علي صدیق عرباني

امنیت ایران

پیامبر اعظم صلواه الله علیه میفرمایند «نعمتان مجهولتان، الصحه والامان» یعنی دو نعمت است که مجهولند،سلامتی و امنیت. براستی همه انسانها تا زمانی که از این دونعمت برخوردارند متوجه وجود آن نیستند و کمتر به آن دقت میکنند مگر زمانی که یکی از آنها را از دست بدهند.مانند ماهی که درون آب است و زمانی […]

پیامبر اعظم صلواه الله علیه میفرمایند «نعمتان مجهولتان، الصحه والامان» یعنی دو نعمت است که مجهولند،سلامتی و امنیتarabani_2015-11-13_08-17-11. براستی همه انسانها تا زمانی که از این دونعمت برخوردارند متوجه وجود آن نیستند و کمتر به آن دقت میکنند مگر زمانی که یکی از آنها را از دست بدهند.مانند ماهی که درون آب است و زمانی که از آب گرفته میشود به نعمت وجودی آب پی میبرد. نعمت امنیت که امروزه مردم ایران به برکت الطاف الهی و تلاش همه دست اندرکاران نظام از آن بهره میبرند نعمتی است بس بزرگ که متاسفانه بواسطه همان روایت که در صدر این نوشتار از قول پیامبر اعظم (ص) نقل شد وجود و اهمیت آن نادیده گرفته میشود.
بد نیست کمی به به آن سوی مرزها بنگریم. اکثر کشورهای منطقه در آشوب و ناامنی بسر میبرند.صرف نظر از چگونگی و عامل ایجاد این نا امنی ها که خود بحثی مفصل میطلبد با نگاهی گذرا میتوانیم ببینیم که مردم منطقه با چه مصیبت هایی دست بگریبانند. حرامیان داعش که در روز روشن براحتی آب خوردن سر از تن زن و مرد و کودک و پیر و جوان عراقی جدا میکنند.مردم افغان که تقریبا هر روز شاهد انفجار یک عامل انتحاری در میان همنوعان خود هستند.مردم سوریه که در پی طمع دشمنان ایران و اسلام خانه های خود را ترک کرده اندو مردم مظلوم فلسطین که سالهاست در حال انتفاضه و بازپس گیری خانه های خود از دژخیمان صهیونیست هستند و شیعیان بحرین و عربستان که جانشان از ظلم حکام خودکامه به لب رسیده، نمونه هایی از عدم وجود امنیت هستند که میتوانند ما را به فکر وادارند. فکرش را بکنید که هر لحظه ممکن است بمبی در چند قدمی شما منفجر شود یا ترس از فرود موشکی بر سقف منزلتان در نیمه های شب راه خواب را بر چشمانتان ببندد. یا در حالیکه به اتفاق خانواده مشغول رانندگی در خیابان هستید عده ای با چهره هایی وحشتناک و مو و ریش انبوه جلویتان را بگیرند و سر از تنتان جدا کنند. حتی تصورش نیز سخت و غیرقابل تحمل است.حال که در میانه این همه آشوب و ناامنی در کشوری امن و آرام زندگی میکنیم قدر این نعمت بزرگ را بدانیم و شاکر خداوند باشیم و به امنیت آفرینان این کشور از نیروهای امنیتی ، نظامی و انتظامیمان ببالیم که همیشه بیدارند تا ما احساس امنیت کنیم.
پر واضح است که امنیت موصوف براحتی و ارزان بدست نیامده و برای به چنگ آوردن آن خونهای پاکی بر زمین ریخته و اشکهای ارزشمندی بر گونه ها خزیده است.هنوز هم خیابانهای شهرمان آکنده از عطر شهیدانی میشود که برای حفظ تمامیت ارضی و آرمانهای ما جان شیرین خود را فدا میکنند. پس به اندک تغیّری رو ترش نکنیم و هزینه های پرداخت شده را از یاد نبریم و ناله ها بر آسمان نرسانیم و از عالم و آدم گله نکنیم. قدر این امنیت را بدانیم و دعا کنیم که خداوند این نعمت را هیچگاه از ما دریغ نفرماید. آمین.

علی صدیق عربانی
پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share