مدیر کل آموزش و پرورش گیلان

صدور احکام رتبه‌بندی ۲۲ هزار فرهنگی گیلان/در بسیاری از شهرهای گیلان نیروهای فرهنگی کلاس ندارند/۲ هزار نفر از مربیان پیش‌دبستانی متقاضی جذب آموزش و پرورش در گیلان هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیر کل آموزش و پرورش گیلان از صدور احکام رتبه‌بندی معلمان برای ۲۲ هزار فرهنگی این استان خبر داد و گفت: برای بقیه فرهنگیان صدور حکم آنها در دست پیگیری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از فارس ،مدیر کل آموزش و پرورش گیلان از صدور احکام رتبه‌بندی معلمان برای ۲۲ هزار فرهنگی این استان خبر داد و گفت: برای بقیه فرهنگیان صدور حکم آنها در دست پیگیری است.

hajati_1317مهدی حاجتی با اشاره به وضعیت اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در گیلان اظهار کرد: از ۲۹ هزار فرهنگی گیلان برای تعداد ۲۲ هزار نفر احکام رتبه‌بندی معلمان صادر شده‌است.

وی با بیان اینکه دولت برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان یک‌هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان لحاظ کرده‌است، افزود: برای کسانی که احکام صادر نشده در آبان ماه جاری صادر می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان شرط اصلی رتبه‌بندی معلمان را اشتغال نیروها عنوان کرد و گفت: شرط احراز برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان شش سال سابقه است.

وی با اشاره به اینکه شرط احراز دیگر اینکه معلم باید ابلاغ تمام‌وقت داشته‌باشد، ادامه داد: استفاده حداکثری از ظرفیت نیروی انسانی بخشی از اهداف نظام رتبه‌بندی معلمان است.

حاجتی تصریح کرد: با وجود اینکه امسال حدود یک‌هزار و ۲۰۰ نفر نیروی فرهنگی آموزش و پرورش گیلان بازنشسته می‌شوند میزان حق‌التدریسی را به یک‌سوم کاهش دادیم و سال گذشته ۲۲ هزار ساعت حق‌التدریس داشتیم و امسال به ۱۴ هزار ساعت کاهش رسیده‌است.

وی با بیان اینکه سقف تدریس برای معلم تعریف شده‌است، خاطرنشان کرد: برای کسانی که ۲۰ سال سابقه دارند ۲۰ ساعت تدریس در هفته است.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان نیازهای اولیه معلمان را جزو شروط دستگاه فرهنگی ذکر کرد و یادآور شد: اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان انگیزه معلمان را افزایش داده‌است و آغاز بسیار خوبی است و دولت با وجود سختی‌ در حوزه اقتصادی، به حوزه فرهنگی نیز توجه دارد.

وی درباره وضعیت جذب مربیان پیش‌دبستانی، خاطرنشان کرد: پس از مصوبه مجلس درباره خرید آموزش مربیان پیش‌دبستانی به عنوان حق‌التدریس اقدام‌هایی جزو الزامات بود تا بتوانیم از تمام نیروها استفاده کنیم و اکنون این مسئله در دستور کار است.

حاجتی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ نیرو بر اساس نیاز و رشته و جنسیت جذب می‌شوند، متذکر شد: ۲ هزار نفر از مربیان پیش‌دبستانی متقاضی جذب آموزش و پرورش در گیلان هستند که در طول سال تحصیلی بر اساس نیاز آموزش و پرورش در حال انجام است.

وی یادآور شد: از طریق دانشگاه فرهنگیان و نیروهای پیش‌دبستانی و خرید آموزشی نیازهای آموزشی خود را برآورده می‌کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه در رشت حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر از نیروها کلاس ندارند، خاطرنشان کرد: با وجود شایستگی، این نیروها نتوانستند از نظام رتبه‌بندی معلمان استفاده کنند ضمن اینکه در بسیاری از شهرهای گیلان نیروهای فرهنگی ما کلاس ندارند و خود را پاسخگو می‌دانیم و تیم بازرسی و نظارت بر این موضوع اشراف دارد.

tel final1

Share