بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از برخی پروژه های راه روستایی گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید حسین مهندس میرشفیع معاون راه‌ روستایی وزارت راه و شهرسازی صبح امروز جمعه ۱۵ آبان برای بازدید بخشی از راه‌های روستایی گیلان به این استان سفر کرد و در حال بازدید از محورهای روستایی رشت وآستانه اشرفیه می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید حسین مهندس میرشفیع معاون راه‌ روستایی وزارت راه و شهرسازی صبح امروز جمعه ۱۵ آبان برای بازدید بخشی از راه‌های روستایی گیلان به این استان سفر کرد و در حال بازدید از محورهای روستایی رشت و آستانه اشرفیه می باشد. photo_2015-11-07_18-36-49
به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی گیلان ، مهندس میرشفیع هدف از بازدید راه های روستایی استان را بررسی شرایط زمانی و منابع مالی پروژه های تعریف شده و فراهم سازی کارهای قانونی مشارکت مردمی در ساخت راه های روستایی استان عنوان کرد و تسریع در اجرای طرح‌های نیمه کاره به منظور بهره مندی سریع از آنها را مورد تاکید قرار داد و با ارائه راهکارهای لازم، رفع موانع و تنگناهای موجود در بهره‌برداری از طرح‌ها را خواستار شد.
میرشفیع با تأکید بر مشارکت مردمی در حفظ، ساخت و توسعه راه ها گفت:نگهداری و ساخت راه ها هزینه های بسیار هنگفتی را بر دوش دولت وارد می کند که دولت به تنهایی قادر به تأمین این منابـع نیست؛ لذا با ایجاد و افزایـش روحیه تعـاون و همـکاری می توان خود مردم را در نگهداری و ساخت راه ها شریک کرد.
مهندس خاوری مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با بیان اینکه شهرستان رشت به عنوان بخش مرکزی استان با دارا بودن۱۲۹۸کیلومتر راه روستایی از بیشترین آمار راه روستایی در استان برخوردار است،تصریح کرد:تاکنون بیش از نیمی از راههای روستایی شهرستان رشت معادل ۶۶۴ کیلومتر آسفالت شده است وشاخص برخورداری از آسفالت در این شهر ۵۱/۱۸ در صد می باشد و از ابتدای سال ۹۳ تاکنون نیز ۸۲ کیلومتر راه روستایی در این شهرستان آسفالت گردیده است.
وی شاخص برخورداری آسفالت راه روستایی در آستانه اشرفیه را ۵۲/۰۷ درصد عنوان کرد وگفت:از مجموع ۴۵۵ کیلومتر راه روستایی آستانه اشرفیه ۲۳۷کیلومتر از نعمت آسفالت برخوردارند و از سال ۹۳ تاکنون ۲۹ کیلومتر راه روستایی این شهرستان آسفالت گردیده است.
photo_2015-11-07_18-36-55

tel final1

Share