روز پرحادثه پاییزی :

۳۵ نفر مجروح و ۵ کشته در یک روز/ دوشنبه مرگبار جاده‌های خلوت گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرمانده پلیس راه گیلان از وقوع تصادف مرگبار در جاده‌های این استان طی یک روز خبر داد و گفت: حوادث رانندگی در جاده‌های گیلان پنج کشته و ۳۵ نفر مجروح بر جای گذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از فارس ،فرمانده پلیس راه گیلان از وقوع تصادف مرگبار در جاده‌های این استان طی یک روز خبر داد و گفت: حوادث رانندگی در جاده‌های گیلان پنج کشته و ۳۵ نفر مجروح بر جای گذاشت.

rastegharمهیار رستگار روز گذشته را پرحادثه‌ترین روزها در گیلان خواند و اظهار کرد: با وجود اینکه شرایط ترافیک روز گذشته مساعد بود و مشکل خاصی وجود نداشت اما جاده‌های استان شاهد چند فقره تصادف مرگبار بود.

وی وقوع تصادفات مذکور را در جاده‌های خلوت گیلان عنوان کرد و افزود: رانندگان در محیط‌های خلوت به رانندگی با آرامش، سرعت را لحاظ می‌کنند و حادثه‌آفرین می‌شوند.

فرمانده پلیس راه گیلان بیشترین قربانیان تصادفات رانندگی مذکور را موتورسیکلت‌سواران عنوان کرد و گفت: استفاده نکردن از کلاه ایمنی موجب مرگ راکبان موتورسیکلت در روز گذشته شده است.

وی نتیجه حادثه تصادف رانندگی روز گذشته را پنج کشته و ۳۵ نفر مجروح بیان کرد و افزود: یکی از قربانیان این حادثه پیرمرد ۷۰ ساله موتورسوار بود که بر اثر ضربه به سر در هنگام تصادف جان باخت.

رستگار ادامه داد: همچنین جوان ۱۸ ساله‌ای نیز بر اثر واژگونی موتور و ضربه به سر بلافاصله جان باخت که این امر به دلیل تخطی از سرعت و استفاده نکردن از کلاه ایمنی رخ داد.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از کلاه ایمنی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه بارها استفاده از کلاه ایمنی تاکید شده است، اما راکبان موتورسیکلت‌سوار حتی افراد مسن و باتجربه نسبت به این امر بی‌تفاوت هستند.

فرمانده پلیس راه گیلان با بیان اینکه استفاده از کلاه ایمنی به هنگام تصادف رانندگی از ضربه به سر راکب جلوگیری می‌کند، خاطرنشان کرد:بسیاری از جوانان و پیران بر اثر غفلت در عدم استفاده از کلاه ایمنی جان باختند و یا مصدوم شدند.

وی یادآور شد: موتورسواری که قانون را رعایت کند در معرض خطر نیست و کلاه ایمنی می‌تواند جان آنها را از مرگ نجات دهد و از صدمات جدی جلوگیری کند اما تخطی از سرعت و استفاده نکردن از کلاه ایمنی همواره خطر مرگ را برای راکبان موتور به همراه دارد که امیدواریم نسبت به این مسئله دقت بیشتری داشته باشند.

telegramdintitled

Share