مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان

جزئیات به گل نشستن کشتی «سومیا» در بندر انزلی/ شرایط بندرگاه عادی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: سه لایروب به طور مستمر در طول سال از جمله لایروب بسیار مجهز یاسین برای نگهداری حوضچه و کانال مشغول لایروبی کانال بندرگاه انزلی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از ایرنا،مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: سه لایروب به طور مستمر در طول سال از جمله لایروب بسیار مجهز یاسین برای نگهداری حوضچه و کانال مشغول لایروبی کانال بندرگاه انزلی هستند.

۸۱۸۲۵۴۶۲-۷۰۲۷۸۸۳۳سید علی نعیمی درارتباط با به گل نشستن کشتی سومیا در ورودی بندرگاه انزلی اظهارکرد: برخی مواقع بر اثر بارندگی های شدید و جاری شدن سیلاب ، آب از سمت تالاب و دریا با سرعت زیاد روان می شود که در این مواقع، با تمهیدات لازم، شناورها پهلو می گیرند.
وی بحث عنوان شده از سوی برخی رسانه ها مبنی بر اینکه ساخت موج شکن های جدید موجب انباشت حجم بیشتری از رسوبات نسبت به قبل از احداث شده را رد و خاطرنشان کرد: شرایط بندرگاه انزلی عادی است.
مدیر گروه فنی کشتیرانی دریای خزر نیز در مورد خبر به گل نشستن کشتی سومیا گفت: کشتی سومیا حدود ساعت ۱۰ صبح روز گذشته (سه شنبه) در ابتدای ورودی کانال به دلیل انباشت رسوبات برای دسترسی به بندر با مشکل مواجه شد.
کاپیتان حبیب عاشوری با بیان اینکه امکان حرکت مجدد پس از حدود سه ساعت برای کشتی فراهم شد، افزود: چنین مواردی به ندرت پیش می آید ولی قطعا نیاز به بررسی و پیشگیری دارد.
وی خاطرنشان کرد: در کمیته مشترکی با اداره کل بنادر و دریانوردی، ابعاد مختلف این مسئله را مورد بررسی قرار می دهیم.
کانال بندرگاه انزلی از سویی تحت تاثیر جریان آب تالاب و از سوی دیگر، موج های خزر و رسوبات رودخانه ای و دریایی قرار دارد.
برخی کارشناسان و رسانه ها در ماه های اخیر نسبت به انباشت رسوبات و امکان به گل نشستن کشتی در محدوده کانال بندر هشدار داده بودند.
بندرگاه انزلی با ۱۰ پست اسکله باری و یک پست اسکله مسافری، ظرفیت تخلیه و بارگیری هشت میلیون تن کالا در سال را داراست. از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، ۴۴۴ فروند کشتی در بندرگاه انزلی پهلو گرفت و در این مدت، یک میلیون و ۱۹۰ هزار تن کالا تخلیه و بارگیری شد.

tel final1

Share