همراه با مخاطبان; خوانده می شوید

نظرات خواندنی مردم در مورد نامه اعتراضی کوچکی نژاد به مسئولان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا احداث پیاده راه های فرهنگی و طرح ترافیک رشت در کانون توجهات قرار گرفته است و مردم و مسئولین به انواع مختلف نظرات خود را در مورد اجرای این پروژه ها در رشت اعلام می دارند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا احداث پیاده راه های فرهنگی و طرح ترافیک رشت در کانون توجهات قرار گرفته است و مردم و مسئولین به انواع مختلف نظرات خود را در مورد اجرای این پروژه ها در رشت اعلام می دارند. روز چهارشنبه سایت نزدیک به جبار کوچکی نژاد نامه ی اعتراض این نماینده را به «وزیر کشور , استاندار گیلان , رئیس کل دادگستری گیلان,بازرس کل گیلان و معاون عمرانی وزیر کشور » منتشر کرد و در آن مدعی شده بود که «اکثریت مردم و کسبه مخالف اجرای این طرح هستند و تاکنون با برگزاری تجمع و طومار(!) از راه های قانونی اعتراض خود را نسبت به اجرای پروژه ها توسط شهرداری رشت نشان داده اند و احتمال ایجاد «تنش اجتماعی» در رشت وجود دارد»

photo_2015-10-24_14-56-261ساعتی پس از انتشار این نامه «دیارمیرزا»در یادداشتی به نقد این نامه پرداخت(اینجا) و خوشبختانه انتشار این یادداشت انتقادی مورد توجه مردم قرار گرفت و شهروندان رشتی با بیان نظرات خود نسبت به اجرای طرح های شهرداری و همچنین اظهارات نماینده رشت نشان دادند که نسبت به اتفاقات پیرامونی شهرشان بی توجه نیستند و همه چیز را با دقت رصد می کنند.

مخاطبی با نام «بابک» برای ما نوشته است:واقعا جای تعجب داره،ایشون مثلا قانونگذارند!!!!!!!!!! مکاتبات ایشون فقط جنبه سیاسی و تبلیغاتی داره.

یکی دیگر از مخاطبان با نام «گیلک» در واکنش به نظر «بابک» نوشته است: «این آقا اگه دلسوز رشت و مردم رشته چرا صداش تو مجلس واسه رشت در نمی یاد من به یاد ندارم واسه رشت تو مجلس قدمی برداشته باشه. چرا واسه سرو سامان دادن به دو تا رودخانه رشت واسه مقامات ارشد کشورنامه نمیزنه چرا واسه باز کردن یک خیابان تو رشت تو مجلس رایزنی نمی کنه اگه دلش سوخته بره این کارها رو انجام بده وگرنه همه میدونن که این نامه نگاری فقط واسه اینه که بقیه نگن کاره ای نیست. »

مخاظبی به نام «رشتی» به انتخابات پیش روی مجلس اشاره می کند و خطاب به نماینده رشت می نویسد:« جناب جبار کوچکی نژاد تا اسفند راهی نیست ، انشالله بزودی ….رهایی خواهیم یافت.»

«ناشناس» بر ضرورت تشریح اهداف شهرداری از احداث پیاده راه تاکید می کند و می گوید:«شهردار رشت با اقدامات اساسی و اصلاحی خود قطعا مخالفانی خواهد داشت و اگر تعداد مخالفان بیشتر شود افراد موج سوار نیز به آنها اضافه می شوند لذا ضروری است با تشریح فواید طرح مخالفین را به موافقین تبدیل کند.»

یکی دیگر از مخاطبان دیارمیرزا با نام «ناشناس» از مخالفین اجرای این طرح بوده و خواستار جویا شدن نظرات مردم نسبت به اجرای این طرح ها شده و نوشته:«دوستان عزیز چرا چشم خود را روی واقعیات بسته اید. لااقل بروید نظر مردم را بگیرید و بد اظهار نظر کنید . با هر کسی که تابه حال برخورد داشته ام همگی از اجرای طرح گله مندند.»

