یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان گشایش یافت

حشمتی:امیدواریم با برگزاری نمایشگاه کتاب به طرف روشنایی گام برداریم/تخفیف ۳۰ درصدی فروش کتاب در نمایشگاه کتاب گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان دقایقی پیش با حضور معاون و مسئولان استانی وزارت ارشاد و علاقه‌مندان به کتاب در سالن کارخانه فرش گیلان گشایش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از فارس ،یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان دقایقی پیش با حضور معاون و مسئولان استانی وزارت ارشاد و علاقه‌مندان به کتاب در سالن کارخانه فرش گیلان گشایش یافت.

photo_2015-11-17_14-05-41مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در جریان برگزاری نمایشگاه کتاب با بیان اینکه در این نمایشگاه ۳۰ ناشر کتاب‌های خود را عرضه می‌کنند، اظهار کرد: ۱۹ برنامه جانبی در مدت هفت روز برپایی نمایشگاه اجرا می‌شود.

فیروز فاضلی، رونمایی کتاب، برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه جنگ نرم، فرهنگ، دفاع مقدس، فرق و مذاهب، خانواده و … را از برنامه‌های نمایشگاه کتاب عنوان کرد.

وی از تخفیف ۳۰ درصدی فروش کتاب در نمایشگاه مذکور خبر داد و گفت: امسال ۵۰ میلیون تومان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برای بن تخفیف یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب این استان اختصاص داده شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه در نمایشگاه کتاب ۳۴۵ ناشر کشور حضور دارند، تصریح کرد: ناشران با ارائه ۳۴ هزار عنوان کتاب در زمینه‌های مختلف به عرضه کتاب می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: تمام ناشران حاضر در نمایشگاه کتاب‌های خود را با تخفیف حداقل ۱۰ درصد عرضه می‌کنند.

برگزاری ۲۹۰ نمایشگاه کتاب در کشور/امیدواریم با برگزاری نمایشگاه کتاب به طرف روشنایی گام برداریم

photo_2015-11-17_14-07-42 حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی دقایقی پیش در مراسم بازگشایی نمایشگاه کتاب گیلان با اشاره به اینکه واژه کتاب بارها در قرآن تکرار شده است، اظهار کرد: تمام انبیا با خود کتاب به همراه داشتند.

وی با بیان اینکه گیلان از استان‌های پیشرو در برگزاری نمایشگاه کتاب است، افزود: تاکنون ۲۹۰ نمایشگاه کتاب در استان‌های کشور برگزار شده و هفته کتاب هفته یادآوری علم و دانایی است و کشورها با جهل و ظلمت به جایی نرسیدند.

معاون قرآنی و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب را مجموعه مدون خواند و تصریح کرد: کتاب اعتقادهای انسان را تثبیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امام راحل کتاب کشف‌الاسرار را برای پاسخ به شبهات به وجود آمده تألیف کرد، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری نمایشگاه‌های استانی کتاب را اولویت فعالیت‌های خود قرار داده است.

حشمتی دانایان را با افراد نادان برابر ندانست و یادآور شد: جامعه به همان میزان که باید نمایشگاه تشکیل دهد، باید مراقبت کند دانایی در جامعه ارزش پیدا کند.

وی برگزاری نمایشگاه کتاب را جشن نور خواند و خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری نمایشگاه کتاب به طرف روشنایی گام برداریم.

معاون وزیر ارشاد متذکر شد: امروز مجموعه دست‌اندرکاران تحقیقات مورد نیاز جامعه است و رسانه‌ها برای کسی که کتاب بیشتر می‌خواند ارزش قائل شود و اگر این نقص برطرف شود مشکل کتابخوانی کشور نیز برطرف و تبدیل به فرهنگ عمومی می‌شود.

tel final1

Share