لاهوتی در نشست با سفیر ایران در ارمنستان

سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی در چمخاله/چمخاله دارای ساحلی منحصر به‌فرد است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی از سرمایه‌گذاری بیش از یک‌‌هزار میلیارد تومانی بخش‌خصوصی در چمخاله این شهرستان خبر داد و گفت: چمخاله دارای ساحلی منحصر به‌فرد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از فارس ،نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی از سرمایه‌گذاری بیش از یک‌‌هزار میلیارد تومانی بخش‌خصوصی در چمخاله این شهرستان خبر داد و گفت: چمخاله دارای ساحلی منحصر به‌فرد است.

lahootia)مهرداد لاهوتی در نشست با سیدکاظم سجادی سفیر ایران در ارمنستان در این شهرستان با اشاره به اینکه بین ارمنستان و ایران ۳۵ کیلومتر مرز مشترک وجود دارد، اظهار کرد: کشور ارمنستان همسایه و یک دوست برای ایران است.

وی به تحریم‌های وارده بر ایران اشاره کرد و افزود: ارمنستان همواره با تحریم‌ها علیه ایران مخالف بود و هرگز زیر بار فشارهای آمریکا و اروپا نرفت.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تعاملات اقتصادی ایران با کشورهای همسایه در گرو تعاملات سیاسی با آنهاست و این امر می‌تواند دریچه دیگری در مناسبات بین ایران و کشورهای آسیای میانه به‌ویژه ارمنستان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه سالانه ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر از جمعیت ایران به مناطق مختلف سفر می‌کنند، تصریح کرد: یک میلیون از آثار تاریخی ایران به ثبت رسیده و از این تعداد حدود ۳۶ هزار اثر آن ثبت یونسکو است.

لاهوتی، ایران را در حوزه گردشگری از کشورهای برتر دنیا خواند و افزود: ایران باید بتواند در افق ۱۴۰۴ با ۲۰ میلیون گردشگر خارجی حدود ۳۰ میلیون دلار درآمد کسب کند.

وی با اشاره به اینکه چمخاله لنگرود یکی از دو نقطه دنیاست که ساحل آن به صورت دلتا و منحصر به‌فرد است، متذکر شد: در چمخاله بیش از یک‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف مانند احداث هتل انجام شده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی این شهرستان را دارای ظرفیت اسکان همزمان ۲ هزار خانوار دانست و تصریح کرد: مجموعه تفریحی و گردشگری درفک لنگرود در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در دست احداث است.

سفیر ایران در ارمنستان نیز در ادامه نشست مذکور با اشاره به استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران خصوصی در لنگرود گفت: حدود ۵ میلیون ایرانی در خارج از کشور زندگی می‌کنند که می‌توان با ترغیب آنها برای سرمایه‌گذاری و توسعه در لنگرود استفاده کرد.

سید کاظم سجادی با اشاره به اینکه «مسجد کبود» ایروان ارمنستان دارای قدمت ۲۵۰ ساله با ثبت یونسکو است، افزود: این نشان از قدمت اسلام و شیعیان ایران در آن کشور دارد.

وی ادامه داد: می‌توان از فرصت‌های مختلف فرهنگی، علمی، اجتماعی و اقتصادی برای معرفی مردم و توسعه ایران استفاده کرد.

سیدرضا جوادپور فرماندار لنگرود نیز در نشست مذکور، این شهرستان را دارای ظرفیت‌های بالا در حوزه گردشگری دانست و اظهار کرد: از ظرفیت‌های گردشگری لنگرود می‌توان برای رونق و توسعه اقتصادی این شهرستان و برطرف شدن معضل بیکاری جوانان استفاده کرد.

tel final1

Share