حاشیه نگاری نمایشگاه مطبوعات

از عدم وجود نقشه تا غرفه عجیب و اعتراضی خبرگزاری دانشجو+تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات کشور با شعار «نقد منصفانه، پاسخ مسئولانه» صبح یکشنبه به طور رسمی افتتاح شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات کشور با شعار «نقد منصفانه، پاسخ مسئولانه» صبح یکشنبه به طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا یکی از نکات جالب توجه این دوره از نمایشگاه غرفه ی خبرگزاری دانشجو بود. این غرفه که هیچکس در آن حضور نداشت توسط روبان بنفش محدود شده و یک آدمک مقوایی داخل آن قرار گرفته بود که بر روی دهانش چسبی بنفش زده شده بود.بر روی کاغذی که به این آدمک چسبانده شده بود کلماتی مانند «بی سواد، افراطی، سرهنگ، بی شناسنامه، برید به جهنم، بی اخلاق، چماق دار، تازه به دوران رسیده، متحجر، بزدل» قرار داشت.علی رغم اظهار نظر برخی رسانه ها نسبت به برخورد تبعیض آمیز دولت و ارشاد با رسانه ها شاید وجود همین غرفه در نمایشگاه ,گویای انتقاد پذیری معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد باشد.

در قسمت دیگر این غرفه اسامی رسانه هایی که این دوره از نمایشگاه را تحریم کردند قرار داشت.

 روزنامه ابتکار نیز با شعار همیشگی خود یعنی« زنده باد مخالف من» در نمایشگاه حضور پیدا کرده بود.

IMG_2540
از استان گیلان ۶ نشریه مکتوب «نسیم» ، «معین» ، «گیلان امروز» ,«سوال و جواب»و «سرمایه و ثروت» در این دوره از نمایشگاه حضور دارند.

عدم وجود نقشه از فضای سالن و جانمایی غرفه ها برای راهنمایی بازدید کنندگان یکی از نواقص این دوره از نمایشگاه بود که سردرگمی بسیاری از بازدیدکنندگان را در پی داشت.

بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات کشور با حضور بالغ بر ۶۰۰ رسانه در ۵۶۷ غرفه برپا شد و از تاریخ ۱۶ آبان شروع به کار کرده است و تا ۲۲ آبان ماه ادامه دارد.

خبرنگار: صابر عاشری

tel final1

Share