حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور

امام حسین (ع) بده بستان نفرمودند و دادوستد نکردند/سران فتنه که براندازی کردند آیا امروز حاضرند از مردم عذرخواهی کنند؟/آنها زمینه تحریم‌ها علیه کشور را فراهم کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) تلاش کرد سپاهیان طرف مقابل را از جهنم نجات دهد، بیان کرد: وقتی عمر سعد تمکین نکرد امام حسین (ع) فرمود؛ خدا در رختخواب بدنت را از سر جدا کند و این نفرین اتفاق افتاد و رئیس شرطه مختار سر او را در رختخواب جدا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ,حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور پیش از ظهر امروز در جمع عزاداران حسینی (ع) رشت با اشاره به اینکه کربلا یک معیار است، اظهار کرد: کربلا یک حادثه با مصرف معین نیست، بلکه تعیین نقشه راه، راهبرد، مسیر حرکت و آموزش تاکتیک است.

۱۳۹۱۰۸۱۱۰۰۰۰۶۶_zolnooroAوی به ملاقات امام حسین (ع) با عمر سعد اشاره کرد و افزود: امام حسین (ع) با کسی مذاکره نکرد و مقام معظم رهبری به این موضوع اشاره فرمودند.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امام حسین (ع) دو ملاقات با عمر سعد در روز عاشورا داشت، خاطرنشان کرد: محتوای دو مذاکره نمی‌گوید بیا با هم بسازیم و کنار بیاییم.

این استاد حوزه متذکر شد: امام حسین (ع) در ملاقات با عمر سعد که مقداری کوتاه بیایید ما نیز ذره‌ای کوتاه می‌آییم، امام (ع) بده بستان نفرمودند و دادوستد نکردند، بلکه تمام تلاش امام حسین (ع) این بود که مسیر جبهه مقابل را به طرف خدا باز کند.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) تلاش کرد سپاهیان طرف مقابل را از جهنم نجات دهد، بیان کرد: وقتی عمر سعد تمکین نکرد امام حسین (ع) فرمود؛ خدا در رختخواب بدنت را از سر جدا کند و این نفرین اتفاق افتاد و رئیس شرطه مختار سر او را در رختخواب جدا کرد.

ذوالنور در ادامه به سخن برخی مبنی بر اینکه می‌گویند؛ امام حسین (ع) حُرّ را بخشید و شما سران فتنه را ببخشید، اشاره کرد و گفت: سران فتنه که براندازی کردند آیا امروز حاضر هستند از مردم عذرخواهی کنند اما حُرّ دست‌های خود را به گردن بست و آمد و نخستین جمله‌ای که به امام حسین (ع) عرض کرد این بود که؛ «می‌توانم توبه کنم».

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه برخی افکار عمومی را با تحریف تاریخ علیه نظام بسیج می‌کنند، تصریح کرد: افراد مذکور ذهن مردم را در مسیر منفی خراب می‌کنند.

وی به وارد کردن خسارت‌های بسیار سران فتنه به کشور اشاره کرد و یادآور شد: مدت ۹ ماه آتش و تخریب در کشور بود.

ذوالنور با اشاره به اینکه سران فتنه زمینه تحریم‌ها علیه کشور را فراهم کرده و به دشمن امید دادند، اظهار کرد: سران فتنه نظر رسانه‌های بیگانه را جلب کرده و بنیان نظام را متزلزل کردند، اصول را زیرسئوال بردند و حیثیت جمهوری اسلامی را به باد دادند.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کربلا را قانون و الگو دانست و افزود: قانون کربلا باید در زندگی ما پیاده شود تا به اهداف آن دست پیدا کنیم.

وی، وجود امام حسین (ع) را قانون آزادگی، مبارزه شرافتمندانه و خدامحوری خواند و تبیین کرد: امام حسین (ع) با قیام خود نشان داد هر جا حق عمل نمی‌شود و باطل جریان دارد باید ایستاد و کربلایی و حسینی (ع) عمل کرد.

ذوالنور بر ضرورت بررسی نقش‌ها در واقعه کربلا تأکید کرد و افزود: نقش خواص و پیکره جامعه باید در واقعه کربلا مشخص شود و شاخص‌ها را تبیین کنیم.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر حفظ دسته‌های عزاداری، سینه‌زنی و اشک‌ها برای واقعه کربلا، خاطرنشان کرد: غفلت‌ها نباید در جامعه حاکم شود.

وی در پایان با بیان اینکه تحریف‌ها نباید مسیر عزاداری امام حسین (ع) را منحرف کند، تصریح کرد: نظام امت بدون امام بی‌معنا است و مهم‌ترین انحرافی که امام حسین (ع) در مقابل آن ایستاد، زنده کردن نظام حاکمیت و محوریت امام بین امت بود.

tel final1

Share