی به صورت دفعی ناممکن است اما این تغییر به صورت تدریجی با شرایط خاص نه تنها ممکن می‌شود بلکه چه بسا تغییر هویت و سیستم فکری جامعه اسلامی را به دنبال دارد و امروزه در کشورهای اسلامی این نکته به وضوح مشاهده می‌شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هر حرکت آسیب‌درمانی باید عالمانه و روشن‌مندانه باشد، اضافه کرد: حرکت‌های بدون علم و روش نه تنها نتیجه لازم را ندارد بلکه بر اساس آنچه که علی (ع) به کمیل فرمود، افراد و تفریط را به دنبال خواهد داشت.

وی متذکر شد: حرکت اصلاح‌گری در مبارزه با آفت‌ها و آسیب‌ها باید علمی و با معرفت صورت گیرد، همانگونه که هر حرکتی نیاز به علم و معرفت دارد و بدون حرکت عالمانه نمی‌توان حرکت هدفمند و روشن‌مند را پدید آورد.

به گفته رمضانی، اتخاذ روش و داشتن هدف به‌ویژه در سیر آسیب‌درمانی فکری و عقیدتی نقش موثری خواهد داشت و نماز جمعه به عنوان یک نماد جمعی برای رویارویی با هر نوع آسیبی می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که توجه لازم به سیر ورودی و خروجی جنبش‌های مذکور نشود آسیب‌های جدی جامعه دینی را مورد تهدید قرار می‌دهد.
tel final1

Share