نظر بالا واکنش یکی دیگر از شهروندان را در پی دارد و وی با اشاره به مشکلات انباشته شهر رشت, جسارت شهردار در اجرای پروژ ه ها را تحسین برانگیز می داند و می نویسد:« واقعیت اینه که اکثر ما رشتیها عادت کردیم مثله بیماری که حاضره حالش هر روز بدتر بشه ولی واسه بهتر شدنش درد یه آمپول رو هم تحمل نکنه ! هر روز وضع شهرمون بدتر بشه ،ولی یک طرح خوب و اصلاحی و مفید رو چون چند مدت دردسر برامون درست میکنه رو نپذیریم! عزیز دل! این شهردار تحصیل کرده هست و جوان! این همه ازش ایراد گرفتن اون هم اوایل کار منطقی نیست. البته این به معنای تایید تمام کارها و روش های این شهردار نیست ، ولی به هر حال شجاعت و جسارتش برای استارت زدن کاری نو ،که البته به نظر میاد پشتوانه کارشناسی خوبی هم داره ،به خصوص تو این شهر قابل ستایش هست. از این نماینده عزیز هم انتظاری بیش از ایراد گرفتن نیست.اگر تخصصی بود راهکار بهتر ارائه میشد.»

مخاطبی با نام «محمدی» در تائید نظر بالا نوشته است:«دقیقا همینطوره . از امثال ایشون و تخصص نداشتتشون چه انتظاری میشه داشت؟ ایشون بیشتر دنبال رای و از هیچ‌کاری برای عوام فریبی دریغ نداره »

«ایمان» یکی دیگر از مخاطبانی است که این نامه را دارای جنبه های انتخاباتی می داند و نظری نسبت به دلسوزانه بودن آن نداردو  متن آن را موجب وهن شهروندان دانسته است.وی نوشته :«اقای کوچکی نژاد خواستند در استانه انتخابات خودی نشون بدند و وانمود کنند غمخوار مردم حوزه انتخابیه شون هستند . خواهشم از ایشون اینه حداقل متن نامه رو طوری نگارش کنند که باعث وهن موکلینشون نشه واقعا جای تعجب داره چنین محتوا و فرمی از یک نماینده مجلس . شخصا از شهردار محبوب حمایت میکنم و کارهاشون رو در راستای منافع شهر میدونم . نمیانده محترم لطفن از دخالت بی مورد اجتناب بفرمایند.»

یکی دیگر از مخاطبان به مشکلات تاریخی رشت از یک سو و پیشرفت سایر شهرهای ایران از سوی دیگر اشاره می کند و با یادآوری سنگ اندازی برخی افراد در روند توسعه شهر می نویسد:«خیلی جالبه شهر رشت سالهاست که هیچ تغییری به خودش ندیده و تبدیل شده به یک شهر عقب مونده با یه بافت فرسوده و نمور که به خاطر کم کاری همین اقایان تو سالهای قبله اما حالا که یکی اومده میخواد یه تغییری تو این شهر بده همه سنگ چلو پاش میندازن. نمیگیم شهر رشت مقایسه بشه با شهرهای درجه یک مثل تبریز و اصفهان و شیراز و … اما این شهر حتی از شهرهای همتراز خودش مثل کرمانشاه همدان یا ارومیه هم عقبتره برید توی این شهر ها سرعت تغییرات تو این شهرها ببنید اون وقغ خجالت میکشید که بگید تو رشت دارید زندگی میکنید . حالا ادم میفهمه چرا شهر رشت هیچ موقع به هیچ جا نمیرسه.»

مخاطبی با نام «شهروند» نوشته :«امیدوارم رشت با دکتر ثابت قدم به روزهای خوبی برسد و روزی که همه کسبه بعد از اجرای طرح در امد روزانه بیشتزی را خوهند داشت باید دید ان روز این مخالفین چه حرفی برای همشهریان خود دارن»

مخاطبی با نام «مهرابی» در انتقاد به کوچکی نژاد برای قانونی خواندن تجمعات بدون مجوز علیه شهرداری , خواستار چرایی سکوت کوچکی نژاد در مقابل بازداشت معلمان در تجمعات صنفی مقابل مجلس شده و نوشته:« آقای مهندس اگر تجمع غیر قانونی را تایید می کنید چرا تجمع صنفی معلمان در جلوی مجلس که به جز در خواست افزایش حقوق داشتند ونمایندگان به حق معلمان بودند حمله شد وافراد دستگیر شدند. یک کلمه نگفتی با اینکه خودت را هم فرهنگی می نامی!!!!؟؟؟؟یک بام دوهوا تا کی . عوامفریبی وپپولیستی تا کی. انشالله در ایستگاه انتخابات اسفند به هم خواهیم رسید .خیلی دیر نیست.آقای امر حسین عزیز کسی می تواند موضوعی را نقد یا رد کند تخصص آن را داشته باشد نه هرکه از پدر ومادرش قهر کند خودرا جامع الاضدادبنامد مثل همین بزرگوار که خدمت ایشان ارادت دارید.»

