رسولی خبرداد

ترمینال غرب تا دوماه دیگر به بهره برداری خواهد رسید/بهره برداری از BRT تا پایان آبان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رسولی با اشاره به تکمیل پروژه های ترمینال های شهر رشت می گوید: ترمینال غرب تا دوماه دیگر به بهره برداری خواهد رسید و ترمینال شرق نیز در حال برنامه ریزی است. وی ادامه داد: برای احداث ترمینال شمال هم در بودجه سال آینده پیش بینی صورت خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شورای هماهنگی ترافیک استان در جلسه ظهر امروز یکشنبه امکان سنجی و اجرای پیاده راه های خیابان های منتهی به بافت مرکزی شهر رشت را مصوب کرد.

rasooli_3730 مریم صابری در گیل نگاه نوشت:عد از آغاز طرح ترافیکی در سه مسیر منتهی به مرکز شهر رشت که از ۲۷ مهر اجرایی شد رانندگان وسایل نقلیه در ساعات ۶:۳۰ الی ۲۲ حق تردد در مسیرهای خیابان های شریعتی، امام خمینی (ره) (از سه راه حاجی آباد) و سعدی (از سه راه معلم) را نداشته و در صورت تردد توسط دوربین های مرکز ترافیک جریمه  می شوند.

با توجه به اینکه اجرای این طرح در روزهای آغازین طرح با شکایت برخی از شهروندان روبرو شده است در مصوبه این طرح در شورای هماهنگی ترافیک استان که با حضور اعضای اصلی برگزار شد مقرر شد با توجه به دغدغه شهروندان و اصناف به لحاظ سهولت تردد حداکثر تا پایان بهمن ماه پروژه به بهره برداری برسد.

در این طرح ملاحظات دسترسی برای اصناف در بحث جابجایی کالا، خدمات گردشگری و خدمات مدیریت بحران و تردد خودرو های اضطراری پیش بینی شده است.

رسولی:با توسعه حمل و نقل عمومی مشکلات ترافیکی حل خواهد شد

در همین رابطه رضا رسولی رئیس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورای شهر رشت  با اشاره به تصویب طرح پیاده راه سازی خیابان های مرکزی شهر می گوید: با تشکل کارگروهی در شهرداری  قرار بر آن شد تا هر چه بیشتر در تسریع پیاده راه سازی عمل شود و پروژه تا قبل از پایان سال مورد بهره برداری قرار گیرد.

رسولی طرح پیاده راه سازی را یک فرصت برای رشت می داند و می گوید: این طرح می تواند به عنوان یک محرک برای توسعه شهر عمل کند.

این عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه این طرح برای مردم و سرمایه گذاران زود بازده خواهد بود بیان می کند: این طرح به عنوان یک زیر ساخت انسان محور و عدالت محور مطرح است.

رسولی با بیان اینکه در حال حاضر کار اجرایی در حال انجام است بیان می کند: برنامه ریزی های نرم افزاری بعد از انجام کارهای زیرساختی اهمیت دارد و در این راه باید از متخصصین گردشگری استفاده کرد تا خروجی کار همراه با بیشترین بهره وری باشد.

رسولی دو دغدغه بعد از اجرای پروژه پیاده راه سازی را قابل توجه می داند و می گوید: دغدغه اول مربوط به اصناف و حوزه گردشگران است که این نگرانی ها شنیده شده و صورتجلسه شده است و باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه می دهد: قطعا در طول اجرای کار نگرانی های بخش گردشگری و اقتصادی شنیده خواهد شد و برای رفع این دغدغه ها اقداماتی صورت خواهد گرفت.

رسولی دغدغه دیگر بعد از اجرای این طرح را مشکلات مربوط به ترافیک می داند و می گوید: اگر طرح پیاده راه سازی را از بحث ترافیک جدا کنیم همه می دانیم که مرکز شهر همیشه با مشکلاتی ترافیکی درگیر بوده است.

رسولی با یادآوری تصمیم  شورای عالی ترافیکی استان در حدود یک سال و نیم می گوید: در آن موقع با توجه به مشکلات ترافیکی شهر و قبل از اجرای طرح پیاده راه سازی تصمیم گرفته شد که در محدوده ای از مرکز شهر (خیابان سعدی) طرح ترافیکی اجرا شود.

وی همچنین با بیان اینکه تولید حرارت، مسائل محیط زیستی، تولید آلاینده ها و تراکم ترافیکی بالا در مرکز شهر از نتایج حضور خودورها در مرکز شهر است می گوید: برای حل این مشکلات باید چاره ای مانند این طرح اندیشیده می شد.

رئیس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورای شهر رشت با اشاره به بهره برداری از BRT و مرکز کنترل ترافیک تا پایان آبان گفت: با توسعه حمل و نقل عمومی بخشی از مشکلات ترافیکی شهر حل خواهد شد.

رسولی همچنین ادامه می دهد: می توانیم در ۴محور اصلی شهر تا پایان سال ۹۶ یک خط BRT داشته باشیم و در کنار تکمیل ایستگاه تبادل در ۴ ورودی شهر کاری کنیم تا ترافیک شناور به مرکز شهر منتقل نشود.

وی با اشاره به تکمیل پروژه های ترمینال های شهر رشت می گوید: ترمینال غرب تا دوماه دیگر به بهره برداری خواهد رسید و  ترمینال شرق نیز در حال برنامه ریزی است. وی ادامه داد: برای احداث ترمینال شمال هم در بودجه سال آینده پیش بینی صورت خواهد گرفت.
tel final1

Share