ظریف گفت در جلسه‌ای که به رهبری دروغ می‌بندند، نمی‌نشینم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا , احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای تحت عنوان «گزارش به مردم در مورد برجام»، فرایند بررسی برجام درمجلس و اقدامات خود به عنوان یک نماینده در این زمینه را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا , احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای تحت عنوان «گزارش به مردم در مورد برجام»، فرایند بررسی برجام درمجلس و اقدامات خود به عنوان یک نماینده در این زمینه را تشریح کرد.
احمد توکلی در بخشی از صحبت های خود گفت: یکشنبه ۱۶ فروردین ۹۴ دکتر ظریف برای ارائه گزارش از مذاکرات لوزان به کمیسیون سیاست خارجی آمده بود. آقای کریمی قدوسی نخستین نماینده‌ای بود که در اعتراض به مذاکرات در نوبت خود به آقای ظریف متعرض شد و خطاب به وی چیزهایی را از حضرت آقا نقل کرد که دکتر ظریف دو بار گفت دروغ است و در بار سوم از جایش برخاست و در حالی که می‌گفت در جلسه‌ای که به آقا دروغ می‌بندند، نمی‌نشینم، قصد خروج کرد که با اصرار همکاران دوباره نشست.

zarifesآقای کریمی هم با خواهش من و آقای نبویان ادامه نداد. افراد مختلف سخن گفتند. معمولاً دوستان رهروان در دفاع و جبهه پایداری در مخالفت. از جمله برادرم آقای نبویان به استناد بیاناتی از رهبری آقای ظریف را به عدم رعایت نظرات ایشان متهم کرد. در انتها آقای کامران وقت خویش را به بنده داد. چون حملات به دکتر ظریف خیلی تند بود، برای آنکه با روحیه آسیب‌دیده از کمیسیون نرود ابتدا از طرف خودم و حضار از زحماتش تشکر کردم و برجستگی‌های مهمی از مذاکرات را بیان کردم بعد به گفتن ضعف‌ها پرداختم. در عین حال از اظهار عقیده آزادانه برادران مخالف نیز دفاع کردم.

در انتها خطاب به برادران پایداری اضافه کردم تصویری از رهبری که در کلامتان ارائه می‌شود، رهبری ضعیفی است و با واقعیت اصلاً نمی‌خواند. ظریف کیست که جرأت کند خلاف آقا در این امر مهم کاری بکند؟ مگر می‌تواند؟ حتی اگر بخواهد. اینجا نه ظریف و نه هیچ کس دیگری جرأت مخالفت با رهبری را ندارد! ماجرا به خوشی پایان یافت.

صبح روز بعد در یک ملاقات ۱۰ دقیقه‌ای ۲ مطلب را به دکتر ظریف عرض کردم. نخست گفتم شما که حرف تلخ دشمنان را با متانت گوش می‌دهی چرا دیروز بی‌صبری نشان دادی؟ وزیر خارجه باید سنگین‌تر از این باشد. قبول داشت. البته خستگی از سر و رویش می‌بارید. گفتم شاید دلیلش این باشد. تصدیق کرد و گفت بسیاری از شب‌ها به خاطر نگرانی از سنگینی مسئولیت خوابم نمی‌برد.

دوم، پیشنهاد کردم که تمام مخالفانی را که مبنا دارند از حسین آقا شریعتمداری و مانند ایشان در رسانه‌ها و آقای نبویان و مانند وی از نمایندگان و همچنین از دانشگاهیان را زود دعوت کن و خواهش کن صریح حرف بزنند و تو خودت شنونده باش و اگر خواستی آخر کار کمی توضیح بده. این کار اولاً عیوب کار شما را بر خودتان آشکار می‌کند؛ ثانیاً روابط داخلی را تلطیف می‌نماید، استقبال کرد.

tel final1

Share