با توجه به بارش باران و بارف

بازدید استاندار گیلان از ناوگان راهداری استان/تاکنون هیچ راهی مسدود نشده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا , به منظور آگاهی از وضعیت ناوگان راهداری استان محمد علی نجفی استاندار گیلان ساعاتی پیش از ماشین آلات سنگین راهداری بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی راه وشهرسازی گیلان, به منظور آگاهی از وضعیت ناوگان راهداری استان محمد علی نجفی استاندار گیلان ساعاتی پیش از ماشین آلات سنگین راهداری بازدید کرد.

photo_2015-11-02_13-38-51استاندارگیلان در این بازدید با اشاره به گستردگی فعالیتهای راه وشهرسازی گفت:عظمت فعالیتهای راه وشهرسازی چه در گذشته و درحال حاضر از نظر گستره خدمات در مواقع بحران و تخصصی بودن فعالیتها بسیارحائز اهمیت است و نیروهای راه و شهرسازی جزء بهترین نیروهایی هستند که در مواقع بحرانی خاطرات خوبی از آنها در کشور و استان برجای مانده است.

وی افزود:با صداقت ودرستی که در تشکیلات راه وشهرسازی سراغ داریم ،امیدوارم زمستان ۹۴ را با همت و تلاش جهادگران راه وشهرسازی با موفقیت سپری نماییم.
نجفی با بیان اینکه دولت محترم بر حسب وظیفه به بخشها و نهادهای خدمات رسان کمک خواهد کرد افزود: اگرهم کمکی موثر واقع نشود ،مجموعه راه و شهرسازی با اندیشه و فکرکارگشا، حضور و همتی جهادی شرایط مساعدی را در زمستان امسال بدون کمترین آسیب برای شهروندان گیلانی و مسافران فراهم می کنند.

خاوری نیز با اشاره به شروع بارش های زودهنگام در استان، از استقرار ۴۱ اکیپ راهداری در محورهای ارتباطی استان خبر داد و گفت:این اکیپها با۴۸۱نفر نیروی راهدار و با استفاده از ۲۶۴ دستگاه خودروی سبک و سنگین در  ۱۶ راهدارخانه ثابت و ۹ راهدارخانه سیارمستقر شدند و مسئولیت نگهداری بیش از ۱۰۷۷۰ کیلومتر راه را برعهده دارند.
وی افزود:تمهیدات لازم برای راهداری زمستانی در طول راههای حوزه استحفاظی گیلان صورت گرفته است و پایگاه‌های راهداری و راهدارخانه‌ها درطول راه‌های استان درحد امکانات موجود تجهیز شده‌اند تا در فصل زمستان به مسافران جاده‌ای خدمات و سرویس دهی مناسب ارائه شود و برای اجرای هرچه بهترعملیات زمستانی، ذخیره سازی نمک و ماسه، تأمین سوخت، تعمیر و تجهیز ماشین آلات راهداری زمستانی، تأمین و آموزش نیروی انسانی را در دستور کار قرار داده ایم.

تاکنون هیچ راهی مسدود نشده استIMG_20151101_104432

شعبانعلی خاوری با اشاره به شدت بارندگی های اخیر در گیلان گفت: علیرغم بارش های سیل آسا و بالا آمدن آب رودخانه ها تاکنون هیچ راهی مسدود نشده ونیروهای راهداری با تمام توان در بازگشایی مسیل هاومعابر ورودی وخروجی پلها فعالیت می کنند، این درحالیست که به دلیل سامانه بارش زا و سرد حاکم بر گیلان ،برخی مناطق کوهستانی استان پوشیده از برف شده وفعالیت راهداران در مناطق کوهستانی نیزبه شدت ادامه دارد.

وی افزود:گرفتگی دهانه پل ها، موجب بالا آمدن آب رودخانه ها به سطح جاده می شود از این رو، پاکسازی دهانه پل ها از مهمترین عوامل جلوگیری از ورود سیلاب به جاده است و راهداران با ماشین آلات سنگین، در حاشیه پل ها و مسیل ها استقرار یافته اند.

وی اظهار کرد:با تلاش بی وقفه راهداران و استقرار آنها در مکان های مهم از جمله پل ها و مسیل ها و پاکسازی لحظه به لحظه دهانه پل ها و مسیل ها، تاکنون از آب گرفتگی جاده ها جلوگیری شده است و با وجود بارش های متناوب، تمامی راه های ارتباطی استان همچنان باز است و تردد در آنها جریان دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه بارش های شدید در اغلب مناطق استان جاری شدن سیل را موجب شده و خساراتی درپی داشته است گفت:با این وجود وضعیت راههای استان حاد نیست و همه چیز تحت کنترل است وعملیات رسوب برداری وریزش های ناشی از سیلاب در برخی مسیرهای ارتباطی طی چند روز اخیر جمع آوری شده و مرمت برخی مسیرهای ارتباطی نیز در حال انجام است.

وی از رانندگان خواست به علت نامساعد بودن وضعیت جوی وتداوم بارش در گیلان از سفر های غیر ضروری و توقف در حاشیه رودخانه ها پرهیز نمایند ودر عبور از جاده های کوهستانی زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی همراه داشته باشند.

tel final1

Share