در عاشورای حسینی

حضور دکتر نوبخت در مراسم عزاداری بیت آیت الله قربانی+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مجلس عزاداری اباعبدالله‌ الحسین(ع) عصر امروز در بیت امام جمعه رشت برگزار و محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، حجت‌الاسلام علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، استاندار گیلان و… از حاضران این مجلس بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس , مجلس عزاداری اباعبدالله‌ الحسین(ع) عصر امروز در بیت امام جمعه رشت برگزار و محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، حجت‌الاسلام علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، استاندار گیلان و… از حاضران این مجلس بودند.

photo_2015-10-25_17-39-21حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم میرحسینی اشکوری عصر امروز در مراسم عزاداری امام حسین (ع) در بیت آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تسلیت شهادت ابا‌عبدالله‌ الحسین‌(ع) اظهار کرد: دو راه برای ارتباط و وصل شدن به اهل بیت(ع) وجود دارد.

وی شناخت و معرفت را یکی از راه‌های ارتباط با اهل بیت(ع) دانست و افزود: راه دوم دوستی و محبت نسبت به اهل بیت (ع) است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر دوستی به اهل بیت(ع) بدون محبت باشد موجب افراط و تفریط می‌شود، تصریح کرد: محبت و اطاعت محض، شرط ولایتمداری و محبت نسبت به اهل بیت(ع) است.

وی به ویژگی‌های شخصیت امام حسین (ع) در زیارت عاشورا اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی امام حسین (ع) در زیارت عاشورا عنوان شده است.

میرحسینی‌اشکوری فلسفه جنگ را برای دفاع اسلام دانست و افزود: جایی که اسلام اجازه می‌دهد انسان جان خود را فدا کند، جهاد در راه خدا است.

وی با اشاره به اینکه امروز دعوای ما با استکبار جهانی مسئله دین است، تصریح کرد: معاویه حکومت را موروثی کرد و امام حسین (ع) در مقابل باطل ایستاد و به خاطر دین تسلیم یزید نشد.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه ملت ایران هرگز «مرگ بر آمریکا» را فراموش نمی‌کند، گفت: معاویه به دنبال از بین بردن رسالت پیامبر (ص) بود اما امام حسین (ع) برای بقای دین قیام کرد و به شهادت رسید.

وی ادامه داد: اگر برخی زمینه را مساعد ببینند درون خود را نشان می‌دهند و یزید منکر اصل دین بود.

میرحسینی‌اشکوری قیام امام حسین (ع) را موجب حیات دین دانست و خاطرنشان کرد: در فتنه سال ۸۸ برخی فریاد زدند جمهوری ایران و فکر کردند همه چیز تمام شده است اما بصیرت مردم موجب رسوا شدن فتنه‌گران شد.

وی امام حسین (ع) را نور و چراغ هدایت خواند و یادآور شد: این چراغ را باید روشن نگه داریم، چراکه ما همیشه نیازمند مکتب سیدالشهدا هستیم.

به گفته این استاد حوزه و دانشگاه، جلسه عزاداری امام حسین (ع) موجب نهادینه شدن فرهنگ عاشورا در جامعه می‌شود.

tel final1

Share