از گوشه کنار سیاست در گیلان

اداره کل گمرگ آستارا به بیمارستان تغییر نام دهد/چرا مرا مجبور به استفاده از ابزار سوال، تذکر در قبال دوست قدیمی ام می کنید؟!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

چرا مرا مجبور به استفاده از ابزار سوال، تذکر در قبال دوست قدیمی ام می کنید؟!

 image_800_600ابوذر ندیمی نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در نشستی با مجموعه ی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با انتقاد از تأخیر در تجهیز بیمارستان جدید التأسیس غدیر گفت: چرا باید با تأخیرها و عدم رعایت عدالت در توزیع امکانات بین شهرستانها مارا مجبور به استفاده از ابزار های قانونی خود به نام های سوال، تذکر و … در قبال دوست قدیمی خود و وزیر فعلی بهداشت، یعنی دکتر قاضی زاده هاشمی می کنید.

ندیمی با اشاره به اینکه خانه ی بهداشت شیخعلی کلایه در بخش رودبنه شهرستان لاهیجان نیازمند توجه ویژه ی متولیان است، افزود: ما هرچه در خصوص حل مشکل درمانبستر دیلمان گفتیم، نوشتیم و سوال کردیم، چیزی به نام نتیجه از آن نه دیدیم و نه شنیدیم و این نیازمند عزم جدی مسئولان دو وزارتخانه ی بهداشت و راه و شهرسازی می باشد.


اداره کل گمرگ آستارا به بیمارستان تغییر نام دهد+سند

آستارا-گمرکصفر نعیمی رز نماینده آستارا در مجلس روز دوشنبه ۱۱ آبان نامه ای به مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک کشور نوشته است و در این زمینه به خبرنگار افکارخبر گفت: به استناد اطلاعات و گزارشات شفاهی و کتبی که از وضعیت نابسامان اداره کل گمرک آستارا به دستم رسیده بنده پس از تحقیقات به نتیجه رسیده و طی نامه ای در مورخه یازدهم آبان امسال برای جناب آقای دکتر کرباسیان رئیس کل محترم گمرکات ایران که فردی متدین، ارزشی، مدیر ومدبر است و نیز در اعمال مدیریت و حسن اخلاق زبانزد خاص و عام است، پیشنهاد دادم که تابلوی اداره کل گمرکات آستارا را با تابلوی بیمارستان تغییر نام دهند.

در این نامه آمده است:

به استحضار ملت شریف ایران، استان گیلان و شهرستان مرزی آستارا می رساند

آقای دکتر کرباسیان با وجود داشتن شرایط یاد شده فردی به نام محمدی را به مدیرکلی گمرک آستارا برگزیده است که وی از بدو ورود به آستارا تا کنون بجای پرداختن به اعمال مدیریت و اداره گمرک و تدبیر مسئولین ذیربط همواره سعی داشته که روبروی دوربین ها قرار بگیرد و در مصاحبه های خود با خبرنگاران، جراید و ونشریات اقدام کند تا کارهای جزئی و قدمهای کوچک را بزرگ جلوه داده و به خرد مسئولین شهرستان، استان و کشور بدهد و نابسامانی ها با سوء مدیریت خود را نادیده بگیرد و با این کار ضربه جبران ناپذیری به اقتصاد شهرستان وارد نماید و از همه مهمتر اینکه این شخص از آغاز ماموریت خود تا الان که بیش از یک سال می گذرد، یا خود مریض بوده که با عصا تردد می کند و یا به بهانه مریضی مادر و مادرخانم همواره بین تهران و آستارا آواره بوده است و از ماموریت اصلی خود که اداره گمرک است، غافل مانده است.

ایشان علاوه بر سوء مدیریتش فردی که جانباز شمیایی درصد بالاست، و یک کپسول اکسیژن در ماشین، یکی در منزل، و یکی دیگر در اتاق کارش دارد و بیشتر ایام یا در بیمارستان بستری و یا در اتاق کارش بر روی تخت تاشو خوابیده است، را بعنوان معاون فنی خود انتخاب نموده و به وی تفویض اختیار کرده است. در صورتی که وی بعنوان جانباز حالت اشتغال دارد و چه کار بکند و چه نکند، از حقوق و مزایا برخوردار است و نمی دانیم وی چه نفی برای گمرک آستارا دارد که خانواده اش را در رشت گذاشته و وضعیت موجود را در آستارا تحمل می کند.

معاون سالن مسافری گمرگ چند ماه بعلت عمل جراحی در تهران در مرخصی استعلاجی بسر می برد و از همه مهمتر فرزند نماینده سابق مجلس این شهر که بارها در انتخابات شکست خورده و در دوره قبل رد صلاحیت شده با بد اخلاقی و بد رفتاری باعث آزردگی خاطر و تردد کنندگان ایرانی و اتباع خارجی می شود. البته وی در غیاب مسئولیت سالن مذکور، این مسئولیت را برعهده دارد.

