واشقانی فراهانی در آئین افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد لاهیجان

تا پایان سال ۹۶ می بایست ۱۵۰ مرکز رشد و ۸۰۰ واحد فناور داشته باشیم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور و بازدید از مرکز تحقیقات علوم شیلاتی و فنون دریایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان حضور یافت.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور و بازدید از مرکز تحقیقات علوم شیلاتی و فنون دریایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان حضور یافت.

unnamedبه گزارش خبرنگار دیارمیرزا از لاهیجان , واشقایی فراهانی با بیان این که مرکز رشد مسیری است که ما یافته های پژوهشی مان را تجاری سازی کنیم، اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی دانشگاه آزاد در برنامه مدیریتی جدید این است که حداقل تا پایان سال۹۶می بایست  ۱۵۰مرکز رشد و ۸۰۰ واحد فناور داشته باشیم.

وی افزود: مرکز رشد واحد فناور واحد لاهیجان جزو یکی از ۷۱ مراکز رشدی است که تا بحال مصوب شده ضمینه تخصص این مرکز رشد با توجه به تخصص همکاران ما در واحد لاهیجان زمینه کشاورزی است و در بازدیدی که در واحد فناوری داشتیم همه مجموعه با انگیزه خوبی دارند کارشان را انجام می دهند بنده افق روشنی برای فعالیت های این واحد پیش بینی می کنم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به این که واحد لاهیجان یکی از واحدهای فعال کشور می باشد گفت:مرکز پژوهشی شیلات واحد لاهیجان بر روی پرورش ماهیان بویژه ماهیان خاویاری فعالیت خوبی دارند و بطور قطع افق بسیار روشنی برای فعالیت های این واحد پیش بینی میکنیم.

این مسئول ابراز داشت: متاسفانه نهادهای دولتی کم لطفی می کنند و ظرفیت هایی که دانشگاه آزاد ایجاد کرده را خوب نمی بینند و ما امیدواریم این ظرفیت را در استان گیلان با تیزهوشی خود ببینند و مسولان استانی و شهرستانی نگاهی ویژه به دانشگاه آزاد داشته باشند.

کسرایی فرماندار لاهیجان در مراسم افتتاح سامانه آزمایشگاه های همکار آزاد واحد لاهیجان گفت:خوشبختانه  ما بدنبال یک کارگروه  توسعه و هماهنگی  بین دانشگاه و نهادهای دولتی هستیم که با کمک  خود دانشگاه این شرایط را فراهم می کنیم .نمودی که دانشگاه آزاد در لاهیجان دارد کماکان بی رقیب و در زمینه علم پیشرو می باشد و جادارد از اقداماتی که مسولان دانشگاه چه به لحاظ کیفی و چه به لحاظ کیفیتی است تقدیر کنم.

فرماندار لاهیجان در پایان افزود:شهرستان لاهیجان ۱۷۰هزار جمعیت دارد که بالغ بر ۵۰هزار نفر دانش آوز و دانشجو داریم که در مجموع دانشجویان ما بییشتر از دانش آموزان می باشند که سهم دانش آموزان ۲۴ هزار نفر و سهم دانشجویان ۲۶هزارنفر می باشد این خود نوید آن است که فضای دانشگاه ها فعال بوده است.

 مرکز رشد واحدهای فناور در واحد لاهیجان با حضور معاون پژوهشی دانشگاه آزاداسلامی، رئیس واحد دکتر کردرستمی ،ندیمی نماینده مردم شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل در مجلس، کسرایی فرماندار لاهیجان، و معاونین دانشگاه واحد لاهیجان افتتاح شد.

tel final1

Share