اولین جلسه برگزار شد

تشکیل انجمن خیرین در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،علیرضا امیرتیموری دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان اظهار کرد: سوق دادن سرمایه های خیرین در جهت توسعه تحصیلات تکمیلی از بهترین اعمال پسندیده در نزد خداوند به حساب خواهد آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،اولین جلسه انجمن خیرین دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با حضور معاون عمرانی استانداری گیلان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، شهردار کلانشهر رشت و جمعی از خیرین و مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، در دفتر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.
au (3)امیرتیموری، ضمن تسلیت فرارسیدن شهادت امام زین العابدین (ع)، با ارائه گزارشی از روند فعالیت های آموزشی پژوهشی ۱۴ واحد و مرکز دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، گفت: در حال حاضر تعداد ۴۳۰۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در استان گیلان مشغول به تحصیل بوده که حدود ۳۵ درصد دانشجویان شاغل به تحصیل در مراکز آموزش عالی استان گیلان را شامل خواهند شد. همچنین حدود ۹۰۰ عضو هیأت علمی به صورت تمام وقت که قشر زیادی از این مدرسین با مرتبه علمی استادیار به بالا بوده که این نشانگر ظرفیت بالای موجود در واحد های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان است.
وی ادامه داد: امروز شاهد آن هستیم که دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه های مختلف پیشرفت های چشمگیری داشت که این مهم بدون حمایت های مردمی محقق نمی شد. ظرفیت های بالقوه زیادی در استان گیلان وجود دارد که بالفعل نمودن آنها قطعا نیاز به مشارکت مردم به ویژه افراد خیر دارد.
دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با برشمردن پتانسیل های آزمایشگاهی و تحقیقاتی استان گیلان، افزود: زیرساخت های آزمایشگاهی و تحقیقاتی بسیار زیادی در دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان وجود دارد که ظرف دو سال اخیر به عرصه وجود رسید که از آن جمله می توان به تأسیس مراکز رشد، یکی در واحد رشت و دیگری در واحد لاهیجان، نمونه کارخانه پایلوت استخراج کافئین از چای، استارت اولیه پروژه امحای پسماند زباله با استفاده از دانش پلاسما در مقیاس پروژه های بیمارستانی اشاره کرد که اعتبار زیادی را به فعالیت های علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان خواهد بخشید.
امیرتیموری ضمن تشکر از مشارکت خیرین در انجام کارهای خیر و عام المنفعه، افزود: انجمن خیران و استفاده از تجربیات و نقطه نظرات سازنده آنان در ارتقای دانشگاه و رسیدن به جایگاه واقعی و اهداف آن که با پیشنهاد و نگاه ویژه ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد های دانشگاهی مراکز استانها تشکیل خواهد شد ، ما را بر آن داشت تا با دعوت از تنی چند از خبرگان استان گیلان، اولین جلسه راه اندازی این انجمن را برگزار کنیم.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: مدیران دانشگاه آزاد اسلامی در صدد آن هستند تا با کم کردن هزینه های تحصیلی دانشجویان و ایجاد فرصت های مناسب ادامه تحصیل برای فرزندان این مرز و بوم ، درجهت اعتلای سطح علمی آنان بکوشند و سوق دادن سرمایه های خیرین در جهت توسعه تحصیلات تکمیلی از بهترین اعمال پسندیده در نزد خداوند به حساب خواهد آمد.
دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با برشمردن مصوبات جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان در دی ماه سال گذشته اذعان داشت: یکی از مصوبات این جلسه تشکیل انجمن خیرین در دانشگاه آزاد اسلامی استان بود که به صورت پایلوت در استان گیلان تشکیل شده و متعاقب آن در دیگر استانها نیز اجرا خواهد شد.
au (2)در ادامه حجت شعبانپور معاون عمرانی استانداری گیلان ضمن تشکر از تشکیل این انجمن در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، اظهار کرد: با تشکیل این انجمن باید از تجربیات مفید مجموعه خیرین استان بدور از همه سیاست ها در جهت رفع مشکلات دانشگاه استفاده کرده و خدمات ارائه شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی در استان با اطلاع رسانی مناسب و شفاف سازی به گوش همگان رسانده شود.
این مقام مسئول که خود یکی از افراد پیگیر در راه اندازی چنین مجموعه های خدا پسندانه است، شروع خدمات رسانی توسط خیرین استان را از سال ۱۳۷۶ خواند و بیان داشت: با شروع بکار این انجمن در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان،اطلاع رسانی همگانی در تمام واحد های دانشگاه آزاد اسلامی استان و اعلام موجودیت و انعکاس اخبار فعالیت های این انجمن از طریق رسانه های گروهی باید مورد توجه قرار گیرد.
شعبان پور عشق به فعالیت در امور خیر را از خصوصیت افراد خیر دانست و تأکید کرد: کسی که در این راه قدم می گذارد باید اولاً عاشق فعالیت در امور خیریه باشد و در درجه دوم از حسن شهرت از همه لحاظ برخوردار باشد که بتواند با وسعت کاری زیاد در امور خیریه قدم بردارد.

این فعال در امور خیریه تصریح کرد: جامعه نسوان و تشکل های دانشجویی در واحد های دانشگاهی باید ضمن شناسایی دانشجویان بی بضاعت در جهت کمک به ادامه تحصیل و رفع موانع موجود که سد کردن این دانشجویان با شناسایی و همکاری خیرین اقدام کنند همچنین دانشگاه آزاد اسلامی نیز به عنوان یک دانشگاه غیر انتفاعی باید بتواند در شفاف سازی وضعیت مالی خود از طریق جراید و رسانه های گروهی جهت جلب رضایت حامیان و خیرین این دانشگاه فعال باشند.
شعبان پور ادامه داد: ایمان به کار در امور خیریه بسیار مهم بوده و با این همت و پشتکار باید یقین داشته باشد که موفقیت در این امور را بدنبال خواهد داشت.
سید محمد علی ثابت قدم ، شهردار کلانشهر رشت نیز در این جلسه که خود از اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان است بر ضرورت و حمایت همه جانبه از اینگونه حرکت های خیرخواهانه و خداپسندانه تأکید کرد.

tel final1

Share