مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی گیلان

آماده باش کامل ۴۱ اکیپ راهداری در جاده های گیلان/راه های استان تجهیز شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی گیلان از آمادگی کامل ۴۱ اکیپ راهداری زمستانی در سطح محور های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی گیلان از آمادگی کامل ۴۱ اکیپ راهداری زمستانی در سطح محور های استان خبر داد.

۸۱۸۱۴۵۶۵-۷۰۲۵۹۴۹۳محمود ایرانپرست با تشریح فعالیتهای راهداری در فصل زمستان اظهار کرد: با توجه به شروع بارش های زودهنگام در استان، ۴۱ اکیپ ثابت و سیار راهداری با ۴۸۱ نفر نیروی راهدار و با استفاده از ۲۶۴ دستگاه خودروی سبک و سنگین در ۱۶ راهدارخانه ثابت و ۹ راهدار خانه سیار مستقر شده اند.
وی با بیان این که تمهیدات لازم برای راهداری زمستانی در طول راههای حوزه استحفاظی گیلان صورت گرفته است، افزود: پایگاه های راهداری و راهدارخانه ها در طول راه های استان در حد امکانات موجود تجهیز شده اند تا در فصل زمستان به مسافران جاده ای خدمات و سرویس دهی مناسب ارائه شود.
ایرانپرست با تاکید بر ضرورت آمادگی کامل اکیپ های راهداری تصریح کرد: برای اجرای هر چه بهتر عملیات زمستانی، ذخیره سازی نمک و ماسه، تأمین سوخت، تعمیر و تجهیز ماشین آلات راهداری زمستانی، تأمین و آموزش نیروی انسانی را در دستور کار قرار داده ایم.
وی گفت : همچنین تجهیز راهدارخانه ها و سیستم های ارتباطی آنها، فعال کردن گشت های راهداری و تهیه لباس فرم برای تمامی اکیپ ها و نصب GPS بر روی ماشین آلات از دیگر تمهیدات این اداره کل است.
مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه بیش از ۹۷ کیلومتر از راههای استان گیلان در نقاط برفگیر قرار دارد ،گفت: تمامی محورها اصلی ، فرعی و روستایی خصوصا مناطق کوهستانی تحت پوشش عوامل راهداری قرار دارند و طبیعی است که در مناطق کوهستانی برف گیر و دارای بارش بیشتر، امکانات و عوامل راهداری بیشتری مستقر خواهند شد.
وی ضمن توصیه رعایت موازین قانونی و مقررات راهنمایی و رانندگی، از مسافران راه های استان خواست قبل از سفر از طریق شماره های تماس گویای ۱۴۱، ۳۳۳۱۱۱۱۱–۰۱۳ که به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی است از آخرین وضعیت جوی و راه های استان مطلع و با تجهیزات ایمنی کامل اقدام به سفر کنند.
۱۰ هزار و ۶۲۸ کیلومتر راه در استان گیلان وجود دارد که از این میزان ، هشت هزار و ۷۸۷ کیلومتر راه روستایی ، یک هزار و ۱۳۳ کیلومتر راه فرعی ۳۱۱ کیلومتر را اصلی، ۳۴۴ کیلومتر بزرگراه و ۵۳ کیلومتر آزادراه است.

Share