دولت در کوتاه مدت امکان بازپرداخت پول های مردم در بانک ها را ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سعید آگشته یکی از کارشناسان اقتصاد مسکن اظهار داشت: خروج از رکود را باید در قالب یک بسته تعریف کرد و قابل قبول نیست که بگوییم در این پکیج ،خودرو از رکود خارج می شود اما مسکن همچنان وضعیت نامناسب را متحمل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از تابناک گیلان, به یقین باید یکی از مهمترین و بحث برانگیز ترین اتفاقات دولت یازدهم را دلواپسی ۴ وزیر کابینه روحانی برای وضعیت نامناسب اقتصادی کشور دانست.

agashte_0672 بعد از نامه چهار وزیر، رئیس اتاق بازرگانی هم به جمع نگران‌های اقتصادی پیوسته و وضعیت اقتصاد را در پیچ خطرناکی توصیف کرده و آورده است: «ما رکود را معضلی می‌دانیم که بنگاه‌های ما را به شدت تهدید می‌کند و آنها را در معرض خطرجدی قرارداده است، لذا دولت باید با سیاست‌های خلاقانه سعی کند اقتصاد را از رکود فعلی نجات دهد.»

در هفته جاری دومین بسته خروج از رکود دولت رونمایی شد تا بلکه بارقه‌های از دست رفته امید به اقتصاد برگردد که قرار بود اجرای بسته اول به مردم گزارش شود و به عنوان مطالبه‌ای جدی از دولت مراحل اجرای آن را رسانه‌ها پیگیری کنند.

سعید آگشته یکی از کارشناسان اقتصاد مسکن اظهار داشت: خروج از رکود را باید در قالب یک بسته تعریف کرد و قابل قبول نیست که بگوییم در این پکیج ،خودرو از رکود خارج می شود اما مسکن همچنان وضعیت نامناسب را متحمل شود.

آگشته تصریح کرد: در بسته دوم حمایتی دولت ، سایر متغیرهای اقتصادی نیز می بایست به صورت پلکانی و متوازن در نظر گرفته می شد و دولت وظیفه سنگینی در به وجود آوردن این همه محرک های اقتصادی دارد.

این فعال اقتصادی در پاسخ به سوالی مبنی بر این  که آیا این طرح جوابگوی آنچه در واقعیت های اقتصادی جامعه می بینیم هست یا نه گفت: تا زمانی که نظام مالی،بانکی و پولی سامان نیابد،نمی توان چندان به این طرح و طرح های مشابه حتی در وضعیت پساتحریم امید چندانی داشت.

این کارشناس اقتصادی در پایان اضافه کرد: وضعیت اقتصادی کشور به شکلی است که دولت در کوتاه مدت امکان بازپرداخت پول های مردم در بانک ها را ندارد و به همین دلیل کار تاثیرگذار و جدی درخصوص کاهش نرخ سودهای بانکی را در کوتاه مدت نمی تواند انجام دهد.

tel final1

Share