جعفرزاده عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

تکلیف قانون هدفمندی یارانه باید در سال آینده توسط دولت و مجلس مشخص شود/حدود ۹۳ درصد منابع در پرداخت نقدی هزینه می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: باید اتفاقی در طرح کلی هدفمندی یارانه‌ها رخ دهد، زیرا رقمی که در بودجه لحاظ شده باید حدود شش میلیون نفر حذف شوند دولت باید به گونه‌ای این شش میلیون نفر را حذف کند و اگر این کار را نکند کسری اعتبار خواهد داشت و خلاف قانون عمل کرده‌است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شاهدشمال،عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: باید اتفاقی در طرح کلی هدفمندی یارانه‌ها رخ دهد، زیرا رقمی که در بودجه لحاظ شده باید حدود شش میلیون نفر حذف شوند دولت باید به گونه‌ای این شش میلیون نفر را حذف کند و اگر این کار را نکند کسری اعتبار خواهد داشت و خلاف قانون عمل کرده‌است.jafarzade_5778

وی ادامه داد: تکلیف قانون هدفمندی یارانه باید در سال آینده توسط دولت و مجلس مشخص شود. دولت باید لایحه‌ای در این باره ارائه کند، ضمن اینکه مجلس کم‌وبیش انتقادهایی در هدفمندی یارانه‌ها دارد، اینکه بخش تولید در حال ضرر است و از طرفی طرح هدفمندی نتوانست کمکی به حوزه‌های حمل و نقل عمومی، اصلاح طرح محیط زیست، سلامت و درمان، تولید و اشتغال جوانان و تامین مسکن مزدوجین جدید و مواردی از این قبیل داشته باشد.

جعفرزاده ایمن‌آبادی تصریح کرد: دولت در سال گذشته ۶۰ درصد اعتبار در این باره تخصیص داد که به طور کامل انجام نشد. ماده هفت در قانون هدفمندی یارانه‌ها برای پرداخت نقدی و غیر نقدی و بحث تامین اجتماعی لحاظ شده‌است و متاسفانه این اتفاق به درستی انجام نشد. دردآورتر از همه آن است که تنها ۷۶٫۷ درصد منابع باید به کمک‌های نقدی و غیر نقدی درنظر گرفته شده باشد که متاسفانه امروزه حدود ۹۳ درصد منابع در پرداخت نقدی هزینه می‌شود که این یک انحراف است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطر نشان ساخت: در ارتباط با رقم یارانه طبیعتا هیچ کس موافق کاهش رقم نیست، از طرفی افزایش آن نیز امکان‌پذیر نیست. در حال حاضر دولت کسری منابع دارد، آن وقت چطور می‌تواند رقم یارانه را افزایش دهد؟

جعفرزاده ایمن آبادی در پایان سخنانش بیان کرد: استراتژی چاپ پول که در دولت قبل انجام شد و هر ساله ۱۴ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه پول چاپ می‌شد مورد نقد مجلس بود. مجلس در این موضوع ورود و از این امر جلوگیری کرد. دولت نیز به دنبال این استراتژی نیست و این دور از انتظار است که رقم یارانه افزایش پیدا کند.

tel final1

Share