داعش: حالا نوبت رم، لندن و واشنگتن است

بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها گروه تروریستی داعش با برعهده گرفتن مسئولیت حملات و انفجارهای عصر جمعه در پاریس اعلام کرد که این انفجارها «انتقام به خاطر سوریه و ۱۱ سپتامبر فرانسه» است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا ,بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها گروه تروریستی داعش با برعهده گرفتن مسئولیت حملات و انفجارهای عصر جمعه در پاریس اعلام کرد که این انفجارها «انتقام به خاطر سوریه و ۱۱ سپتامبر فرانسه» است.

۱۴۴۷۴۸۴۱۳۹۱۹۶_mailهم‌زمان بنا به گزارش پلیس فرانسه تعداد قربانیان حملات تروریستی پاریس دست‌کم ۱۲۸ کشته و ۱۸۰ زخمی است که حال بسیاری وخیم گزارش شده است و رئیس جمهوری فرانسه نیز سه روز عزای عمومی اعلام کرده است.

 به دنبال حملات چندگانه در پاریس پایتخت فرانسه، دولت این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد و مرزهای این کشور را بست.

نزدیک به ۱۰۰ نفر از قربانیان در سالن کنسرت باتاکلان، جایی که حمله کنندگان صدها نفر را به گروگان گرفتند، کشته شدند.

مردان مسلح پیش از آنکه از سوی پلیس، خلع سلاح شوند ده‌ها گروگان را کشتند.

دیگر افراد جان باخته در انفجارهای انتحاری در نزدیک استادیوم ملی فرانسه و حملات مسلحانه در مرکز شهر پاریس کشته شده‌اند.

پلیس فرانسه پیش از این تعداد تلفات را ۱۵۰ کشته و بیش از ۲۰۰ زخمی اعلام کرده بود.

در همین حال دفتر دادستانی کل فرانسه اعلام کرد هشت افراط ‌گرا در حملات پاریس کشته شدند که هفت تن از آنها عاملان انتحاری بودند.

گروه تروریستی داعش با قبول مسئولیت این حملات در سایت “دابق” به زبان فرانسوی اعلام کرد فرانسه جنگنده‌های خود را به سوریه فرستاده تا کودکان و افراد مسن را هدف قرار دهد و امروز از همان جام زهر خود می‌نوشد. داعش در سایت این مجله اینترنتی خود آورده است که بعد از پاریس نوبت رم، لندن و واشنگتن است. گروه داعش هم‌چنین با انتشار یک نوار ویدئویی فرانسه را تهدید کرد که اگر این کشور به بمباران مواضع این گروه ادامه دهد همچنان هدف قرار خواهد گرفت. یک شبه‌نظامی در این ویدئو گفت: تا زمانی که نیروهای ائتلاف به بمباران مواضع داعش ادامه دهند در صلح زندگی نخواهند کرد. وی افزود: مردم در نهایت به جایی می‌رسند که از خرید رفتن هم بترسند.

• پنج نقطه‌ای که در پاریس مورد حمله قرار گرفته‌اند، عبارتند از:
– رستوران کامبوج: تیراندازی در محل این رستوران چندین کشته به جا گذاشت
– سالن کنسرت باتاکلان: افراد مسلح ده‌ها نفر را در یک کنسرت موسیقی راک کشتند
– استادیوم ملی فرانسه: دو انفجار در نزدیکی این استادیوم و در جریان مسابقه میان دو تیم ملی فوتبال فرانسه و آلمان رخ داد و چندین کشته برجای گذاشت
– خیابان شارون: محل وقوع تیراندازی
– محله له‌آل: گزارش‌های تایید نشده از تیراندازی در این محل منتشر شده است

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه با اعلام حالت اضطراری مرزهای این کشور را بسته اعلام کرد و ۱۵۰۰ سرباز در سراسر خیابان‌های پاریس مستقر شده‌اند و گفته می‌شود پاریس تبدیل به یک پادگان شده است.

tel final1

Share