مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان خبر داد:

عوامل حمله به پایگاه میراث فرهنگی تالش دستگیر شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان از دستگیری و تسلیم عوامل حمله به پایگاه میراث فرهنگی تالش خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان از دستگیری و تسلیم عوامل حمله به پایگاه میراث فرهنگی تالش خبرindex داد.

رضا علیزاده در تشریح این خبر اظهار داشت: شهرستان تالش از جمله نقاط استان گیلان است که آثار باستانی بسیاری را در دل خود جای داده و بخش اعظمی از هویت این دیار را شامل می شود.

وی، آق اولر تالش را از مناطق برجسته در حوزه باستان شناسی خواند که متاسفانه تعدادی ساخت و ساز غیرمجاز در آن صورت گرفته و یگان حفاظت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با طرح دعوی در مراجع قضایی توانسته حکم قلع و قمع ابنیه های غیرمجاز در این منطقه را اخذ نماید.

علیزاده با اشاره به اخطارهای قضایی متعدد و درخواست تخریب ابنیه های غیرمجاز توسط مالکان، خاطرنشان نمود: در پی صدور حکم قلع و قمع از سوی مقام قضایی و لزوم اجرای این حکم توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان، کارکنان پایگاه میراث فرهنگی شهرستان تالش با همکاری عوامل انتظامی شهرستان و نماینده دادگستری برای اجرای حکم به محل اعزام شدند که بخاطر رخ دادن برخی مشکلات اجرای حکم را به تعویق انداختند.

این مسئول گفت: با تعویق اجرای حکم در تاریخ مقرر و فرصت دهی مجدد به صاحبان ابنیه های غیرمجاز، بعد از گذشت چندساعت عده ای از ذینفعان حکم با در دست داشتن سلاح سرد به پایگاه میراث فرهنگی شهرستان تالش حمله کردند و با خسارت به اموال دولتی و تهدید کارکنان این پایگاه با قمه سعی در ایجاد رعب و وحشت نمودند.

وی، با بیان اینکه جراحت شدید یکی از کارکنان پایگاه میراث فرهنگی تالش از ناحیه دست حاصل بی تدبیری متهمان پرونده بوده است، به سرعت عمل و جدیت عوامل انتظامی در دستگیری خاطیان اشاره نمود و گفت: با دستور مقام قضایی شهرستان ۵ متهم دستگیر و دیگر متهمان خود تسلیم قانون شدند.

علیزاده با بیان اینکه حفاظت از میراث فرهنگی گیلان گامی در راستای حفظ اصالت استان است، افزود: متاسفانه در سالهای گذشته برخی افراد که امروز از کمرنگ شدن عملکرد اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان سخن به میان می آورند، با صدور مجوزهای ساخت و ساز در محوطه تاریخی تالش موجبات بی ضابطگی های مذکور را فراهم آورده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان خواستار حمایت همه جانبه شهروندان و مسئولان برای حراست از هویت تاریخی نقاط مختلف استان شد و بیان داشت: توسعه فرهنگی نسل های آینده در گرو انتقال داشته های غنی و با اصالت امروز است.

tel final1

Share