در جلسه شورای اداری فومن مطرح شد

خاوری:اختصاص بیشترین یارانه مسکن مهر در کشور به گیلان/عاشوری:اگر پل یک ماه آینده به اتمام نرسد,چادر می‌زنم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عاشوری در جلسه شورای اداری فومن تاکید کرد: اگر پل تقاطع غیر همسطح فومن ظرف یک ماه آینده به اتمام نرسد بار دیگر روی پل چادر می زند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شعبانعلی خاوری، مدیر کل راه و شهرسازی گیلان در جلسه شورای اداری فومن اظهار کرد: وزارت راه علی رغم همه مشکلات مالی، توانسته است پروژه‌های مختلف را در سطح استان گیلان تسریع ببخشید.و هم اکنون گیلان در پروژه‌های راه ریلی، آزادراه، تردد بهسازی راه‌های شریانی و ایمن سازی نقاط حادثه خیز گام‌های خوبی برداشته است.

photo_2015-11-01_23-27-25به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن ,مدیر کل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اینکه بیشترین سطح یارانه مسکن مهر در سطح کل کشور، به استان گیلان اختصاص یافته است عنوان داشت:هیچ استانی به اندازه گیلان از قیر برای تامین منابع استفاده نکرده است.
خاوری با اشاره به اجرای پروژه آسفالت راه ماسوله به ماجلان، اظهار کرد: از سال گذشته تا کنون سه کیلومتر از این راه آسفالت شده و برای آسفالت هشت کیلومتر دیگر آن پیمانکار در حال کار است.
وی بر لزوم همکاری بیشتر منباع طبیعی برای پیشبرد امور تاکید کرد و گفت: در شهرستان فومن کارها با سرعت در حال انجام است و از منابع طبیعی می خواهم همکاری بیشتری داشته باشند زیرا برای اجرای بسیاری از پروژه ها نیاز به مشورت و همکاری بیشتر با منابع طبیعی داریم.

خاوری خواستار بر طرف نمودن مشکلات زیست محیطی برای ساخت کارخانه قیر در گیلان شد و گفت: با توجه به ضوابط زیست محیطی در هیچ نقطه ای از گیلان نمی توانیم کارخانه قیر احداث کنیم در حالی که همانند سایر کشورهای دنیا باید با رعایت قانون و ضوابط بتوان در هر نقطه کارخانه احداث کرد.

مدیر کل راه و شهر سازی از کسب رتبه نخست فومن در زمینه آسفالت راه روستایی خبر داد و تصریح کرد؛فقط چهار روستای بالای ۵۰ خانوار شهرستان از وجود نعمت آسفالت برخوردار نشده‌اند.

عاشوری:اگر پل تقاطع غیر همسطح فومن یک ماه آینده به اتمام نرسد دوباره روی پل چادر می زنم

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس در این نشست با بیان اینکه در استان گیلان دچار روزمرگی شده ایم اظهار کرد:۱۱ سال از آغاز پروژه پل تقاطع غیر همسطح فومن می گذرد و من درباره این پروژه ۹ بار با وزیر راه و شهرسازی مکاتبه داشته ام.
ناصر عاشوری با اشاره به اینکه در سال ۹۲ و ۹۳ پروژه فومن – شفت – سراوان ۳۶ میلیون تومان اعتبار داشته است, یادآور شد: امسال این پروژه ۵۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار گرفته و پیمانکار اول خلع ید شده و پروژه به پیمانکار دیگری واگذار گردیده است.

وی به برگزاری جلسات متعدد با حضور مدیران استانی و حل مشکل تامین منابع اشاره کرد و گفت: بجای ۱۲۰ هزار متر مکعب شن و ماسه مورد نیاز برای این پروژه ۴۰۰ هزار متر مکعب توسط پیمانکار برداشت صورت گرفته است. مگر می شود پلی ۱۱ سال طول بکشد و از سوی دیگر پیمانکار طلب کار باشد و کسی جرات حرف زدن به پیمانکار را نداشته باشد.
عاشوری تاکید کرد: اگر این پل ظرف یک ماه آینده به اتمام نرسد دوباره روی پل چادر می زنم و پاسخ همه را می دهم.

وی افزود : بخاطر عدم بازرسی مناسب و نظارت و کنترل بر پروژه ها ,پیمانکار پروژه همه را به بازی گرفته است.

عاشوری با بیان اینکه نوکر مردم است اظهار کرد: من با چادر زدنم از مظلومیت نظام دفاع می کنم .در روز به اندازه دو کارگر افغانی روز مزد برای مردم کار می کنم و امروز از مهندس شعبانپور و مهندس خاوری می خواهم که به پیمانکار فشار بیاورند.

عاشوری همچنین خواستار تسریع در احداث سد لاسک شد.

گفتنی است مدیر کل راه و شهرسازی گیلان از راه روستای راسته کنار- بوئین که بر اثر سیلاب آسیب دیده بود بازدید کرد.

tel final1

Share