«رشتی» هم برای ما نوشته: «کوچکی بدنبال شهردار شدن برادرش ( جابر ) بوده و … »

مخاطبی دیگر بنام «ناشناس» نوشته است:این طرح برای شهردار که سابقه پیمانکاری دارد چقدر آب می خورد . قدیمی گفته اند موش برای رضای خدا ……… نمی گیرد و حتما تحقق بیشتری در خصوص این پروژه داشته باشید علی الخصوص انتخابات نزدیک است وبعضی ها هزینه دارند.

«سرباز» نوشته است:«احسنت به جناب کوچکی نژاد … »

«گیلک» در واکنش به نظر «سرباز نوشته: چرا؟واسه توسعه رشت یا واسه مردم رشت کاری کرده؟اگه کاری کرده که ما بیخبریم بگو تا ما هم حمایت کنیم از ایشان؟تو مجلس هم که یک فرد خنثی هستش .سربازش هستی دیگه تو تایید نکنی کی تایید کنه»

«آدم» احداث پیاده ره و طرح ترافیک را صرفا در بستن چند خیابان می بیند و اعتقادی به تغییر و تحول در شهر با اجرای این پروژه ها ندارد.وی نوشته:«در تعجبم که چرا تعدادی فقط برای اینکه اعلام موجودیت کنند هر کاری را تحول مینامند. مگر بستن یک یا چند خیابان کاری دارد یا کار مهمیست که فقط برای اینکه از شخص شهردار بعضیها دفاع کنند میگویند شهردار دارد تحول ایجاد میکند !!! این طرح تا جایکه شنیده ایم مربوط به سالیان گذشته ست و اگر شهردارهای گذشته اجرا نکردند دلایل زیادی داشته که مهمترین ان همان ایجاد زیر ساختها میباشد. دوستان اگر هر یک از ماها هم شهردار شویم میتوانیم خبانهای این شهر را ببندیم. بازگشایی خیابانهای جدید ارزشمند است نه بستن. این طرح بغیر از خود ثابت قدم برای هیچ شهروند دیگری منفعت نخواهد داشت.»

این نظر «آدم» واکنش یکی دیگر از مخاطبان به نام «امین» را در پی دارد.«پس بقول شما کل این طرح خلاصه شده در بستن خیابان؟!!! عجب ملت با انصافی هستیم ما! یک نفر هم که داره کار میکنه و دنبال تحول ففط غر میزنیم و با حداقل اطلاعات قضاوت میکنیم و‌حکم صادر میکنیم… سعی کنید اطلاعاتتون رو از منابع موثق تری جمع کنید دوست گرامی »

«گیلک» هم در واکنش به «آدم» نوشته:«اگه زندگی تو شهر توسعه یافته سخته براتون گیلان پر است از ییلاقات و روستاهای بکر.خدا حافظی می کنیم با شما.خدافظ ادم .خدافظ »
«شهروند رشتی» هم که خود را متخصص شهرسازی می داند در مخالفت با اجرای این طرح نوشته است:«به عنوان یک متخصص شهرسازی که از تعداد زیادی از شهرهای پیشرفته دنیا بازدید داشته ام اعلام می کنم اصل طرح درست نیست اما در اجرای آن عجله بدون علت وجود دارد هنوز معضلات بستن خیابان علم الهدی حل نشده وحتی بررسی هم نشده .ابتدا باید ساخت مسیر دسترسی موازی وپارکینگ های مناسب باید در دسترس باشد چنانچه نیاز باشد جلسه ای در دانشگاه گیلان برگزار وبا دعوت از متخصصان شهر سازی واساتید دانشگاه در خصوص اجرای طرح نظر سنجی انجام گیرد مطمئن باشید به دلیل عدم وجود زیر ساخت شورای شهر وشهردار دوره بعد مجبور می شوند هم مسیر ویژه را جمع آوری نمایند وهم در خصوص پیاده را تجدید نظر نمایند حیف سرمایه شهر و عوارضی که از من وشما شهروند اخذ وبدون مطالعه هزینه می شود.»