وی با ایجاد جو بدبینی زمینه تحقیر اینجانب را فراهم می کند تا جایگاه پدر خود را تقویت کند.

با این اوصاف جای بسی تاسف و تعجب است که ریاست محترم کل گمرگات ایران همواره بر جایگاه گمرگ آستارا اصرار ورزیده و اظهار می دارد که آنجا مدیریت قوی می خواهد و نیازمند شخص برجسته است و در معرفی افراد که مقبول عموم هستند و از جایگاه مردمی برخوردارند، امتناع می ورزد.

آقای رئیس کل، اداره کلی که با مجموعه مریض و با مدیران مریض اداره می شود، یعنی بی صاحب است و چنانچه فردی مردم دار و ولایت مدار و خوش اخلاق هر چند ضعیف باشد، برای مدیریت آنجا گمارده شود، از بی صاحبی بهتر است.

از مسئولین اعم از قضایی، نظارتی، امنیتی و از هر مرجع صلاحیت دار درخواست دارم بصورت محسوس و یا نامحسوس در شهرستان حضور پیدا کرده و موضوع را رصد نموده و به نتیجه برسانند.

مستدعی است ترتیباتی اتخاذ فرمائید تا نام این اداره از گمرکات به بیمارستان تغییر یابد.

 

روایت فیاض زاهد از سخنرانی نیمه تمامش

منتقدان افراطی بیشتر حرف بزنند بنفع اصلاحات است/عصبانیت نباید استراتژی دائم روحانی باشدایلنا نوشت: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب از حمله به خود توسط نیروهای خودسر در جریان سخنرانی‌‌اش در روز ۱۳ آبان خبر داد.

 فیاض زاهد گفت: به دعوت شورای جوانان تدبیر و امید استان گیلان قرار بود در مراسم روز مبارزه با استکبار جهانی با موضوع «عزت، حکمت و مصلحت در سیاست خارجی» سخنرانی داشته باشم.

وی با بیان اینکه مراسم از سوی فرمانداری لاهیجان مجوز لازم را داشت، گفت: قرار بود این سخنرانی در دانشگاه آزاد لاهیجان صورت بگیرد اما یک روز قبل از ۱۳ آبان‏، دانشگاه آزاد لاهیجان اعلام کرد توانایی برگزاری این مراسم را ندارد که در نهایت قرار شد در سالنی در اتاق اصناف لاهیجان مراسم برگزار شود.

این روزنامه‌نگار ادامه داد: روز چهارشنبه پس از آغاز مراسم و قرائت قرآن و پخش سرود ملی ایران‏، هنگامی که پشت تریبون رفتم فضا متشنج شد و حمله و شعار گروهی از نیروهای خودسر موجب برهم خوردن مراسم شدند که به همین خاطر سالن را ترک کردم.

زاهد با بیان اینکه پس از خروج از سالن‏، این افراد به او حمله کردند، تصریح کرد: با حمله این افراد، تعدادی از جوانان حاضر حلقه‌ای در محافظت از من تشکیل دادند ولی آنها توسط نیروهای خودسر کتک خوردند که من نیز بی نصیب نماندم. حتی بعد از خروج از سالن مراسم، این افراد با ماشین، مرا تعقیب می‌کردند که این مسئله باعث شد یکی از ماشین‌های همراه بنده با دو ماشین دیگر تصادف کند. این افراد مسیر اصلی لاهیجان به رشت را بسته‌ بودند و می‌خواستند مانع خروج من از لاهیجان شوند که از طریق راه‌های فرعی توانستیم به رشت برسیم.

این استاد دانشگاه در پاسخ به اینکه آیا امنیت مراسم  تامین نشده بود؟ با بیان اینکه هیچ ارگانی برای تامین امنیت این برنامه دارای مجوز حضور نداشت، یادآور شد: شایسته است زمانی که فرمانداری و استانداری مجوز برگزاری برنامه‌ای را می‌دهند، امنیت لازم را هم برای برگزاری آن را فراهم کنند. بنده هیچ شکایتی نسبت به این مسئله ندارم چراکه امیدی برای پیگیری این اتفاق ندارم اما امیدوارم روزی فرا برسد که فضای گفت‌وگو و مفاهمه میان جریان‌های سیاسی فراهم شود.


« نعیمی رز» اخراج یک نماینده را قطعی دانست

تابناک نوشت:فراکسیون رهروان ولایت، بزرگترین و مهم ترین فراکسیون مجلس شورای اسلامی به شمار می آید. هم اکنون تعداد نمایندگانی که در این فراکسیون فعالیت می کنند، ۱۷۸ نفر است. این فراکسیون در واقع تصمیم گیرنده اصلی اتفاقاتی است که قرار است در صحن علنی روی دهد.

۲۲۱۵۲۵_۵۲۳ بررسی رأی های داده شده در صحن علنی و همچنین اظهارنظرهای متناقض نمایندگان عضو فراکسیون، نشان می دهد، برخی از نمایندگان بر پایه نظر فراکسیونی عمل نمی کنند و مبنای اقدامات خود را بنا بر تشخیص شخصی قرار داده اند.

