رئیس پلیس آگاهی گیلان خبرداد

ردپای افراد بانفوذ در پرونده های زمین‌خواری گیلان/شیوه زمین‌خواری در گیلان سبک و سیاق جدیدی پیدا کرده است/افزایش صددرصدی کشف پرونده‌های قتل

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس پلیس آگاهی گیلان به جرایم زمین‌خواری در این استان اشاره کرد و گفت: در برخی از پرونده‌های مطرح شده درباره زمین‌خواری در استان ردپای افراد با نفوذ مشاهده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس, فرهاد فلاح‌کریمی با اشاره به اینکه در زمینه کشف پرونده‌های قتل در استان طی هفت ماه گذشته با افزایش صددرصدی مواجه بوده‌ایم، اظهار کرد: بخشی از پرونده‌های قتل مربوط به سال گذشته نیز کشف شده است.

۱۳۹۴۰۸۰۵۰۰۰۵۱۹_PhotoAوی با اشاره به اینکه پرونده‌های قتل بایگانی نمی‌شود تصریح کرد: پرونده‌های قتل تا زمانی که کشف نشود بایگانی و مختومه نمی‌شود و در مدت مذکور آمار وقوع قتل در گیلان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۴۳ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس آگاهی گیلان به جرایم زمین‌خواری در این استان اشاره کرد و گفت: در برخی از پرونده‌های مطرح شده درباره زمین‌خواری در استان ردپای افراد با نفوذ مشاهده شده است.

وی با بیان اینکه شیوه زمین‌خواری در گیلان سبک و سیاق جدیدی پیدا کرده است، گفت: زمین‌خواران در ابتدا زمین‌هایی را که دارای امتیازات آب و برق هستند را به مرور خاکریزی می‌کنند و بعد به فروش می‌رسانند و یا تصاحب می‌کنند.

فلاح‌کریمی با تأکید بر نقش حوزه جهاد کشاورزی در مقابله با پدیده زمین‌خواری تصریح کرد: از سازمان جهاد کشاورزی می‌خواهیم تا افرادی که بدون داشتن مجوز اقدام به تغییر کاربری زمین و اراضی کشاورزی می‌کنند را در اسرع وقت به پلیس معرفی کنند.

وی ادامه داد: در بسیاری از روستاهای گیلان شاهد احداث ویلاها هستیم و اعضای شوراهای اسلامی، دهیاران و بخشداران باید روی چنین حرکاتی توجه بیشتری داشته باشند.

رئیس پلیس آگاهی گیلان با ابراز نگرانی از تغییر کاربری‌های اراضی فاقد مجوز، متذکر شد: اگر شیوه تغییر کاربری بدون مجوز زمین‌های کشاورزی ادامه یابد در آینده نزدیک با بحران غذا مواجه می‌شویم.

وی گفت: استان‌هایی مانند گیلان بیشترین آسیب را در زمینه تغییر کاربری متحمل شده و در آینده هر کشوری که بتواند مواد غذایی خود را تامین کند ثروتمند محسوب می‌شود.

فلاح‌کریمی با اشاره به آمار سرقت گیلان در هفت ماه گذشته، خاطرنشان کرد: در مدت مذکور ۳۶۵ خودرو در گیلان سرقت شد که از این تعداد ۲۳۹ دستگاه خودرو مورد سرقت، در رشت اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه خودروهای سرقت شده فاقد تجهیزات ایمنی بودند، یادآور شد: از مردم گیلان می‌خواهیم با رعایت نکات ایمنی و ارتقای امنیت خودروهای خود زمینه‌های بروز سرقت در استان را کاهش دهند.

tel final1

Share