در هفتمین جلسه رسیدگی به پرونده

بابک زنجانی: دوست ندارم زنگنه سوار ماشینم شود/۲۲ میلیارد یورو پول نقد دارم/ساعت، انگشتر، چهار ماشین و ۲ موتور سیکلتم را آتش بزنید اما به نفت ندهید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بابک زنجانی خطاب به معاون دادستان گفت:‌ دلیل اینکه برایتان نوشتم حاضر نیستم ساعت، انگشتر، چهار ماشین و ۲ موتور سیکلتم را به نفت بدهید این است که دوست ندارم زنگنه ماشینم را سوار شود؛ این اموال را آتش بزنید اما به نفت ندهید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا ,هفتمین جلسه رسیدگی به پرونده موسوم به فساد نفتی صبح امروز (سه‌شنبه) – ۱۹ آبان ماه – در دادگاه انقلاب به‌صورت علنی برگزار شد.

zanjani12157291_PhotoL بابک زنجانی متهم ردیف اول ساعت ۸:۳۰ مانند جلسات گذشته با تدابیر امنیتی وارد دادگاه انقلاب شد.

* ساعت ۹:۱۵ بابک زنجانی متهم ردیف اول پرونده وارد شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب شد.

* دو خواهر متهم ردیف اول پرونده موسوم به فساد نفتی در جلسه دادگاه حضور دارند.

* ساعت ۹:۲۰ قاضی صلواتی رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و نجفی نماینده دادستان وارد دادگاه شدند و دادگاه با قرائت آیاتی از قرآن مجید آغاز شد.

* وکیل‌مدافع متهم ردیف اول پرونده موسوم به فساد نفتی در دادگاه حاضر بود.

* تورگ معاون دادستان تهران و مسئول کارشناسی اموال بابک زنجانی نیز در دادگاه حضور دارد.

* قاضی صلواتی در ابتدای جلسه دادگاه مواد ۳۵۳، ۳۵۴ و ۳۵۸ قانون آیین دادرسی کیفری را متذکر شد.

* بابک زنجانی در بخشی از اظهاراتش در دادگاه اعلام کرد: می‌خواستم آخرین روز دادگاه اعلام کنم اما چون مجبورم کردید امروز اعلام می‌کنم همین الان ۲۲ میلیارد یورو پول نقد دارم. می‌خواستم این موضوع را روز آخر دادگاه و زمانی که آقایان می‌گویند بابک زنجانی پولی ندارد، اعلام کنم، اما امروز موضوع را بیان کردم.

* بابک زنجانی خطاب به معاون دادستان گفت:‌ دلیل اینکه برایتان نوشتم حاضر نیستم ساعت، انگشتر، چهار ماشین و ۲ موتور سیکلتم را به نفت بدهید این است که دوست ندارم زنگنه ماشینم را سوار شود؛ این اموال را آتش بزنید اما به نفت ندهید.

تاکنون ۶ جلسه دادگاه برای رسیدگی به پرونده موسوم به فساد نفتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شده که در سه جلسه اول کیفرخواست متهمان این پرونده قرائت و در جلسه چهارم، پنجم و ششم متهم اصلی پرونده به ارائه دفاعیات خود پرداخت.

در سه جلسه اخیر دادگاه، بابک زنجانی ۶۲ صفحه از دفاعیات ۲۰۰ صفحه‌ای خود را مطرح کرده است.

مشروح این دفاعیات متعاقبا منتشر می‌شود.

Share