محمد جعفرزاده

تداوم بحران داماش پس از زدن سوت پایان بازی توسط شهردار رشت

داماش تیمی نام آشنا و پرطرفدار در شمال ایران ،تیمی که برای مردم گیل و دیلم یادآور روزهای خوب فوتبالی است. تیمی که با قدرت گرفتنش دیگر طرفداری از سرخ آبی های پایتخت در شهر رشت معنای چندانی نداشت

داماش تیمی نام آشنا و پرطرفدار در شمال ایران ،تیمی که برای مردم گیل و دیلم یادآور روزهای خوب فوتبالی است. تیمی که با قدرت گرفتنش دیگر طرفداری از سرخ آبی های پایتخت در شهر رشت معنای چندانی نداشت ; این روزها حالش اصلا خوب نیست. دیگر نه از ورزشگاه مملو از تماشاگر عضدی با آن جو فوق العاده اش خبری است و نه از آن هیاهو و شور بازیکنان برای رفتن به آسیا.
damashIMG_8280داماش به فرصتی تبدیل شده تا هر از چندگاهی فرد یا افرادی خود را منجی نجات این تیم عنوان کنند و پس از کمی حضور و ایجاد دلگرمی در دل هواداران و بازیکنان سر از ناکجا آباد در آورند.
شاید کمتر کسی باشد که خبر پیشنهاد خرید داماش گیلان به عبارتی ناجی این تیم را نشنیده باشد ،اما این بار بر خلاف گذشته داستان کمی متفاوت تر است و ۹ عضو شورای شهر رشت با امضای طرحی  عزم خود را برای سر و سامان دادن به این تیم پرطرفدار گیلانی جذب کرده بودند اما با در بسته مواجه شده اند.
در بین این ۹ نفر هم چند نفر برای ناخدا شدن و هدایت کشتی منجی برای نجات داماش تلاش زیادی می کنند ،گویا دوست دارند در این امر خیر و ایجاد شادابی و نشاط برای جوانان از دیگر دوستان خودشان سبقت بگیرند و برای همین است که یک روز بر سر تمرین میروند و به بازیکنان روحیه می دهند و امید روزهای خوب گذشته را در دل آنها زنده می کنند و روزی دیگر به میان هواداران می روند و در بین آنها می نشینند و مورد تشویق و حمایت آنها قرار می گیرند .
اما این ۹ منجی انگار یادشان رفته قبل از این همه بوق و کرنا کردن و ایجاد امید در دل جوانان این دیار , با شهردار مشورت کنند و مهم تر از همه کمی قانون را مطالعه نمایند تا بدانند وزارت کشور تیم داری شهرداری ها را ممنوع اعلام کرده است.

از سوی دیگر شهردار رشت که در چندین نوبت عدم تمایل خود را برای خرید داماش و تیم داری اعلام کرده بود, در آخرین اظهار نظر آب پاکی را روی دست همه ریخت و رسما در نشست خبری خود که با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد, اعلام نمود که «خرید داماش عقلانی نیست و بنده موافق خرید این تیم یا هر تیم دیگری نیستم و اولویت شهرداری را در چیزهای دیگری غیر تیم داری می دانم .» و این گونه بود که شهردار رشت سوت پایان بازی را زد.

حالا باید از اعضای محترم شورا که بارها در جلسات و در جمع هواداران و رسانه ها اعلام کرده بودند که داماش را به شهرداری تحویل می دهیم تا شهرداری رشت تیم داری کند, پرسید که چگونه بدون هماهنگی با فرد اول شهرداری چنان وعده بزرگی را مطرح کردید و روزنه های امید را در دل طیف عظیمی از جوانان و هواداران زنده نمودید؟!
از این اعضا محترم تقاضا می کنیم اگر در ارتباط با موضوعی به یقین نرسیده اند اعلام نظر نکنند وبه جد دنبال راه حلی مطمئن برای رهایی داماش از این مردابی که چندین سال در آن گرفتار شده, باشند. زیرا بیماری داماش با قرص و مسکن حل نمی شود و نیاز به جراحی عمده دارد .
از اعضای شورای شهر خواستاریم که دیگر فرصت سوزی نکنند و به جای مصاحبه و حضور بر روی سکوها تمرکز خودشان  را برای جذب یک اسپانسر جدید و قابل اطمینان برای داماش بگذارند.

محمد جعفرزاده – دبیر سرویس  ورزشی دیارمیرزا

 

Share