رئیس اداره چای شهرستان شفت تصریح کرد:

با حمایت صندوق توسعه چای ۷۵ هکتار از باغات رها شده شفت احیاء شد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا قربانپور با اشاره به اینکه در اولین قدم با حمایت صندوق توسعه در بهزرایی سال ۹۳ بیش از ۷۵ هکتار از باغات رها شده احیاء و در چرخه تولید قرار گرفتند تصریح کرد؛این امر باعث ایجاد اشتغال و درآمد زایی در شهرستان شد .

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس اداره چای شهرستان شفت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دیارمیرزا در شفت با اشاره به اینکه امسال از ۲۲۰۰ هکتار از باغات چای این شهرستان ۵ هزارو ۳۰۰ تن برداشت چای صورت گفته است , تصریح کرد: ارزش اقتصادی این میزان برداشت ۷ میلیارد و ۷۸۷ میلیون تومان بوده است.
photo_2015-11-22_09-34-55قربانپور با بیان اینکه تا امروز ۶۵ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده سات گفت: به زودی مابقی مطالبات چای کاران شفت پرداخت خواهد شد.
وی از فعالیت س هزار و  ۴۰۰ نفر باغدار بهره بردار در سطح شهرستان شفت خبر داد و اظهار نمود: وام سلف برای هر هکتار به میزان سهام کشاورز با سود ۲ درصد در حال پرداخت است که این می تواند بارقه امیدی برای کشاورزان باشد.
این مسئول به باغات موجود شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به باغات موجود بستر لازم برای برداشت ۱۳ هزار تن نیز در شهرستان موجود است چرا که زمانی نه چندان دور در این شهرستان همین میزان تولید داشته و چرخش اقتصادی و درامد مردم با تولید برگ سبز چای بوده است.
قربانپور امیدوار شد تا با تشکیل صندوق حمایت از توسعه صنعت چای که از توجهات دولت تدبیر و امید می باشد این امر در آینده نزدیک در شهرستان محقق گردد.
رئیس اداره چای شهرستان شفت از فعالیت ۶ کارخانه چایسازی در این شهرستان و یک کارخانه غیر فعال نام برد و گفت:در این شهرستان کارخانه بسته بندی چای با برند مخصوص فعالیت ندارند و چای به روش سنتی بسته بندی می شود.
این مقام مسئول با اشاره به برداشت بیش از ۸۰۰ تن برگ سبزچای در روستای توسه و خرمکش گفت: با توجه به دعوت از سرمایه گذار و  نشستهایی با مسئولین شهرستان داشته ایم با همکاری دستگاه های مختلف به زودی شاهد راه اندازی کارخانه بسته بندی در آن منطقه خواهیم بود.

قربانپور با اشاره به اینکه در اولین قدم با حمایت صندوق توسعه در بهزرایی سال ۹۳ بیش از ۷۵ هکتار از باغات رها شده احیاء و در چرخه تولید قرار گرفتند تصریح کرد؛این امر باعث ایجاد اشتغال و درآمد زایی در شهرستان شد .
رئیس اداره چای شهرستان شفت از کشاورزان چایکار منطقه خواست تا از فرصتهای ایجاد شده استفاده کنند و با استفاده از نظرات کارشناسان ترویج اداره و حمایتهای صندوق توسعه چای نسبت به احیای باغات خود اقدام کنند زیرا این امر در رونق اقتصادی و ارتقاء درآمدهای چایکاران نقش بسزایی دارد.ناصر عاشوری

tel final1

Share