مرور روزنامه های صبح گیلان

حمایت جامعه ورزش گیلان از دکتر نوبخت; هتک حرمت به فرزند فرزانه گیلان را به شدت محکوم می‌کنیم/نباید اجازه دهیم کسی در شهر ما به یکی از مفاخر ما توهین کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در پی ایراد سخنان توهین‌آمیز علیه معاون رییس جمهور، جامعه ورزش گیلان واکنش نشان دادند و حمایت قاطع خود را از دکتر نوبخت اعلام کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، با مرور روزنامه های صبح استان گیلان همراه ما باشید.

گیلان امروز نوشت:در پی ایراد سخنان توهین‌آمیز علیه معاون رییس جمهور، جامعه ورزش گیلان واکنش نشان دادند و حمایت قاطع خود را از دکتر نوبخت اعلام کردند. در بیانیه‌ای که امضای تعداد زیادی از چهره‌های شناخته شده آن را امضا کرده‌اند، آمده:«ما امضاء‌کنندگان ذیل خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و ورزشکاران، مربیان، داوران و پیشکسوتان ورزشی استان گیلان، جناب آقای دکتر محمدباقر نوبخت را که عمر خود را صرف خدمات ارزنده و شایسته به گیلان عزیز نموده و شخصیتی ویژه و باادبی است که اخلاق ایشان مبین فرهنگ یک گیلانی اصیل است، به عنوان فرد شایسته و ماندگار گیلان دانسته و حضور ایشان در دولت تدبیر و امید را مایه افتخار گیلانیان می‌دانیم و همواره حمایت گسترده خویش را از ایشان اعلام داشته و دکتر نوبخت را یک سرمایه گرانقدر و ارزشمندی می‌دانیم که مایه مباهات ایران به‌ویژه گیلانیان است. ما اعلام می‌داریم که شهادت و ایثارگری نباید دست‌آویزی گردد برای توهین و هتک حرمت به فرزند فرزانه گیلان و بدین‌وسیله حرکت نامیمون سخنران مهدیه رشد در روز پنج‌شنبه ۲۱ آبان را به شدت محکوم و تقبیح می‌نماییم.»

img_5648c3bb44f46

دکتر افتخاری: دکتر نوبخت یکی از افتخارات گیلان زمین است

دکتر علی افتخاری از کارشناسان برحسته ورزش ایران و عضو فدراسیون جهانی کشتی که خود از خانواده شهدا و ایثارگران است، از سخنان توهین‌آمیز سخنران مراسم روز پنج‌شنبه ابراز تاسف کرد و گفت: «این برای گیلان فاجعه است. چون چنین اتفاقاتی در شهرهایی مثل تبریز یا اصفهان که از نخبگان، ‌برجستگان و چهره‌های ماندگارشان جانبداری می‌کنند، هرگز رخ نمی‌دهد. این سخنان به نوعی توهین به گیلانیان است. من به عنوان یک جانباز جنگ تحمیلی و عضو خانواده‌ای که در آن یک شهید، یک اسیر و دو جانباز تقدیم انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی کردیم، اعلام می‌کنم که این حرکت بسیار حرکت ناشایست، نادرست و نامیمون است و من به شدت این حرکت را تقبیح و محکوم می‌کنم.»

دکتر افتخای افزود: «من به عنوان کسی که به گیلان علاقه دارم و گیلان را یکی از استان‌های فرهنگی کشور می‌دانم می‌گویم که این اساعه‌ی ادب و این بی‌حرمتی صرفاً به شخص آقای دکتر نوبخت که یک چهره ماندگار و یک افتخار برای ایرانیان و مردم گیلان محسوب می‌شود، نیست، بلکه توهینی به همه گیلانیان است که باید از طریق صنوف مختلف به شدت محکوم شود.»

افتخاری همچنین گفت: «من سوالی از همه‌ی گیلانیان دارم. اگر واقعاً به جای آقای نوبخت، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه یک اصفهانی یا تبریزی و یا شیرازی باشد، برای گیلانیان بهتر است؟ مسلما نه! چون ایشان در تاریخ گیلان، یکی از افتخارات ما محسوب می‌شود. من فکر می‌کنم که ما باید حمایت گسترده خود را از شخصیتی مثل دکتر نوبخت که با متانت، ادب، اخلاق و اعتدال و دوراندیشی در عرصه‌های مختلف کشور خدمت کرده و سالیان متمادی از اعضای برجسته‌ی مجلس شورای اسلامی بوده است، اعلام کنیم. من این سخنان را که در روز ۲۱ آبان در یک اقدام بسیار نامیمون گفته شد، به سهم خودم و به نیابت از جامعه‌ی ورزش محکوم می‌کنم.قدر مسلم مردم شریف گیلان قدرشناس چهره‌های برجسته و نخبه‌ی خود خواهند بود. به گمانم دلیل اینگونه حرکات نادرست و نامناسب، شکست در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۲ می‌باشد.»

حمایت مدیرکل ورزش و جوانان گیلان از دکتر نوبخت

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان نیز با اظهار تاسف از توهین به دکتر نوبخت، گفت: «من فکر می‌کنم دود این بداخلاقی‌ها به چشم همه ما می‌رود. ما نباید اجازه دهیم کسی بیاید در شهر ما به یکی از مفاخر ما توهین کند.»

مسعود رهنما تاکید کرد: «دکتر نوبخت یکی از خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده که الحق در سی سال گذشته خدمات قابل توجهی به کشور کرده است. بنابراین تاسف‌آور است که ما قدر چنین شخصیتی را ندانیم و بگذاریم کسی به ایشان توهین کند.»

رهنما همچنین گفت: «این حرف‌ها آب به آسیاب دشمن ریخته است؛ وقتی ما به بزرگان خودمان توهین کنیم آن وقت از دشمن چه انتظاری باید داشته باشیم؟»

مدیرکل ورزش و جوانان افزود: «دکتر نوبخت در همین دو سالی که معاون رییس جمهور محترم بوده، توجه ویژه‌ای به گیلان داشته و از هیچ کمکی فروگذار نکرده است.»

او گفت: «ما نباید سرمایه‌های خودمان را خرج دعواهای انتخاباتی کنیم. در حالی که ما گیلانی‌ها همیشه اعتراض داشتیم که چرا یک گیلانی در مقام‌های عالی‌رتبه نظام نیست، حالا که دکتر نوبخت به این جایگاه رسیده وظیفه داریم از ایشان حمایت کنیم.»

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اظهار تاسف مجدد از توهین به معاون رییس جمهور گفت: «ما این حرکت زشت را محکوم می‌کنیم و حمایت قاطع خود را از دکتر نوبخت عزیز اعلام می‌داریم.»

۱m259 ۱۹۱۱۱ golUntitled Pag1pdf9 sj25Untitled

tel final1

Share