از گوشه کنار سیاست در گیلان

جدیدترین اظهارات ندیمی در مورد یک سخنرانی نیمه تمام/سه قلوهای بی مادری که نیازمند کمک خیرین هستند/روایت لاهوتی از پایان انتخاب پوستری/«روایت فاجعه» در رشت

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

جدیدترین اظهارات ندیمی در مورد یک سخنرانی نیمه تمام

روزنامه ایران نوشت:ماجرای نیمه تمام ماندن مراسم سخنرانی یک فعال سیاسی اصلاح طلب در لاهیجان، با اظهارات چهره‌های محلی و واکنش رسانه‌های شهرستان وارد مرحله تازه‌ای شد.
image_460_260 نماینده لاهیجان در مجلس، پیش از هر موضعگیری، خواستار روشن شدن ابعاد ماجراست. ایرج ندیمی در پاسخ به این سؤال که شما تاکنون چه پیگیری هایی برای روشن شدن واقعه کرده اید؟ گفت: «در این باره دو اظهار نظر وجود دارد؛ مخالفان می‌گویند سخنران ادامه نداد، موافقان هم می‌گویند با سرو صدا مانع سخنرانی شدند، یا برخی می‌گویند سخنران یا موضوع سخنرانی می‌توانست متفاوت باشد، یا حتی اینکه واقعاً کتک کاری شده یا نشده، روایت فرماندار با روایت سخنران متفاوت است، در مجموع به نظر من همه این موارد باید روشن شود.» وی با اشاره به اینکه «آنچه مهم است این است که فرماندار شهرستان از نظر اجرایی یک پاسخ دارد و امام جمعه محترم هم از جهت شناخت کیفیت داستان، یک نظر دیگر دارد» اضافه کرد: «مهم این است که مردم نسبت موضوع امریکا کاملاً حساسیت دارند،‌ مجموعه این مباحث به ما می‌گوید که زین پس باید در رابطه با انتخاب سوژه، محل سخنرانی، زمان سخنرانی، سخنران و ترکیب حاضران، چاره‌اندیشی‌های جمعی شده و قانون حاکم شود.»
ندیمی اضافه کرد: «از فرماندار پرسیدم که ایشان گفت دانشگاه اعلام کرد آمادگی ندارد، چون ممکن است تعرضاتی ایجاد شود. دانشگاه این مثال را مطرح می‌کرد که چندی پیش گروهی کنسرت موسیقی برگزار کرد، اما بعد به ما گفتند که تک خوانی شده. به دلیل آمادگی نداشتن دانشگاه، فرماندار اتاق اصناف را به عنوان محل جایگزین انتخاب کرد.»
وی با تأکید بر اینکه «آنچه اکنون با آن مواجه هستیم، دو نظر است که من در ابتدای صحبت‌های خود به آن اشاره کردم» خاطرنشان کرد: «دو طرف از ما تقاضای پیگیری دارند.» ندیمی در پاسخ به این سؤال که آیا طرفی که اکنون در مظان اتهام هست هم اکنون مدعی است؟ گفت: «ما باید براساس قانون پیگیری کنیم و پیگیری می‌کنیم. خواست پیگیری یک موضوع است و قضاوت کردن موضوع دیگری. من الان نمی‌توانم قضاوت کنم، بلکه باید همه چیز را براساس قانون بررسی کرد.»
وی اضافه کرد: «هر دو گروه مطالبی دارند، برگزارکنندگان می‌گویند که ما مجوز داشتیم و اگر قرار بود سخنرانی نشود به ما مجوز نمی‌دانند. گروه دوم هم می‌گوید در فرایند تصمیم و اجرا تفاوت هایی وجود دارد. مثلاً مجوز برگزاری مراسم برای محیط دانشگاه گرفته شد و در محیط دیگری مراسم برگزار شد، در مجموع، من هنوز در رابطه با قضاوت مشکل دارم.»
ندیمی در پاسخ به این سؤال که شما از مراحل پیگیری خبر ندارید، اظهار کرد: «فرماندار گفته است که مدارک را تحویل مراجع ذی ربط دادیم. ایشان مسئول شهر است و خودش مجوز داده، باید به ایشان اطمینان کنیم، چون سابقه دروغی از ایشان ندیدیم. من هم در روزهای آینده خواهم رفت و با بازبینی مدارک قضاوت خواهم کرد. الان آنچه اتفاق افتاده دو گروه هر کدام سعی دارند خود را محق نشان دهند، اما قانون باید ملاک باشد. ملاک من قانون و کیفیت اجراست.»
به هر حال با توجه به نزدیک شدن زمان رقابت‌های انتخاباتی و اهمیت رعایت قانون در مراسم‌ مجوزدار، که بارها مورد تأکید رئیس جمهوری و وزیر کشور قرار گرفته است،‌ به نظر می‌رسد پرونده حادثه لاهیجان باید به دقت مورد بررسی مقامات مسئول قرار گیرد تا اقدامات خودسرانه نتواند تهدیدی علیه رقابت آزاد و قانونمند انتخاباتی به وجود آورد.

