معاون وظيفه عمومي پليس

تشدید برخورد با مشمولان غایب با اعمال محدودیتهای اجتماعی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیار میرزا ،معاون وظیفه عمومی پلیس گیلان گفت: برخورد با مشمولان غایب با اعمال محدودیتهای اجتماعی تشدید می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیار میرزا ،معاون وظیفه عمومی پلیس گیلان گفت: برخورد با مشمولان غایب با اعمال محدودیتهای اجتماعی تشدید می شود.

photo_2015-11-09_13-40-54سرهنگ “سیدحسین صدرممتاز” معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان گیلان در تشریح این خبر گفت: در راستای اجرای قانون، برخورد با مشمولان غایب با اعمال محدودیتهای اجتماعی تشدید می شود.

 معاون وظیفه عمومی پلیس گیلان با اشاره به ابلاغ مواد قانونی ۱۰،۵۸،۶۲ و ۶۳ قانون نظام وظیفه عمومی مبنی بر برخورد با مشمولان غایب و سازمانها و افراد بکار گیرنده آنان به استانداری و فرمانداری های سراسر کشور ، افزود:در ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی هر گونه استفاده از تسهیلات دولتی مانند اخذ گواهینامه رانندگی،دریافت وام،کسب پروانه کار،کاندیدا شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، استخدام به هر صورت(رسمی،پیمانی قراردادی،روزمردی) منوط به روشن شدن وضعیت خدمتی افراد ذکور می باشد.

سرهنگ صدر ممتاز با بیان اینکه برابر این قانون متخلفان از مقررات به محاکم قضایی معرفی می شوند، بیان داشت: مجازات این گونه افراد برای بار اول پرداخت هزینه سالانه یک سرباز طبق قانون بودجه سالانه و نرخ اعلامی دولت بوده و بار دوم علاوه بر جریمه فوق،سه ماه انفصال خدمت و برای بار سوم و بالاتر انفصال خدمت دولتی است .

وی اظهار داشت: طبق ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی نیروی انتظامی موظف است در خصوص شناسایی، تعقیب ود ستگیری مشمولان غایب اقدام نماید و کلیه نهاد ها و دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی و غیر دولتی و… می بایست در این زمینه همکاری لازم را به عمل آورند.

معاون وظیفه عمومی پلیس گیلان تصریح کرد: استخدام مشمولان در وزارتخانه ها و موسسات وابسته به دولت وموسسات خصوصی بدون داشتن معافیت دائم یا پایان خدمت ، ممنوع و افراد خاطی طبق مقررات به محاکم قضایی معرفی می شوند.

Share