از گوشه کنار سیاست در گیلان

سخنرانی فیاض زاهد در لاهیجان نیمه تمام ماند+تصاویر/عبور استاندار از خیابانی که عضو شورا جرات عبور از آن را نداشت/آرزوی یک دانش آموز در لاهیجان+فیلم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

سخنرانی فیاض زاهد در لاهیجان نیمه تمام ماند

منتقدان افراطی بیشتر حرف بزنند بنفع اصلاحات است/عصبانیت نباید استراتژی دائم روحانی باشد

سخنرانی دکتر فیاض زاهد در لاهیجان که به مناسبت سیزدهم آبان تدارک دیده شده بود نیمه تمام ماند.

بنا به اخبار واصله تنها دقایقی پس از شروع سخنرانی زاهد در تالار اصناف لاهیجان تعدادی از حضار با سر دادن شعار «مرگ بر فتنه گر و مرگ بر منافق»خواستار عدم سخنرانی زاهد می شوند.

پس از این اتفاق فیاض زاهد سخنرانی خود را نیمه تمام رها می کند و از سالن خارج می شود.

عبور استاندار از خیابانی که عضو شورا جرات عبور از آن را نداشت

IMG_0270مجید رجبی ویسرودی عضو شورای شهر رشت در آخرین جلسه این شورا گفته بود: وضعیت کنده‌کاری‌های خیابان شریعتی رشت به گونه‌ای است که جرأت عبور از میدان شهرداری و شریعتی رشت را نداریم.

جالب است بدانید صبح امروز دکتر محمدعلی نجفی استاندار گیلان از مسیر خیابان شریعتی یعنی همان خیابانی که رجبی به کنایه گفته بود جرات عبور از آن را نداریم به جمع مردم پیوست.

 نام تیم داماش رسما تغییر کرد

پس از اعلام نظرهای غیر رسمی مبنی بر تغییر نام تیم داماش گیلان،در بازی تیم های داماش و گل گهر، نام نماینده رشتی ها، شهر باران (داماش)، قید شد.

ورزش ۳ در این باب نوشته است: هر از چندگاهی جسته و گریخته از این نام استفاده می شد و گاهی این نام بر پشت پیراهن تیم این نقش می بست و تا هفته سیزدهم از سوی باشگاه فقط در مکاتبات اداری از این نام بهره برده می شد و استفاده از این نام به همین جا محدود شده بود تا از محرومیت های احتمالی که امکان دارد از جانب مجموعه داماش گریبانگیر مجموعه جدید شود جلوگیری شود.

کش و قوس ها برای این نام ادامه داشت و هواداران خواستار استفاده از همان نام داماش بودند و اعتقاد داشتند که تنها نامی که می تواند برای این تیم استفاده شود همان داماش گیلان است اما در هفته سیزدهم این جدل ها وارد فاز جدیدی شد و لیستی در اختیار خبرنگاران قرار گرفت که بر روی آن به جای داماش گیلان از اسم شهرباران استفاده شده بود و گوینده ورزشگاه نیز از همین اسم در معارفه بازیکنان استفاده می کرد.

تغییر نام شاید برای فرار از کسر امتیاز یا رفتن تیم به لیگ پایین تر انجام شده باشد اما هواداران این تیم که شاید اگر آنها نبودند این تیم همانند بسیاری از تیم ها فقط نامی از آن باقی نمانده بود خواستار یک چیز هستند و آن این نکته است که” ما بجز اسم داماش گیلان هیچ اسم دیگری را قبول نداریم حتی اگر این اسم نتیجه اش کسر امتیاز یا هر چیز دیگر باشد”.
۰۱۰۷۳۱۵۹

با شعار شهرداری منطقه ۳ رشت آشنا شوید

rastegar12003سمیه رستگار شهردار منطقه ۳ رشت گفته: با توجه به زمان محدودی که تا پایان سال وجود دارد سعی داریم کارهای متفاوت از گذشته در زمینه خدمات شهری ارائه شود و پروژه های در دست اقدام ظرف ۲ تا ۴ ماه آینده به ثمر نشسته و شهروندان منطقه ۳ چهره ای متفاوت از زمانهای دیگر را  شاهد باشند.

شهردار منطقه ۳ از پروژه هایی که قرار است تا پایان سال در واحد خدمات شهری چهره ای متفاوت از این منطقه را نمایان سازد سخن گفت و افزود: از جمله اقدامات در دست اجرای ما چندین فضای مکث ، نقاشی های دیواری بسیار زیبا و همچنین تغییراتی در پارک های محدوده منطقه ۳ می باشد.

