دبیر شورای عالی امنیت ملی:

در وین باید مشخص شود که تروریست کیست/نفوذ چیز جدیدی نیست/دشمنی استکبار با ما یک دشمنی غیرقابل حل است/مسئله بازداشت برخی از عوامل رسانه ای صیانت از سلامت خبرنگاران است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،علی شمخانی روز سه شنبه در نشست خبری در نمایشگاه مطبوعات افزود: به دلیل شعار ضد استکباری، انقلاب اسلامی ایران پایگاهی در میان مردمی که از استبداد و استکبار داد و فغان برده، پیدا کرده اند و این را کسی نمی تواند تصنعی بدست آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از میزان،علی شمخانی روز سه شنبه در نشست خبری در نمایشگاه مطبوعات افزود: به دلیل شعار ضد استکباری، انقلاب اسلامی ایران پایگاهی در میان مردمی که از استبداد و استکبار داد و فغان برده، پیدا کرده اند و این را کسی نمی تواند تصنعی بدست آورد.۱۹۶۸۵۶_۵۱۱

دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: با پول و دلار و ریال بدست نمی آید، این با خون شهیدانی چون شهید همدانی و دفاع صادقانه از تئوری های ضد استکباری بدست می آید و این گونه نیست که کسی توصیه بکند و باید حضور زمینی پیدا کنیم و فردا با این نسخه درمان درد کنند.

درباره اجلاس وین ۲ گفت: جمهوری اسلامی ایران در اجلاس وین ۲ دنبال این است که مشخص شود تروریست کیست و چگونه می توان بستری را فراهم کرد که مردم سوریه بتوانند برای سرنوشت شان تصمیم بگیرند.

ایران در اجلاس وین به منظور دفاع از حقوق ملت سوریه از راهبرد همیشگی خود دفاع می کند و راهبرد ایران برای حل معضلات منطقه و سوریه که معضلات تزریقی به منطقه است و ذاتی و بومی نیست، راه حل های سیاسی بوده است.

وی ادامه داد: نزدیک ۴ سال است که ایران این را می گوید و امروز با توجه به حوادثی که رخ داد از جمله بحران پناهندگان و آوارگان و احساس تهدید نسبت به تروریزم تکفیری در قلب اروپا ، راه حل سیاسی به عنوان راه حل عمده مشخص می شود؛ در وین باید مشخص شود که تروریست کیست؟

شمخانی یادآور شد: گروه هایی چون داعش، النصره، تروریستی هستند که ۹۵ درصد مبارزه مسلحانه در سوریه را تشکیل می دهد و جمهوری اسلامی ایران به دنبال این است که مشخص شود تروریست کیست و با آن مقابله کند و چگونه می توان بستری را فراهم کرد که مردم سوریه برای آینده خودشان تصمیم بگیرند.

دیبرشورای عالی امنیت ملی ادامه داد: تنها راه حل سوریه هم همین است یعنی این که ما باید کمک کنیم و امنیت را برای ملت سوریه مهیا کنیم که بتوانند برای آینده خودشان تصمیم بگیرند.

شمخانی در پاسخ به سوالی درباره هشدار رهبری برای نفوذ دشمن در حوزه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در پسا تحریم مطرح کرده اند شورای عالی امنیت برای شناسایی این راه های نفوذ و مقابله با آنها برنامه ای دارد؟ گفت: نفوذ چیز جدیدی نیست.

وی تصریح کرد: دشمنی استکبار با ما یک دشمنی است که غیرقابل حل است. به طور قطع غرب و آمریکا به دلیل عدم حضور در ایران به یک شکلی باید این خلاء را پر کنند و از ابعاد مختلف به دنبال شناخت واقعیت جامعه ایران و تدوین بعضی اقدامات علیه آن هستند.

دبیرشورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: حتما این مدنظر همه مسئولان جمهوری اسلامی ایران است؛ در این که موضوع نفوذ موضوع ترکیبی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است به آن باور دارند و منطقی تنظیم می کنند که چگونه باید با آن مقابله و از جامعه ایران صیانت کرد که در این راستا خبرنگاران نقش مهمی دارند.

شمخانی در پاسخ به این سوال که دشمنان به دنبال محدود کردن برنامه دفاعی ایران و در برجام هم دنبال این موضوع بود که نتوانست اگر بازهم مجدد دنبال این موضوع باشد واکنش ایران چه خواهد بود؟ گفت: جمهوری اسلامی ایران ۳۷ سال مبتنی بر توان ذاتی، توان دفاعی خود را توسعه داده است و هیچ کندی و کاهش سرعتی نسبت به تولید قدرت بازدارندگی به مفهوم دفاع از جمهوری اسلامی ایران در حوزه نیروی مسلح از طرف هیچ کسی قابل پذیرش نیست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به پرسشی در خصوص تشکیل کمیته صیانت از برجام، گفت: قرار شد فردا جلسه ای در شورای امنیت ملی برای بررسی و به نتیجه رسیدن این موضوع تشکیل شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص ورود شورای عالی امنیت ملی به موضوع خبرنگاران بازداشتی نیز گفت: این موضوع در حال مدیریت شدن است. این اقدام به شکلی صیانت از سلامت خبرنگاران است. شاید برخی از اقدامات ناخواسته توسط برخی افراد صورت گرفته که در گردابی افتادند که این گرداب مفید نیست.

شمخانی تاکید کرد: کسی قصد انهدام و یا خدای نکرده تضعیف کسی را نخواهد داشت. این خط مشی جمهوری اسلامی ایران نیست اما به طور قطع جامعه گسترده، شریف و زحمت کش و کم خواه خبرنگاری ما نیازمند به صیانت است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سوال خبرنگاری که آیا این بازداشت ها برای صیانت از خبرنگاران بوده که راه نفوذی برای دشمن نباشند؟ گفت: قطعا همین طور است. کسی قصد انهدام هیچ کسی را ندارد، مطمئن باشید.

tel final1

Share