رئیس اداره ورزش وجوانان رودسر خطاب به مجری برنامه تلویزیونی با ورزش صدا شبکه باران :

از فراری دادن کشتی گیر المپیکی که اصالتش گیلانی ست چه بهره ای می بری ؟!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا مودبی در ادامه با انتقاد از برخی قهرمانان گذشته گیلانی که دستشان از مدال طلای جهانی و مدال المپیک خالی مانده و چنین جوی را در روزهای گذشته ایجاد کرده اند گفت : علیرضا کریمی یکی از بختهای اصلی کسب مدال در المپیک ریوی برزیل است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از برنا, رئیس اداره ورزش وجوانان رودسر  با ابراز تأسف و ناراحتی از مجری برنامه تلویزیونی با ورزش شبکه باران در انتقاد کوبنده از کشتی گیر المپیکی که اصالتش گیلانیست و تمایل دارد با نام گیلان درالمپیک شرکت کند گفت : انتظار میرود صدا وسیما موجبات ایجاد انگیزه و جذب جوانان در حوزه های مختلف را فراهم آورد نه اینکه نخبگان را فراری دهد .

index.jpgعلیرضا کریمی ماچیانیرضا مودبی با اشاره به رویکرد کشورهای مختلف دنیا در جذب نخبگان ورزشی و غیرورزشی برای افزایش انگیزه و رشد جوانان آن کشورها گفت : در چند سال گذشته آذربایجان با جذب قهرمانان کشتی ما توانسته رشد خوبی داشته باشد و چندی پیش توانست در مسابقات تیمی ، ما راشکست دهد .

وی افزود: تعجب می کنم که مجری یک برنامه زنده تلویزیونی بدون در نظر گرفتن تمامی این مسائل در چند هفته متمادی تأکید دارد که این کشتی گیر نمی تواند برای گیلان کشتی بگیرد چون حتی یک روز هم در گیلان تمرین نکرده و برای گیلان کشتی نگرفته است!

مربی اسبق تیمهای ملی کشتی در پاسخ به این ادعای مجری برنامه با ورزش گفت : پدر، مادر و تمامی خانواده علیرضا کریمی ماچیانی ،اهل و ساکن رودسر هستند و وی هم در زمان تعطیلی سالیانه خود در سالنهای کشتی رودسر زیر نظر مربیان گیلانی چون عباس مطیعی و فرهاد آزرده تمرین می کرده .

وی با اشاره به اینکه مگر شما شبانه روز با این قهرمان زندگی کرده اید که به صراحت عنوان می کنید که حتی یک روز تمرین نکرده ؟ آیا این از فقر آگاهی و عدم اشراف شما به ورزش گیلان نشأت نگرفته است ؟

رضا مودبی گفت : مجری برنامه پرمخاطبی چون نود که تیم پرقدرت و اتاق فکر کارشناسانه ای در پشت آن قراردارد در مدت ۱۶ ساله فعالیتش بارها مورد رصد و بررسی قرار می گیرد که خدای ناکرده دچار خطا ، بی عدالتی ، باند بازی و رفیق بازی قرارنگیرد اما آیا در مورد این مجری و این برنامه هم چنین است ؟

وی درادامه از دکتر طلوعی مدیرکل جدید صدا وسیمای مرکز گیلان خواست که حتماً چند اتاق فکر مجزا برای این برنامه که تنها برنامه ایست که مسائل ،مشکلات و مطالبات ورزش و ورزشکار را بررسی می کند تشکیل دهند.

رئیس اداره ورزش وجوانان رودسر گفت : علیرضا کریمی تنها ۲۱ سال دارد و حداقل ۹ سال دیگر می تواند برای ایران و گیلان افتخار آفرینی کند پس باید از وی حمایت کرد نه بی مهری.

وی افزود: انتظار میرود صدا و سیمای مرکز گیلان با دعوت از این قهرمان در برنامه ای تخصصی به دنبال جذب و حمایت از وی باشد ،همچون گذشته که بارها وبارها از قهرمانانی که در گیلان زندگی نمی کردند به درستی در این برنامه دعوت و حمایت شد .

رضا مودبی در ادامه گفت : ۸۰ درصد از قهرمانان تهران و کرج متولد آن دو استان نیستند اما مسئولان به درستی آنها را حمایت و تجلیل کرده اند .

وی با اشاره به جذب یکی از بانوان قهرمان گیلانی سطح ملی در رشته هفت سنگ توسط استان خراسان رضوی گفت : مطمئناً استانهای دیگر برای جذب نخبگان در رشته های کم مخاطبتر لحظه شماری می کنند ، اما متأسفانه ما به دلایل نامعلوم و شاید برای خوش آمد حال برخی ها کم کاری میکنیم .

رضا مودبی در ادامه با انتقاد از برخی قهرمانان گذشته گیلانی که دستشان از مدال طلای جهانی و مدال المپیک خالی مانده و چنین جوی را در روزهای گذشته ایجاد کرده اند گفت : علیرضا کریمی یکی از بختهای اصلی کسب مدال در المپیک ریوی برزیل است که اگر این اتفاق مبارک بیافتد ، گیلان توانسته پس از ۴۳ سال در المپیک صاحب مدال شود وامیدواریم این تنگ نظری ها تبدیل به حمایت و تشویق همه جانبه شود.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم رابطه ای بین انتقادات این برنامه تلویزیونی و انتقادات چند هفته گذشته برخی قهرمانان گذشته کشتی نباشد گفت : ابراهیم مهربان هم بعنوان یک قهرمان گیلانی در آسیا و جهان هیچ گاه در دوره قهرمانی خود از گیلان در مسابقات داخلی با خارجی شرکت نکرده اما هم اکنون افتخار گیلانیهاست .

این مربی و مدرس گیلانی فدراسیون کشتی گفت : مجموعه عوامل و مسئولان سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی ، اجتماعی و ورزشی استان باید تلاش کنند تا چنین نخبگانی که بدلیل صنعتی نبودن و مشکلات اقتصادی استان مجبور به ترک دیار خود میشوند را جذب و مورد مهر خود قرار دهند.

tel final1

Share