اخبار نیروی انتظامی گیلان:

امنیت مطلوب دهه اول محرم با مشارکت مردم محقق شد/شناسایی عامل انتشار اکاذیب علیه مدیر عامل شرکتی در تلگرام

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عامل انتشار اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی علیه مدیر عامل شرکتی در تلگرام، در شهرستان رشت استان گیلان شناسایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرمانده انتظامی استان گیلان گفت: برقراری نظم و امنیت مطلوب دهه اول محرم با مشارکت مردم محقق شد.۲۰۱۵۱۰۰۳۱۰۱۱۲۴_mirheidari1

محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان گیلان صبح روز جاری با صدور پیامی از همیاری و همکاری مردم با پلیس در برقراری نظم و امنیت دهه اول محرم به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی  تقدیر و تشکر کرده و گفت: امنیت مطلوب دهه اول محرم مرهون مشارکت مردم بود.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه امنیت پایدار در جامعه با مشارکت و همراهی مردم با پلیس محقق می شود، افزود: پلیس بدون مشارکت مردم پلیس در خدمت رسانی به مردم توفیقی نخواهد داشت.

سردار محمدرضا میرحیدری با اشاره به اینکه در این ایام به لطف خداوند و یاری مردم در سطح استان هیچگونه حوادث سوء امنیتی رخ نداده است، بیان داشت:  این امر مرهون تلاش تک تک آحاد جامعه و کارکنان خدوم  نیروی انتظامی می باشد.

سردار میرحیدری ماموریت های پلیس را بسیار گسترده و پیچیده اعلام نموده و بیان داشت: تلاش پلیس زمانی به ثمر خواهد نشست که مردم نیز خود را با پلیس همراه نموده و در هر شرایطی به قانون احترام بگذارند.

رئیس پلیس گیلان با بیان اینکه اجرای دقیق قانون در هر شرایطی اولویت اول پلیس می باشد، اضافه کرد: اجرای قانون همراه با قاطعیت برای افراد ناهنجار و تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات در سریع ترین زمان ممکن برای پلیس یک اصل غیر قابل انکار است.

وی با اشاره به اینکه در دهه اول محرم کارکنان انتظامی با آماده باش کامل امنیت دستجات عزاداری را فراهم کردند، بیان داشت: پلیس همگام با سایر اقشار مردم در کنار انجام وظیفه در عزاداری ها نیز شرکت فعال داشت.

فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان از تلاش های بی وقفه و خستگی ناپذیر عموم مردم، مسئولان استان، اصحاب رسانه، مسئولان هئیت مذهبی و دیگر دست اندرکاران در این ایام تقدیر و تشکر کرده و خاطرنشان کرد: بی شک این تلاش و کوشش ها بی نتیجه نمانده و اجر اخروی را در پی خواهد داشت.

شناسایی عامل انتشار اکاذیب علیه مدیر عامل شرکتی در تلگرام

عامل انتشار اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی علیه مدیر عامل شرکتی در تلگرام، در شهرستان رشت استان گیلان شناسایی شد.

سرهنگ محمدخانی رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان با اعلام این خبر گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان  رشت به دادخواهی مدیر عامل شرکتی در گیلان، مبنی بر انتشار اکاذیب علیه وی به قصد تشویش اذهان عمومی در تلگرام، موضوع در دستورکار پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان گیلان افزود: با پی جویی های فنی و پلیسی، عامل انتشار اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی علیه شاکی در تلگرام  که مردی ۳۳ ساله اهل تهران و ساکن رشت بود شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار شد .

سرهنگ محمدخانی اظهار داشت: با توجه به ادله دیجیتال کشف شده،متهم به صراحت به بزه انتسابی خود اعتراف که جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت گردید .

رئیس پلیس فتای استان گیلان تصریح کرد: طبق ماده۱۸ فصل پنجم قانون جرایم رایانه ای، هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر نماید یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت، رأساً یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد اعم از اینکه از طریق یادشده به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت (در صورت امکان)، به حبس از ۹۱ روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد.

سرهنگ محمدخانی در پایان از شهروندان خواست، در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش نمایند.

tel final1

Share