«ناشناس» در واکنش به نظرات بالا به عملکرد ضعیف شهرداران گذشته اشاره میکند و دلایل برخی افراد با پروژه های شهرداری را منصفانه نمی داند و با انتقاد از زیرسوال بردن مدیرانی که در حال خدمت به مردم هستند نوشته است:«آسفالت کردن چی؟ اون هم زیر ساخت های لازم رو نداشت که شهردارهای قبلی انجام نمیدادن؟ آقا فراموشت شده در دوره های مختلف شهردارهای قبلی آسفالت کامل که هیچی !حتی پر کردن سوراخ سنبه های خیابون ها هم سال به سال انجام میشد اونم اکثراً روزهای بارونی!! این خیانت و از بین بردن بیت المال نبود؟ شماها اون روزا کجا بودین ؟ اگه امثال من الآن چهار تا نظر در حمایت از شهردار مینویسیم بر مبنای چیزیه که می بینیم ،وگرنه من که به شخصه با شهردار و کلیه متولیان مدیریت شهری هیچ نسبتی ندارم . ولی به نظر من قبل از ایشون مجموعه شهرداری از مردم به روش های مختلف درست و بعضاً خیلی غلط پول می گرفت معلوم نبود چی کار داره میکه! نه شهرسازی استاندارد بود ، نه خیابونهامون خیابون بود! نه کوچه هامون کوچه ،نه فضای سبز درستی داشتیم و … حالا این شهردار اومده آقای فلانی یادش اومده زرجوب و گوهررود آلوده هستن و سرطان زا!!! انگار سید محمد علی تا نشست پشت میز شهرداری دستور داد فاضلاب شهر رشت رو هدایت کنن به سمت رودخونه ! آقای فلانی یاد خدا افتاد کانّه شهردار یک آدم فاسقی هست که هدفش از اجرای پروژه دور کردن مردم از معنویاته! خانم دکتر میگه بریدن درخت واسه زیرگذر شهید رجایی اشکالی نداشت چون مجوز داشت ولی واسه بی آر تی اشکال داره! انگار مجوز میگرفت مساله محیط زیست حل می شد! والله بقیه شهرها البته تو سایر استان ها اینقدر متخصص و علاقه مند به شهرشون! ندارن وضع توسعه شهرشون به مراتب از ما بهتره!!!! تو شهرهای پیشرفته کشورمون مدیران و نماینده ها و سایرین تلاش می کنن واسه شهرشون کار کنن . اینجا بر عکسه! طرف شهر رو واسه منافع خودش و اعوان و انصارش میخواد! واسه همینم کار خوب و ارزشمند رو کوچک می کنن، از طرف دیگه اگه خطایی رخ بده به اصطلاح واسه یه دستمال قیصریه رو به آتیش میکشن!!»

همشهری هم نوشته:«احسنت ، بسیار جامع و کامل بود ولی برادر من کسی که منفعت داره میبره این وسط معلومه که دفاع میکنه غافل از اینکه خدا شاهد بر اعمال ماست. »

«امیرحسین» انتقادات کوچکی نژاد را بحق میداند و در این باب نوشته است:«بعد از سالها یکی پیدا شده داره حرف دل مردمو میزنه حالا شما بیایید داستانو سیاسی کنید واسه خراب کردن کوچکی نژاد. قبول دارم طرح ترافیکی ، طرح خوبیه اما کافیه به خیابان ها ی اطراف در ساعات شلوغی مراجع کنید و مشکلی رو که به وجود امده درک کنید.طرح فقط انجام شده و بعید میدونم به درستی انجام شده باشه. لطفا از جانب داری در سایت خوبتون کم کنید و بر کیفیت مطالب بیفزایید. با تشکر »

ناشناس هم اجرای این پروژه ها را اینگونه تحلیل کرده است:«اتفاقاً هدف اینه شما ماشینتو بذاری خونه یه کم پیاده روی کنی! واسه سلامتیت هم بهتره! از بی آر تی هم واسه مسیرهای دورتر استفاده کنی! مشکل اطراف هم به نظر موقتیه ! چون بعیده تو داستان این پروژه با این حجم شما و من متوجه ترافیک بشیم ولی شهردار و شورای ترافیک استان و طراحان پروژه اونقدر ناپخته و دور از واقعیت باشن که متوجه نشن!

 

tel final1

Share