تاکید علیزاده بر گسترش دامنه سرمایه گذاری در گیلان

بازدید مدیران کل میراث فرهنگی استانهای ساحلی از موزه میراث روستایی گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مسئولان کشوری و مدیران کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استانهای ساحلی از موزه میراث روستایی گیلان بازدید نمودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مسئولان کشوری و مدیران کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استانهای ساحلی از موزه میراث روستایی گیلان بازدید نمودند.

 ۲اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان؛ مدیران کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استانهای ساحلی به همراه سید محسن دلبری مدیرکل امور استانها و سید محمدکاظم خلدی نسب مدیرکل مراکز گردشگری سازمان از موزه میراث روستایی گیلان،تاسیسات ساحلی و نیز دهکده های ساحلی استان بازدید نمودند.
رضا علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان هدف از این بازدید را تبادل تجربیات و بررسی وضعیت گردشگری استان های ساحلی کشور دانست و افزود: مهمترین موضوعی که در سرمایه گذاری سواحل باید مورد توجه قرار گیرد، رسیدن به یک نگاه مشترک و نظام مند برای ایجاد مجموعه های گردشگری در سواحل شمالی و جنوبی کشور است.
وی بر لزوم بهره گیری از تجربیات کشورهای توسعه یافته در مدیریت سواحل و توسعه گردشگری تاکید نمود و اذعان داشت: توسعه گردشگری بعنوان مجموعه فعالیت های موثر در رشد جوامع، تاثیر بسزایی در تقویت بنیان های اقتصادی دارد و منبع جدیدی در ایجاد اشتغال،کسب درآمد ، جذب ارز و تقویت زیرساخت های اجتماعی خواهد بود.
این مسئول تصریح کرد: توجه به پایداری محیط در گردشگری ساحلی امری مهم و اجتناب ناپذیر است زیرا بی توجهی به این امر می تواند برهم زننده ی نظم اکولوژیک و نیز شرایط اقتصادی و اجتماعی منطقه باشد.
علیزاده، تاسیسات گردشگری ایجاد شده در گیلان را تامین کننده نیازهای خدماتی گردشگران خواند و بیان داشت: در تلاشیم تا با تعامل دیگر دستگاه های تصمیم گیرنده در حوزه سواحل، دامنه سرمایه گذاری در استان را گسترش دهیم.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان؛ با اشاره به اینکه توسعه ساحلی،محور اصلی در راهبرد توسعه استان است ، اظهار امیدواری کرد: با برگزاری نشست های هم اندیشی در حوزه سواحل و توجه مدیران امر به تاسیسات و سرمایه گذاری ساحلی ، شاهد رونق و توسعه این شاخه از صنعت گردشگری خواهیم بود.

tel final1

Share