نقدی بر نامه اعتراضی کوچکی نژاد به مسئولان کشوری و استانی

آقای کوچکی نژاد چگونه تجمعات بدون مجوز اقدامی قانونی است و اجرای مصوبات شورای ترافیک استان گیلان اقدامی غیرقانونی؟!/بر چه اساس به دنبال القای جو ناامنی در شهر رشت هستید؟!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آقای کوچکی نژاد در حالی در نامه خود مدعی اعتراض اکثریت مردم و کسبه نسبت به اجرای «طرح ترافیک و پیاده رو سازی خیابان های اطراف میدان شهرداری رشت» شده اند که مشخص نیست ایشان بر اساس کدام منبع به این نتیجه رسیده که اکثریت مردم و کسبه مخالف اجرای این طرح هستند؟

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همانگونه که قبلا اشاره کردیم اجرای تغییرات بزرگ همواره واکنش های موافق و مخالف را در پی دارد.شهرداری رشت پس از روی کار آمدن محمدعلی ثابت قدم طرحی نو در انداخت و برخلاف گذشته تصمیم به انجام تغییرات بزرگ برای جبران عقبkochaki_4625-10 ماندگی های تاریخی رشت گرفت.در همین راستا بود که شهرداری رشت سه پروژه طرح ترافیک,خط ویژه اتوبوس و پیاده راه ها را پس از طی مراحل قانونی و تصویب طرح در شورای ترافیک استان گیلان ,اجرایی کرد .بعد از اجرای طرح ترافیک شاهد بروز برخی اعتراضات از سوی کسبه بودیم و در این میان برخی تجمعات غیرقانونی و حتی توزیع شبنامه در سطح شهر نیز صورت گرفت که این موضوع هوشیاری و اقدام بموقع مسئولان امنیتی را در پی داشت. و از سوی دیگر شهرداری رشت و برخی مسئولان جلساتی برای رفع دغدغه بازاریان با حضور کسبه معترض برای شنیدن مشکلات و رفع دغدغه های آنها برگزار کردند.

در حالیکه که همگی آنها بر رفع مشکلات بدون هرگونه حاشیه سازی و در کمال آرامش تاکید داشتند متاسفانه شاهد تشویش اذهان عمومی و دعوت ضمنی به اعتراض خیابانی از سوی برخی سایت ها بودیم و از سوی دیگر یکی از نمایندگان رشت در مجلس نیز تصمیم گرفت سوار بر موج احساسات شده و برخی را به زورگویی متهم نماید !

حال پس از چند روز گویا نماینده رشت تصمیم گرفته تا دلواپسی خود را عملی نماید و بدین صورت بود که عصر امروز سایت نزدیک به جبار کوچکی نژاد اقدام به انتشار نامه این نماینده به «وزیر کشور , استاندار گیلان , رئیس کل دادگستری گیلان,بازرس کل گیلان و معاون عمرانی وزیر کشور » نمود.

در متن نامه کوچکی نژاد آمده است:«احتراما ضمن تقدیر و تشکر, آرزوی سلامتی و طول عمر برای حضرتعالی به استحضار می رساند ,شهرداری رشت بدون توجه به اعتراضات اکثریت مردم و کسبه مبادرت به طرح ترافیک و پیاده رو سازی خیابان های اطراف میدان شهرداری رشت بدون اینکه زیرساخت اجرای این طرح آماده باشد و توجیهات لازم را به مردم ارائه دهد، نموده است. مردم و کسبه چند روز با تجمع و ارائه طومار اعتراض به این عمل، سعی کرده اند از مسیر قانونی خواسته خود را پیگیری کنند اما ادامه این روند احتمال تنش اجتماعی را دارد.
لذا خواهشمند است دستور فرمائید مسئله پیگیری و از ادامه تنش موجود مابین شهرداری , کسبه و مردم شهر جلوگیری شود.اینجانب درخواست دارم نتیجه را بررسی و اعلام نمایید.»

بی شک ادبیات عجیب این نامه از سوی کسی که دو دوره در قوه مقننه مشغول قانونگذاری بوده است بیش از همه چیز تاسف برانگیز است.

آقای کوچکی نژاد در حالی در نامه خود مدعی اعتراض اکثریت مردم و کسبه نسبت به اجرای «طرح ترافیک و پیاده رو سازی خیابان های اطراف میدان شهرداری رشت» شده اند که مشخص نیست ایشان بر اساس کدام منبع به این نتیجه رسیده که اکثریت مردم و کسبه مخالف اجرای این طرح هستند؟ آیا می توانیم اینگونه گمان کنیم که خدای نکرده ایشان خود و همفکرانش را اکثریت می پندارد!
از سوی دیگر نماینده محترم مردم رشت در حالی اعلام کرده اند که «شهرداری رشت» اقدام به اجرای این دو طرح کرده که گویا از تصویب طرح ترافیک و پیاده راه سازی در شورای ترافیک استان گیلان بی خبر هستند! ایشان بخوبی می دانند که اجرای طرحی که مصوبه شورای ترافیک استان را داراست به هیچ وجه نمی تواند اقدامی غیرقانونی باشد و ازسوی دیگر شهرداری رشت نیز باید با ارائه توضیحات بیشتر به تشریح اهداف خود از اجرای پیاده راه و طرح ترافیک نماید.

آقای کوچکی نژاد در کمال تعجب در بخشی دیگر از نامه اعتراضی خود مدعی شده اند که «مردم و کسبه چند روز با تجمع و ارائه طومار اعتراض به این عمل، سعی کرده اند از مسیر قانونی خواسته خود را پیگیری کنند» باید از ایشان به عنوان یک نماینده مجلس و قانونگذار پرسید که آیا تجمع اعتراضی بدون مجوز و توزیع شبنامه قانونی است اما اجرای مصوبه شورای ترافیک استان اقدامی غیرقانونی و تنش زا ؟!

جناب کوچکی نژاد در ادامه نامه اعتراضی خود صراحتا از « احتمال تنش اجتماعی » خبر می دهند .از ایشان به عنوان یک فرد قانونگذار و مسئول در نظام جهوری اسلامی ایران انتظار می رود اگر متوجه مساله ای شده اند که نتیجه ی آن تنش اجتماعی را به دنبال دارد , آن را بصورت محرمانه برای دستگاه های مختلف و مسئولان ارسال نمایند نه اینکه رسانه نزدیک به ایشان بلافاصله آن را رسانه ای کند و نگرانی ها را به سطح جامعه بکشاند!

بی شک ایجاد یک فضای پرتنش و القای جو ناامنی در جامعه به سود هیچ کسی نخواهد بود و همه متضرر خواهند شد.

 

tel final1

Share