بنا بر این گزارش، به تازگی فراکسیون رهروان ولایت به این نتیجه رسیده که سید حسین نقوی از جمله نمایندگانی است که به تشخیص خود عمل می کند و به نظریات فراکسیون اهمیتی قائل نیست؛ بنابراین، تصمیم به اخراج وی از این طیف گرفته اند.

صفر نعیمی رز در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: نقوی حسینی، عضو فراکسیون ولایت هستند؛ اما نظر به اینکه وی در هیچ یک از اقدامات و خواسته های فراکسیون اعضا را همراهی نکرده و همیشه با فراکسیون اختلاف نظر داشته است و همواره خلاف نظر جمعی عمل کرده، دوستان نظر داده اند که وی از عضویت فراکسیون کنار گذاشته شود.

این نماینده مجلس درباره قطعیت این موضوع نیز گفت: این عمل صد در صد انجام می شود و ایشان دیگر نمی تواند در فراکسیون رهروان باشد و نیز باید این را بداند و با اذعان به اینکه عامل به این موضوع بوده اند و نظریات فراکسیون را نا دیده گرفته است، بنابراین باید از فراکسیون کنارگیری کند.

سخنگوی فراکسیون رهروان گفت: نقوی حسینی آدم عاقل و منطقی است. وی بعد از اینکه از موضوع باخبر شد، قطعا از فراکسیون خارج می شود، ولی اگر این کار را نکند، فراکسیون در مورد وی تصمیم گیری کرده و این تصمیم قطعی است و ایشان را کنار خواهد گذاشت.

وی گفت: در جلسه بعد از سرکشی به حوزه ها این خبر به وی ابلاغ خواهد شود، البته بالای ۵۰ درصد این احتمال وجود دارد که خودش کناره گیری کند.

این نماینده در پاسخ به اینکه آیا قرار نیست حسینی از خود دفاع کند نیز گفت: نیازی به این کار نیست و خود ایشان می دانند که در این مدت چه کارهایی کرده اند که امروز فراکسیون به این نتیجه رسیده که وی را کنار بگذارد.

سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت یادآور شد: در این مدت، تذکراتی به آقای نقوی داده شده بود که دوستان شورای مرکزی باید همراه، همدل، هماهنگ و هم‌فکر باشند. وقتی کسی چندین بار به این تذکرات توجهی نکرده و خودش را اصلاح نمی‌کند، کنار گذاشته می‌شود.

این نماینده گفت: حسینی در بحث استیضاح ها، رأی اعتماد به وزرا، سؤالات از وزرا، طرح ها و لایحه های دو فوریتی و تک فوریتی و بخصوص بحث برجام و کمیسیون ویژه برجام هیچ گاه با فراکسیون همراه نبوده است؛ بنابراین، نیازی نیست که ایشان عضو فراکسیون رهروان باشند.

نعیمی رز گفت: فراکسیون رهروان ولایت مانند یک تشکل سیاسی در مجلس به حساب می آید و باید همه کارهایی که انجام می شود بر اساس نظر جمعی صورت گیرد؛ به طور مثال، زمانی که ما به عنوان فراکسیون اعلام می کنیم به فلان موضوع رأی خواهیم داد، یعنی موضوع مورد نظر ۱۸۰ رأی دارد. فراکسیون های دیگر چه دوستان آقای حداد، یا پایداری و یا افراطیون هم نظری اعلام می کنند؛ یعنی ۴۰ رأی هم آنها دارند، اما آنها می دانند که از طرف ۴۰ نفر صحبت کرده اند ولی ما نمی دانیم.i

وی افزود: ما به عنوان فراکسیون باید ۱۸۰ رأی داشته باشیم، ولی نقوی حسینی این کار را نمی کند و همراهی با فراکسیون ندارد، بنابراین باعث تضعیف و تشتت آرای فراکسیون شده است؛ پس ما به این نتیجه رسیدیم که ایشان دیگر در این فراکسیون نباشند، حالا یا خودشان کنار می روند و یا ما از ایشان می خواهیم این کار را انجام دهند.

تذکر مدیرکل ارشاد گیلان به یک پایگاه خبری

چندی پیش بود که استاندار گیلان خواستار برخورد پلیس فتا و اداره کل ارشاد گیلان با رسانه های که اخبار را وارونه انتشار می دهند شده بود.
بر این اساس ظاهرا مدیرکل ارشاد گیلان تصمیم به تغییر رویه گرفته و به تنهایی وارد گود شده است.در پایان امیدواریم تذکرات فقط محدود به یک پایگاه خبری نشود و با آن دسته از سایت هایی که روزانه با انتشار مطالب مختلف اقدام به تخریب شخصیت و هتک حرمت مدیران و مسئولان می کنند نیز برخورد قانونی صورت گیرد.

photo_2015-11-06_19-04-15

tel final1

Share