 دو پارک کشاورز و ملت بعد از پارک محتشم بزرگترین پارک در رشت از نظر مدیران می باشد که می بایست با دید ویژه ای به آن نگریست، البته معایب زیادی جهت برطرف کردن دارند که مستلزم بودجه هنگفتی است.

 از جمله اقداماتی که می توانیم در این زمینه داشته باشیم ایجاد آب نماهای زیبا و نورپردازی می باشد که به امید خدا تا ابتدای سال جدید این قول را به شهروندان می دهم که عید را با پارک هایی با آبنماها و نورپردازی های بسیار زیبا و متفاوت داشته باشند.

وی از پارک کشاوز به عنوان زیباترین پارک شهر نام برد و تصریح کرد : بنده معتقدم این پارک مستعد زیبایی چند برابر تنها با هزینه ای میلیونی می باشد و به دلیل مغفول ماندن از دید شهروندان و گردشگران سعی داریم خیابانی که این پارک با معماری بسیار زیبا در آن وجود دارد جلوه ای متفاوت از گذشته داشته و با منظری گردشگر پذیر نمایان شود.

برای سال آینده با مصوب نمودن پروژه های به روز تر و زیباتر با شعار شهراداری منطقه ۳ مبنی بر « یک قدم من ، یک قدم تو ، شهری زیبا» با توزیع عادلانه خدمات شهری در همه سطح منطقه ۳ از دورترین نقطه تا نزدیکترین نقطه  به منصه ظهور خواهد رسید.

چانه‌زنی برای بهره برداری از جنگل ها شرم آور است

به گزارش ایسنا ,عضو هیات علمی دانشگاه وین اتریش گفت: شمال ایران در وضعیت بحرانی زیست‌محیطی قرار دارد و از سوی عوامل مختلفی تهدید می‌شود.

عطاالله قبادیان با اعلام این‌که از نیمه دوم دهه ۳۰ شمسی اروپا شرقی آمایش سرزمین را شروع کرد، افزود: پس از آن‌که پنج سال ایران محل تاخت‌و‌تاز بود، برای نجات جنگل‌ها طرح خوبی اجرا شده و از حاشیه جاده‌ها تا پنج کیلومتر داخل جنگل را منطقه ممنوعه اعلام کرده‌ بودند و پس از آن خروج دام از جنگل‌ها که طرح‌های خوبی بود که در دوره‌های مختلف اجرایی شد.

وی با تاکید بر این‌که بسیار شرم‌آور است که به درجه از سقوط رسیده‌ایم که برای بهره‌برداری از جنگل‌ها چانه‌زنی می‌کنیم، گفت: یکی از اهرم‌های توسعه پایدار حراست و پاسداری از منابع طبیعی است، زیرا منابع طبیعی از سوی کویر‌ها و بیابان‌ها تهدید می‌شود.

عضو انجمن نخبگان آلمان با تاکید بر این‌که شهر تهران با ۲۰ میلیون جمعیت و تولید این همه آلودگی تهدیدکننده محیط زیست مازندران است، گفت: مازندران با هیولایی به نام تهران روبرو است و جنگل‌های گیلان دارند تخریب می‌شوند.

وی یادآور شد: از طرف شمال کویرهای ترکمنستان و… درحال پیشروی هستند و برای حفظ تعادل زیست محیطی این تنها ستون لرزان کشور، چه کرده‌ایم.

بزرگترین آرزوی یک دانش آموز در لاهیجان+فیلم

یک دانش آموز اهل روستای سراش شهرستان لاهیجان بزرگترین آرزوی خود را ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر می داند.(فیلم)روستای-سراش-e1446586739927-300x230

به گزارش سرویس اجتماعی «لاهیجان»،ساکنین روستای سراش به علت کوهستانی بودن و عدم برخورداری از جاده آسفالته و مناسب در روزهای بارانی و برفی امکان تردد به روستاهای اطراف را ندارند. از همین رو دانش آموزان این روستا به علت نبود مدرسه مناسب و عدم برخورداری از معلم برای ادامه تحصیل به روستای فیدره می روند که این عبور و مرور هر روزه در جاده کوهستانی و جنگلی برای آنان بسیار دشوار است.

روستای سراش با جمعیتی بالغ بر صد و سی نفر از توابع بخش مرکزی لاهیجان است که در فاصله هفده کیلومتری شهر لاهیجان واقع شده است.

tel final1

Share