در همایش روز ملی آمار و برنامه‌ریزی

استاندار گیلان:زیر سوال بردن آماری که افراد خبره برروی آن تلاش کرده‌اند صحیح نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار در همایش روز ملی آمار و برنامه‌ریزی با اشاره به اینکه در هر حرکت اصولی نیاز به آمار و ارقام داریم گفت : زیر سوال بردن آماری که افراد خبره برروی آن تلاش کرده‌اند صحیح نیست .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا. DSC00014دکتر محمدعلی نجفی در همایش روز ملی آمار و برنامه‌ریزی با بیان اینکه آن چیزی که تصمیم سازان براساس آمار ترسیم می‌کنند باید به مرحله اجرا درآید بر ضرورت همکاری فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرائی در ارائه آمار صحیح و دقیق تأکید و تصریح کرد : در پژوهش‌های آماری با ایجاد ابزارهای لازم به آمارگیران و برنامه‌ریزان کمک شود.
وی به بهره مندی از فرصت‌ها برای تصمیم‌سازی خوب در بخش‌های مختلف تأکید کرد و افزود : از آمارهای دقیق برای برنامه‌ریزی صحیح در کشور باید استفاده شایسته گردد.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه در باور و اعتقادات دینی ما دروغگویی جایگاهی ندارد گفت : متأسفانه در برهه‌ای از سالهای گذشته علیرغم تفکیک نشدنی بودن آمار از برنامه‌ریزی نسبت به آن بی‌اعتمادی صورت گرفت.
وی افزود : یکی از مسائلی که کشورهای اروپایی و توسعه یافته برایش اهمیت قائل هستند اعتماد به نظام برنامه‌ریزی و آمار است.
دکتر نجفی با بیان اینکه زیر سوال بردن آماری که افراد خبره برروی آن تلاش کرده‌اند صحیح نیست گفت : در مدیریت و برنامه‌ریزی برای آینده کشور آمار نقش حساس و تعیین کننده‌ای ایفا می‌کند.

DSC00007 DSC00011 DSC00020 DSC00024 DSC00025

tel final1

Share