خداحافظی با بنزین ۷۰۰ تومانی/ بنزین از فردا تک‌ نرخی می‌شود

،بنزین ۷۰۰ تومانی آخرین بازمانده بنزین سهمیه‌ای به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر در کارتهای سوخت رانندگان شارژ می‌شد اما در شرایط فعلی و بر اساس اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، این سهمیه تا پایان امروز قطع می‌شود و از فردا متقاضیان باید بنزین را به صورت آزاد و با نرخ ۱۰۰۰ تومان خریداری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از ایسنا ،بنزین ۷۰۰ تومانی آخرین بازمانده بنزین سهمیه‌ای به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر در کارتهای سوخت رانندگان شارژ می‌شد اما در شرایط فعلی و بر اساس اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، این سهمیه تا پایان امروز قطع می‌شود و از فردا متقاضیان باید بنزین را به صورت آزاد و با نرخ ۱۰۰۰ تومان خریداری کنند.

benzinبنابر آخرین آمارها، کمتر از ۴۰۰ میلیون لیتر دیگر از بنزین ۷۰۰ تومانی در کارتهای سوخت باقی مانده که بیش از ۳۰۰ میلیون لیتر آن مربوط به خودروهای نظامی و انتظامی است که سهمیه داشته‌اند و باید گفت که بیشتر مردم سهمیه ۷۰۰ تومانی خود را مصرف کرده‌اند.

بر اساس اعلام وزارت نفت عرضه تک‌نرخی بنزین از جمله اهداف کلانی است که به‌عنوان موفقیتی مهم به ثمر نشسته تا جایی که به گفته سید ناصر سجادی – مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران – عرضه تک‌نرخی فرآورده‌های نفتی گام و موفقیتی مهم در کارنامه این شرکت است و با این اتفاق مهم، بخش عمده‌ای از مشکلات مربوط به نظارت و کنترل این فرآورده نفتی، تسویه حساب و تعامل با صاحبان مجاری عرضه سوخت، حل و فصل شد.

وی با اشاره به سامانه هوشمند سوخت اظهار کرد: عرضه بنزین براساس این سامانه صورت می‌گیرد و با اینکه بعد از تک‌نرخی شدن بنزین به ۱۰۰۰ تومان (در صورت اتمام سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی)، مردم کمتر از کارت‌های سوخت خود استفاده کرده‌اند، اما تصمیمی درباره سامانه هوشمند سوخت گرفته نشده است و عرضه بنزین بر پایه قبل و با بهره گیری از این سامانه انجام می‌شود.

سجادی در خصوص احتمال اخذ مبلغ اضافی از رانندگانی که با استفاده از کارت جایگاه داران سوخت گیری می کنند، گفت: دولت موافق این روند نیست و تمایل ندارد وجه اضافی از رانندگان گرفته شود.

به‌طور کلی می‌توان گفت که اتمام سهمیه‌های بنزین به معنای پایان عمر کارت های سوخت نیست و مالکان خودرو برای سوخت گیری همچنان باید از کارت سوخت شخصی و در صورت همراه نداشتن آن، از کارت سوخت جایگاه داران استفاده کنند.

tel final1

Share