از گوشه کنار سیاست در گیلان

تصاویری از حضور نماینده لاهیجان در هیات علی پروین/چه کسی سخنران مراسم ۱۳ آبان رشت است؟!/روایت خانم شهردار از نصب یخچال مهربانی/ آغاز جمع آوری سنبل آبی مهاجم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

تصاویری از حضور نماینده لاهیجان در هیات علی پروین

ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در هیات عزاداری علی پروین پیشکسوت فوتبال پرسپولیس حضور یافت.

چه کسی سخنران مراسم ۱۳ آبان رشت است؟!

در حالی که محمد احمدی پور معاون استاندار گیلان روز گذشته از عدم قطعیت سخنران مراسم ۱۳ آبان در گیلان خبر داده بود صبح امروز خبرگزاری فارس خبری به نقل از حجت الاسلام اشجری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان منتشر کرد و از انتخاب حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات به عنوان سخنران این مراسم در گیلان خبر داد.
«فارس» روز گذشته اظهارات احمدی پور را اینگونه منتشر کرده بود: «بنا به مشورت محمدعلی نجفی استاندار با آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان  سه نفر شخصیت کشوری برای سخنران مراسم ۱۳ آبان در شهر رشت در نظر گرفته شده‌ اند».
در ادامه سه گزینه کشوری اینگونه روایت شدند:دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی , سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش.

روایت خانم شهردار از نصب یخچال مهربانی

سمیه رستگار، شهردار منطقه ۳ رشت در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص نصب یخچال مهربانی، اظهار کرد: طرح نصب این یخچال ابتدا توسط یک نهاد مردمی با مشارکت شهرداری منطقه ۱۲ تهران اجرایی شد و با گزارشی که از خبر بخش ۲۲ شبکه سه سیما منعکس شد و حس کمک به همنوعانی که از حداقل‌های نعمت مردمی محروم هستند، بسیار مورد استقبال افراد قرار گرفت.

وی افزود: فردای آن روز موضوع نصب این یخچال را با همکارانم در شهرداری منطقه ۳ مطرح کردم و از عزم و اراده همکاران خوبم تشکر می‌کنم که با استقبال از موضوع در توزیع عدالت و بهره‌مندی همه شهروندان از نعمات الهی، متحدالقول شدند و از هزینه شخصی خود برای تهیه و نصب این یخچال هزینه کردند.

شهردار منطقه ۳ رشت با تاکید بر اینکه برای نصب یخچال مهربانی یک ریال هم از بودجه شهرداری هزینه نشده است، گفت: برای نصب این یخچال هزینه‌ای برای جوشکاری و بنایی نشده است و همه کارهای نصب آن نیز توسط خود همکاران انجام گرفت.

رستگار با بیان اینکه خداروشکر با جدیت و مشارکت همکاران بنده همزمان با تاسوعای حسینی یخچال مهربانی در محدوده زرجوب به بهره‌برداری رسید‌، تصریح کرد: این یخچال با شعار «یک لقمه مهربانی» با هدف تلنگر به اذهان عمومی جهت توجه بیشتر به قشر نیازمند و کارتن خواب نصب شده است.

آغاز جمع آوری سنبل آبی مهاجم

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان جمع آوری گیاه مهاجم سنبل آبی در تالاب بین المللی انزلی از روز پنج شنبه ۳۰ مهر آغاز و همچنان ادامه دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در این باره گفت: سنبل آبی، گیاه آبزی شناور و بومی کشورهای آمریکای جنوبی خاص برزیل و اکوادور است و به دلیل داشتن گل‌ها و برگ‌های گوشتی زیبا به عنوان یک گیاه زینتی جهت نگهداری در استخرها و حوض‌های خانگی به اغلب کشورهای دنیا از جمله ایران وارد شده است. این گیاه آبزی از دو تا سه سال پیش در استخر عینک رشت مشاهده شد. اما اخیرا در بخش‌هایی از تالاب بین المللی انزلی نیز مشاهده گردید.

با توجه به تهدیدات این گیاه بر اکوسیستم تالاب بین المللی انزلی از جمله حذف و نابودی گیاهان بومی، تسریع در روند خشک شدن تالاب ، رسوب‌گیری و کاهش عمق تالاب ، کاهش سطح پهنه‌های آبی تالاب، اختلال در حیات ماهیان و اختلال در تردد قایق‌های موتوری و پارویی، این اداره کل با همراهی کارشناسان، محیط بانان و جوامع محلی با شعار «نگذاریم گیاه مهاجم سنبل آبی مانند آزولا مهمان همیشگی تالاب شود» شروع به پاکسازی نمودند .

دکتر محمد پور با تاکید بر اینکه دو را راه پیش روی ما است جمع‌آوری، معدوم سازی و دیگر آگاه‌سازی و جلوگیری از ورود این گیاه به تالاب افزود : تاکنون بیش از ۷۰ درصد از بخش مرکزی و بیش از ۵۰ درصد از منطقه حفاظت شده سیاه‌کشیم پاکسازی شده است و پیش بینی نمود تا اواسط آبان کل حوزه تالاب از این گیاه پاکسازی گردد.
وی هچنین ادامه داد: روند پایش و جمع‌آوری این گیاه تا تابستان سال آینده ادامه خواهد داشت.

tel final1

Share