سه قلوهای بی مادری که نیازمند کمک خیرین هستند

سه-قلوهای-بی-مادر-نیازمند-واجارگاه-رصدرودسر-۱-۳۰۰x225به گزارش رصدرودسر این سه قلوی زیبا از اهالی روستای فشکل پشته واجارگاه مادرشان بعد از زایمان دچار بیماری کبدی گردید و بعد مدتی که بچه ها حدودا سه ماه فوت کردند.

حال هزینه های این سه قلوی های زیبا با توجه به درآمد کم این خانواده پر جمعیت، می طلبد خیرین شهرستان رودسر دستان پر مهر خود را به سوی این خانواده دراز کرده و تلاش کنند تا کمی از رنج زندگی سختشان کمتر شود.

روایت لاهوتی از پایان انتخاب پوستری

مهرداد لاهوتی، نماینده لنگرود در مجلس و عضو کمیسیون عمران در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات در مورد حضور مردم و ضرورت اتحاد به خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان گفت: همه باید تلاش کنیم حضور مردم را قوی‌تر کنیم هر چند که مردم به وظیفه خود اشنا هستند و حضور قوی در انتخابات دارند همچنان که در تمام صحنه‌های گوناگون دفاع خود را به خوبی نشان داده‌اند.

وی اظهار کرد: تصور من این است که جریانات سیاسی رقابت داشته باشند این جریانات سه تفکر مختلف هستند اما متاسفانه ما احزاب سامان یافته نداریم و راه نجات این است که احزاب را سامان دهیم.lahootia6747 (2)

وی ادامه داد: احزاب می‌توانند برای کشور فکر و اندیشه داشته باشند و وقتی جریان حزب حاکم شد می‌تواند از خود و دولت دفاع کند و این رقابت میان احزاب و جریانات باید وجود داشته باشد.

لاهوتی اظهار کرد: رقابت میان احزاب و جریانات سیاسی نباید موجب بی‌صداقتی از موضع صحبت یا از مواضع بی‌اخلاقی باشد. امروز مردم این افکار را نمی‌پسندند امروز مردم به دنبال آرامش هستند و افرادی را می‌پذیرند که صاحب فکر و اندیشه باشند.

وی ادامه داد: مجلس آینده باید مجلسی بانشاط و در راستای اهداف نظام باشد امروز مردم معیارشان در انتخابات متفاوت است و دیگر مردم مانند گذشته رییس جمهور را با پوستر انتخاب نمی کنند.

وی ادامه داد: امروز فضاهای مجازی و اطلاع‌رسانی تغییر ایجاد کرده‌اند اما نباید در فضای انتخابات موجب تهمت و بدبینی نسبت به نظام رفتاری صورت گیردو رقابت میان احزاب و گروهها باید با پویایی و صداقت باشد.

«روایت فاجعه» در رشت

مراسم گرامیداشت یاد جان باختگان منا با عنوان «روایت فاجعه» با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حائری فومنی، دستیار ویژه وزیر امور خارجه و نماینده وزارت امور خارجه در حج امسال برگزار می شود.

«روایت فاجعه» چهارشنبه، ۲۰آبان ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه در مسجد قدس واقع در رشت، خیابان آزادگان، جنب دبیرستان شهید بهشتی با حضور خانواده ها و بازماندگان این فاجعه برگزار می شود.

برگزاری این مراسم به همت انجمن اسلامی معلمان گیلان، انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه گیلان، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان، انجمن اسلامی جامعه پزشکی گیلان و انجمن اسلامی مهندسان گیلان خواهد بود.

Share