اخبار امروز پلیس:

سه تن از اراذل و اوباش در اداره گمرک آستارا دستگیر شدند/پایان خط و نشان های عاشق عربده کش

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده انتظامی شهرستان آستارا استان گیلان از دستگیری برهم زنندگان نظم عمومی اداره گمرک این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده انتظامی شهرستان آستارا استان گیلان از دستگیری برهم زنندگان نظم عمومی اداره گمرک این شهرستان خبر داد.

P1130538سرهنگ رحیم مهدی زاده فرمانده انتظامی شهرستان آستارا در تشریح این خبرگفت: مأموران پلیس امنیت عمومی با هماهنگی دستگاه قضائی ۳ تن از اراذل و اوباش که باعث برهم زدن نظم عمومی یکی از دستگاه های دولتی این شهرستان شده بودند را دستگیرکردند.
وی با بیان اینکه ایجاد امنیت مطلوب و در خور شان مردم ولایت مدار شهرستان آستارا، در سرلوحه کار پلیس خدمتگذار این شهرستان قراردارد،اضافه کرد: برابر گزارش های واصله در هفته گذشته این سه نفر در محوطه اداره گمرک این شهرستان اقدام به برهم زدن نظم عمومی واخلال در روند اجرای کار نموده بودند که باتشکیل تیم ویژه ای از مأموران خبره،موضوع به صورت دقیق بررسی و متهمان که دارای سوابق متعدد بوده را دستگیرو پس ازتشکیل پرونده وتحقیقات جامع به دستگاه قضائی معرفی و از آن طریق هرکدام با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون ریالی روانه زندان شدند.
سرهنگ مهدی زاده با بیان اینکه هرگز اجازه نخواهیم داد عده ای قانون گریز برای رسیدن به خواسته های نفسانی خود هنجارهای اخلاقی و اجتماعی را نادیده بگیرند، اظهارداشت: برقراری امنیت از وظایف اصلی نیروی انتظامی بوده و برای رسیدن به این هدف با هر شخص و گروهی که باعث سلب آسایش مردم شود و امنیت اجتماعی آنها را به مخاطره بیندازد برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.
فرمانده انتظامی شهرستان آستارا درپایان ضمن اشاره به حمایت های خوب دادستان شهرستان، افزود: بحمدالله وفاق وهماهنگی خوب بین اعضای شورای تأمین شهرستان آستارا موجب این شده تا در راه ایجاد امنیت مطلوب اقدامات مناسبی صورت پذیرد.

پایان خط و نشان های عاشق عربده کش در لنگرود

SAM_4143ماموران انتظامی شهرستان لنگرود استان گیلان با دستگیری، به خط و نشان های عاشق عربده کش پایان دادند.
سرهنگ حسین نیک فرد  فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود با اعلام این خبر گفت: در پی اظهار نگرانی مردی ۵۳ ساله مبنی براینکه جوانی ۲۷ ساله با شنیدن جواب نه از دخترش، با سنگ شیشه پنجره خانه اش را شکسته وسپس با یک تیغه قمه به سمت درب حمله ور شده و اقدام به فحاشی و قدرت نمایی می نماید، ماموران انتظامی دستگیری متهم را در دستور کار خود قرار دادند.
فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود افزود: ماموران انتظامی در حین گشت زنی در سطح شهر این متهم ۲۷ ساله را با یک دستگاه موتور سیکلت در حالی که قمه ای بدست داشت، مشاهده کرده و هنگامی که قصد داشتند وی را دستگیر کنند با فرارش مواجه شدند.
سرهنگ نیکفرد با اعلام اینکه متهم که راهی جز تسلیم شدن نداشت پس از گیر افتادن در یک کوچه بن بست با قمه به سمت ماموران حمله ور می شود، بیان داشت: ماموران انتظامی با اقدام به موقع متهم را دستگیر و به خط و نشان های این عاشق عربده کش پایان دادند.
فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود در پایان با اعلام اینکه دو قبضه قمه از متهم کشف شد، اظهار داشت: متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد.

دستگیری عاملان هتک حیثیت در « اینستاگرام »

سرهنگ  محمدخانی  رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان با اعلام این خبر گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی خانم ۱۸ ساله ای مبنی بر اینکه صفحات جعلی با سوء استفاده از نام و تصویر وی در اینستاگرام ایجاد شده و مطالب توهین آمیز و غیر اخلاقی در آن بارگذاری و برای کاربران ارسال می گردد، موضوع در دستورکار پلیس فتا قرار گرفت.
رئیس پلیس فتای استان گیلان افزود: با پی جویی های فنی و پلیسی، عاملان هتک حیثیت شاکیه در شبکه اجتماعی مبتنی برموبایل که دو مرد ۲۰ و ۲۲ساله اهل و ساکن رشت بودند، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند .
سرهنگ محمدخانی اظهار داشت: با توجه به ادله دیجیتال کشف شده، متهمان به صراحت به بزه انتسابی خود و اینکه با ایجاد صفحات جعلی با نام و تصویر شاکیه در اینستاگرام و نسبت دادن مطالب ناروا و غیر اخلاقی به وی، قصد بدنام کردن او را داشتند، اعتراف و انگیزه خود را از اینکار انتقام جویی عنوان کردند. که.
رئیس پلیس فتای استان گیلان با بیان اینکه متهمان جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت، معرفی شدند، تصریح کرد: طبق ماده ۱۶ فصل پنجم، هتک حیثیت و نشر اکاذیب، قانون جرایم رایانه ای، هر کس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نودو یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از۵ میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.
tel final1

Share