مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت:

آموزش طرح تفکیک از مبدا، به سرای محلات می رود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عاطفی موضوع پسماندهای شهری و معضلات محیط زیستی را از اولویت های سازمان پسماند عنوان کرد و گفت: توجه خاص به امر تفکیک از مبدا، و کاهش تولید زباله در اولویت‌ برنامه‌های آموزشی این سازمان قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،با راه اندازی سرای محلات در مناطق پنجگانه شهرداری رشت، نقش سازمان­های شهرداری در روند ارتقای خدمات­ دهی، اطلاع­ رسانی و هم­چنین سطح ارتباط با شهروندان پُر رنگ‌تر خواهد شد.

مرتضی عاطفی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت نگاه محله محوری را یکی از ضروریات مدیریت شهری دانست و اظهار داشت: آموزش شهروندی بخشی از وظایف مدیریت شهری است.

عاطفی افزود: در واقع دولت و نهادهای قانونگذار، سازمان‌های ملی و محلی، photo_2015-08-18_19-22-50تشکل‌های مدنی از طریق آموزش شهروندی و ایجاد مهارت های زندگی اجتماعی و شناخت اصول مدیریت شهری در محلات نقش بارزی در ارتقای فرهنگ شهروندی و شهر نشینی دارند

وی با بیان اینکه انسان‌ همواره نیازمند آموزش است گفت: شهروندان باید آموزش بینند تا بتوانند با استفاده از روش‌های نوین از عهده حل معضلات مختص محیط‌های زندگی خود برآیند و با ارتقای فرهنگ شهروندی خود، از زندگی لذت ببرند.

عاطفی گسترده‌تر شدن زندگی شهری را همراه با افزایش معضلات شهری دانست و اظهار کرد: نباید درآموزش فقط به جنبه‌های تئوریک اکتفا کرد بلکه فرآیند آموزش باید کمک کند تا شهروندان توانایی‌های اجتماعی و مهارت-های علمی و عملی خود را بشناسند.

 وی با بیان اینکه آموزش تنها راه در حل مشکلات است گفت: شهروندان با آموزش می توانند خود را با شرایط محیطی متغیر تطبیق دهند تا زندگی غنی تری داشته باشند.

عاطفی موضوع پسماندهای شهری و معضلات محیط زیستی را از اولویت های سازمان پسماند عنوان کرد و گفت:  توجه خاص به امر تفکیک از مبدا، و کاهش تولید زباله در اولویت‌ برنامه‌های آموزشی این سازمان قرار دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت فرهنگ بالای شهروندان و فرهنگ‌پذیری مردم رشت را سبب سهولت در ارایه خدمات به آن­ها دانست و بیان کرد: دو دوره آموزش تفکیک از مبدا و ساخت وسایل کاربردی از مواد دور ریختنی برای زنان خانه‌دار و کودکان از برنامه‌های سازمان در سرای محلات است.

وی افزود: این دوره ها با مشارکت گروه‌های اجتماعی و سمن‌ها برای خانواده‌ها ارایه می شود و شهروندان می‌توانند با مراجعه به سرای محلات از این برنامه‌های آموزشی در کنار سایر دوره‌ها بهره‌مند شوند.

tel final1

Share