محمدپور مطرح کرد:

خواسته عمومی مردم افتتاح کتابخانه مرکزی رشت است/نویسندگان مطرح کشوری در غرفه اداره کل کتابخانه های عمومی در نمایشگاه کتاب حضور می یابند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدپور گفت:از نویسندگان و فرهیختگانی چون اکبر اکسیر، رضا امیرخانی رمان نویس قوی ایران و آقای گلعلی بابایی که یکی از نویسندگان مطرح حوزه دفاع مقدس است و کتابهای ایشان با تقدیر مقام معظم رهبری مطرح شده دعوت کردیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از آرت گیل , مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در حاشیه افتتاح نمایشگاه کتاب گیلان اظهار داشت: با تبریک هفته تکریم مقام کتابدار و ترویج گفتمان کتابخوانی اظهار داشت: کتابخانه ها بازوانی دارد به عنوان کتابدار و کتابداران نقش اصلی در ترویج فرهنگ مطالعه خواهند داشت و بازوان اصلی این حوزه هستند. بالاخره ما یک منبع، فضا و جایگاهی هستیم که باید بتوانیم کتابهای خوب را به مردم معرفی کنیم و تلاش ما این است که در این سطح به عنوان یک مرکز فرهنگی خدمات خوبی را به مردم ارایه دهیم.
photo_2015-11-17_22-15-54محمدپور افزود: مستحضر هستید کتابخانه های ما فقط محل معرفی کتاب نیست، نشست های ادبی، انجمن های ادبی، بحث حوزه کودک و بزرگسال، قصه خوانی، کارگاه های مختلف و همه این ها در مجتمع فرهنگی به تمام کتابخانه ها صورت می گیرد و سعی می کنیم واقعا آن بحث کتابخوان کردن مردم و جامعه و ترویج و آن نگاهی که مقام معظم رهبری در حوزه کتاب و کتابخوانی دارند را تحقق ببخشیم.
وی در مورد مشارکت بانک صادرات با نمایشگاه گفت: متولی اصلی برگزاری نمایشگاه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و بانک صادرات همچون سنوات ماضی در نمایشگاه حضور و تفاهم نامه ای با ارشاد برقرار می کند و این اولین روز است و باید از مردم و مراجعین بپرسیم که از نحوه خدمات راضی هستند یا نه و همکاران بانک صادرات همچون سنوات گذشته به مقوله فرهنگ توجه دارند که قابل تحسین می باشد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در پاسخ به دایر شدن کتابخانه شبانه روزی در استان اظهار داشت: در شهر رشت ۳ شیفت کتابخانه داریم؛ ۲ تا در رشت و یکی در آستانه اشرفیه وکتابخانه شبانه روزی نیاز به مکانیزم دارد و با دستور استانداری در تلاش ایجاد آن هستیم و امیدوارم با افتتاح کتابخانه مرکزی شهر رشت این محقق شود و ما شاهد حضور شبانه روزی مردم در سطح کتابخانه ها باشیم.

وی ادامه داد:  نکته مهم این است که مردم حضور مستمر در حوزه کتاب داشته باشند. امروز مجموعه غرفه کتابخانه ها به این هدف و نیت در نمایشگاه حضور پیدا کرده است که به مردم بگوید فقط معرفی نداریم. بلکه بهترین کتاب و نشریات را در مجموعه کتابخانه خواهیم داشت و خدمات مختلفی را همکاران ما ارایه می کنند و کتابداران ما در مجموعه کتابخانه ها به عنوان مشاور امین در کنار مخاطبین و مراجعین هستند و سعی می کنند خدمات خوبی را ارایه دهند. امیدوارم ما هرچه زودتر از وضعیت نامناسب سرانه مطالعه خروج پیدا کردیم و خدمات بهتری را برای شهروندان استان داشته باشیم.
محمد پور به تکمیل کتابخانه مرکزی شهر رشت اشاره کرد و گفت: تا پایان سال مالی ۹۵ این مکان افتتاح می شود و بنده در کنار معاونین استاندار پیگیر این موضوع هستم و تلاش ما این است که هرچه زودتر به اتمام برشد و تاکنون ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. ضمن اینکه برای تکمیل و تجهیز کتابخانه مرکزی شهر رشت حداقل به ۱۵ میلیارد تومان بودجه نیاز داریم و در سفر دکتر روحانی وهیات دولت به استان این بودجه به صورت نسبی اختصاص یافت و ابلاغیه باید به دستگاه های ذی ربط برسد و این نکته را عرض می کنم کتابخانه مرکزی شهر رشت و اداره کل کتابخانه ها فقط بهره بردار این پروژه است سازنده آن اداره کل راه و شهرسازی است و ما هم در کنار این عزیزان در تلاش هستیم چون خواسته عمومی مردم است که این کتابخانه افتتاح شود و قریب به ۸ هزار متر به فضای کتابخانه ها اضافه می شود و این شگفتی در این حوزه خواهد بود. به عنوان مثال در شهر کوچک رستم آباد باکمک خیرین کتابخانه جدید افتتاح و در یک ماه ۲ هزار نفر عضو شدند و این نشان می دهد که اگر فضای خوب، خدمات خوب و مکان و آن شرایط استاندارد را داشته باشیم مردم ما غریبه با کتابخانه نیستند و حضور مستمر خواهند داشت.
وی در پایان برنامه های هفته کتاب و تکریم مقام کتابدار را ذکر کرد و اضافه کرد: برنامه های مختلفی در این هفته خواهیم داشت ؛ در کتابخانه ها در حال اجرای ۴ افتتاح هستیم، ۱۹ نقد ملی و شهرستانی را داریم ،‌نشست های کتابخوان ویژه داریم و حضور نویسندگان مطرح کشور را در نمایشگاه غرفه اداره کل خواهیم داشت و از مردم دعوت می کنیم حضور داشته باشیم. از نویسندگان و فرهیختگانی چون اکبر اکسیر، رضا امیرخانی رمان نویس قوی ایران و آقای گلعلی بابایی که یکی از نویسندگان مطرح حوزه دفاع مقدس است و کتابهای ایشان با تقدیر مقام معظم رهبری مطرح شده دعوت کردیم و هدف آشنایی مردم با نویسندگان و غنای بحث فرهنگی می باشد.

tel final1

Share