از گوشه کنار سیاست در گیلان

روزی که رشت اشغال شد/شهردار رشت باید بره، ملکه باید استعفاء بده/بنر هواداران داماش روی پل یخسازی/ماجرای یک طومار با امضاهای تکراری

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

روزی که رشت اشغال شد

mirza1سایت رنگ ایمان در بخش تقویم تاریخ گیلان خود نوشت:در روز ۱۲آبان ۱۳۰۰ قوای پنج هزار نفری قزاق به فرماندهی رضا خان قلدر،برای سرکوب نهضت جنگل، رشت را به اشغال خود درآوردند.

 علی رغم مقاومت دلیرانه مجاهدین جنگل که بیش از یک ماه به طول انجامید، رشت توسط قوای دولتی اشغال شد.

بسیاری از یاران میرزا، شهید، زخمی یا اسیر شدند.

شهردار باید بره، ملکه باید استعفاء بده

گیل خبر نوشت: سامان بدر این روزها جای خالی خبرنگار واحد مرکزی خبر از لندن در گزارش های صداوسیما بدجوری احساس می شود.  همان خبرنگاری  که همیشه گزارش هایی از اوج بحران اقتصادی و وضع خراب مردم انگلستان را مخابره می نمود و با انجام مصاحبه با شهروندان انگلیسی عمق نارضایتی آن ها را از دولت، ملکه، آمریکا و غرب را نشان می داد که معمولا هم این شهروندان در جواب می گفتند «این چه وضعیه، ملکه باید استعفاء بده»حالا مدتی است که این خبرنگار شجاع با تعطیلی واحدهای مرکزی خبر در بسیاری کشورها دوباره راهی ایران شده و به کشوری آمده که خبری از آن همه بحران نیست!

این گزارشگر شاخص صداوسیما از وقتی به ایران آمده نمی تواند به مانند سابق عمق اعتراضات مختلف شهروندان را نشان دهد و ملکه انگلیس را مقصر اصلی معرفی نماید. بعید نیست با این وضعیت وی  دچار یاس و رخوت و ناراجتی شده باشد .ولی اگر این خبرنگار  بداند در اینجا هم کسانی هستند که می توان همه مشکلات را به وی بچسپانند خیلی زود خودش را به  آن جا خواهد رساند و چه جایی بهتر از شهر باران ایران  که بی شباهت با لندن بارانی هم نیست.

ما پیشنهاد داریم که این گزارشگر مردم همیشه معترض انگلیس سری به رشت بزند و شهرداری رشت را به عنوان عامل همه مشکلات جامعه معرفی نماید که گویا انتقاد از مدیریت شهرداری این شهر این روزها  برای خودش تریبون آزادی محسوب می شود. به طوری که حتی بعضی قصد دارند همه کارهای خود را تعطیل کنند و دربست برای اعتراض به شهرداری رشت تحصن نمایند!

حالا که همه مشکلات کشور یا حل شده و یا قابل نقد نیست چه بهتر است همه کاسه و کوزه ها بر سر شهرداری شکسته شود که همه تصمیم دارند همه مشکلات شهر از چاله های شهر و فاضلاب بگیرید تا مشکل ترافیک و بافت فرهنگی و محیط زیست و فتنه گری و اختلاس را به وی بچسپانند. حالا که از صداوسیما تا خبرگزاری و پایگاه های محلی در گزارش های خود همه از نارضایتی شهروندان سخن می گویند و ما تازه فهمیدیم که در این مملکت آن قدرها هم که می گویند فضای نقد و نقادی با چالش همراه نیست،

چه خوب است این گزارشگر  نیز به عنوان استاد گزارش های مخالفت جویانه  حداقل به این شهر وارد شود و اسلوب خبرنویسی ضد شهردار را به همگان آموزش دهد. ما منتظر وقتی هستیم که میکروفون وی  در سطح شهر از شهروندان گزارش بگیرد: «این چه وضعشه، شهردار باید بره، ملکه باید استعفاء بده.»

بنر هواداران داماش روی پل یخسازی

مبادا «داماش گیلان» را همانند «میرزا» غریبانه از دست بدهیم!

photo_2015-11-04_18-24-37

ماجرای یک طومار با امضاهای تکراری

عصرتدبیر نوشت : یکی از سایت های مخالف شهردار رشت در واکنش به حمایت های روز گذشته دو تن از نمایندگان رشت و تعدادی از رسانه ها، اقدام به انتشار طومار اعتراضی کسبه به طرح ترافیک نموده است.

از نکات جالب توجه در این گزارش می توان به تلاش این رسانه در اکثریت نشان دادن کسبه حامی طومار و مخالف طرح آن هم به هر قیمتی اشاره کرد که با توجه به جمعیت شاغل در نقاط واقع در بافت مرکزی شهر چنین ادعایی چندان منطقی به نظر نمی رسد. ضمن آنکه با نگاهی گذرا به همین طومار نیز می توان تعدادی مهر و امضای تکراری را مشاهده نمود!

به هر حال گویا سنگ اندازی رسانه های مخالف شهردار در اجرای طرح های توسعه ای شهر رشت پایانی ندارد و برای رسیدن به اهدافشان حاضرند «اکثریت» را به هر قیمتی به گروه مخالف شهردار اختصاص دهند. حتی با مهر و امضای تکراری برای پر تر شدن صفحات طومار…

در ادامه شما را به دیدن سه نمونه از مهر های تکراری دعوت می نماییم:


tel final1

Share