بازگشت کرکس نجات یافته در شفت به دامان طبیعت+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،یک بهله کرکس (دال) بدلیل شرایط نامساعد هوائی در یکی از روستاهای شفت گرفتار شده بود که توسط مردم روستا زنده گیری و به منظور مداوا تحویل یکی از همیاران محیط زیست شهرستان گردید . این همیار کرکس را به اداره حفاظت محیط زیست شفت تحویل داد که پس […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،یک بهله کرکس (دال) بدلیل شرایط نامساعد هوائی در یکی از روستاهای شفت گرفتار شده بود که توسط مردم روستا زنده گیری و به منظور مداوا تحویل یکی از همیاران محیط زیست شهرستان گردید . این همیار کرکس را به اداره حفاظت محیط زیست شفت تحویل داد که پس از بررسی و معاینات و انجام تیمار لازم و مهیا نمودن جهت پرواز و انجام بیومتری و حلقه گذاری ، این گونه ارزشمند در ارتفاعات کوهستانی شفت به دامان طبیعت با موفقیت رهاسازی گردید .

   ارتفاعات کوهستانی شفت بدلیل زیستگاههای منحصر به فرد خود تنوع زیستی متنوعی را در خود جای داده که موجب پایداری اکوسیستم منطقه گردیده است .با توجه به اینکه کرکس ها عمدتأ از لاشه حیوانات تلف شده مصرف می کنند و به ندرت به حیوانات زنده حمله می کنند ، به همین منظور هیچگونه مزاحمتی برای دامها و طیور اهلی نداشته بنابر این ضرورت مشارکت مردم در حفاظت از این گونه ارزشمند بسیار موثر میباشد.

 این گونه کرکس در لیست اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی ((IUCN بعنوان گونه در معرض خطر انقراض معرفی شده و در قوانین جمهوری اسلامی ایران نیز بعنوان گونه حمایت شده و حفاظت شده میباشد

  از مردم فهیم روستا و همیاران محیط زیست که با آگاهی و حساسیت در حفظ تنوع زیستی شهرستان مشارکت فعال دارند قدردانی بعمل می آید.

DSC00014 DSC00022

tel final1

Share