رییس اداره آب و فاضلاب انزلی:

برای تکمیل شبکه و تصفیه خانه فاضلاب انزلی به ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رییس اداره آب و فاضلاب انزلی گفت: برای تکمیل شبکه و تصفیه خانه فاضلاب شهرستان به ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا ،رییس اداره آب و فاضلاب انزلی گفت: برای تکمیل شبکه و تصفیه خانه فاضلاب شهرستان به ۱۱۵ میلیارد تومان ا۸۱۸۴۰۳۹۱-۷۰۳۰۵۶۲۰عتبار نیاز داریم.

محمود امیری اظهار کرد: با اعتبارات محدود زیر ۱۰ میلیارد تومان سالیانه ناچار طرحها را اولویت بندی کرده ایم.
وی تصریح کرد: برای تکمیل و بهره برداری هرچه سریعتر از پروژه های نیمه کاره در بخش انزلی اولویت اول تکمیل شبکه های فاضلاب محله نیمه شعبان و کوی الله اکبر است.
وی افزود: پس از تکمیل محدوده شهر پروژه حدفاصل خیابان پاسداران و مهمانسرای جهانگردی و خیابان جهانگانی تکمیل و قابل بهره برداری خواهد شد.
به گفته وی اجرای طرح در انزلی منهای بافت قدیم نیاز به ۱۵ میلیارد تومان و غازیان حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی با اشاره به وجود مشکلات خاص نظیر تعدد تاسیسات زیربنایی و عدم عقب نشینی منازل مسکونی در بافت قدیم انزلی محدوده سی متری ،شهدای شمالی،خیابان گلستان تصریح کرد: در صدد انتخاب پیمانکار واجد شرایط برای ارایه طرح منطقی منطبق با شرایط محلی بافت قدیم شهر نیز هستیم.
*ورود حجم بالای فاضلاب به دریا
وی در پاسخ به انتقادات بسیار صورت گرفته در مورد ورود لوله های فاضلاب به دریا در پارک پاسداران و بوستان ساحلی بلوار انزلی گفت: با هماهنگی شهرداری و شورای شهر در صدد تغییر مسیر شبکه فاضلاب شهدای شمالی جنب پارک پاسداران به سمت خیابان شهدا و شنبه بازار روگا و سوسر روگا و جلوگیری از تخلیه آن به دریا هستیم.
رییس اداره آب و فاضلاب انزلی جلوگیری از ورود این فاضلابها را منوط به تامین اعتبارات و تکمیل کامل طرح در کل شهر انزلی دانست.
وی اظهار کرد : هم اکنون تصفیه خانه فاضلاب انزلی در مدار بهره برداری است و تصفیه خانه فاضلاب طالب آباد نیز با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.
به گفته وی از ابتدای شروع پروژه های فاضلاب در سال ۱۳۷۲ تاکنون ۱۸۸کیلومتر شبکه فاضلاب و از سال ۱۳۸۵ ، ۲۱۲ کیلومتر شبکه آب با کمک اعتبارات بانک جهانی در انزلی اجرا شده است.
وی در خصوص منابع تامین آب انزلی تصریح کرد : ۸۵ درصد آب مورد نیاز ازتصفیه خانه بزرگ آب گیلان و مابقی از چاههای عمیق خمام است.
امیری با اشاره به این که ۳۵۰ لیتر در ثانیه آب وارد شبکه انزلی می شود افزود: سایت آبرسانی غازیان و انزلی با ظرفیت ۴۸ هزار متر مکعب ذخیره آبی ما است و از لحاظ ذخیره آبی به نسبت جمعیت رتبه اول استان را داریم و ضد عفونی آب توسط دو سامانه گاز کلر و با کیفیت استاندارد انجام می شود.
وی در خصوص جنس شبکه آب گفت: ۵۵۰ کیلومتر شبکه توزیع آب آزبست، پلی اتیلن ولی شیر فلکه ها چدنی هستند.
رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان رنگ زرد آب در بعضی مواقع را به علت خوردگی فلز لوله ها عنوان و تصریح کرد: از اول مهر ماه عملیات شست و شوی خطوط به ویژه در بن بستها که مصرف آب کمتر است را انجام داده ایم.
در حال حاضر اداره آب و فاضلاب انزلی حدود ۲۵ هزار مشترک آب با حدود ۴۰ هزار واحد را تحت پوشش قرار می دهد.

tel final1

Share