عملکرد شش ماهه نخست سال مبارزه با قاچاق کالا استان گیلان

۱۰۸ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی ارجاع شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از انجام بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ مورد بازرسی در سطح واحدهای صنفی و غیرصنفی در گیلان در راستای مبارزه با قاچاق کالا، طی شش ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از انجام بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ مورد بازرسی در سطح واحدهای صنفی و غیرصنفی در گیلان در راستای مبارزه با قاچاق کالا، طی۲۳۰۹۶_۸۸۲ شش ماهه نخست امسال خبر داد.

محمد درویش کردار با اشاره به بازرسی های صورت گرفته در سطح واحدهای صنفی و غیر صنفی استان و کشف کالای قاچاق گفت: در شش ماهه نخست امسال از ۲ هزار و ۱۷۱ واحد صنفی و ۶۷۷ واحد غیرصنفی بازرسی شد.

وی با اشاره به تشکیل ۱۰۸ پرونده کشف کالای قاچاق به ارزش ریالی بیش از ۵۰۰ میلیون ریال طی این بازرسی ها خاطر نشان کرد: از مجموع بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ مورد بازرسی به عمل آمده، ۴ و یک دهم درصد از واحدها متخلف شناخته شده و پرونده تخلفات آنها جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی استان ارسال و کالاهای قاچاق کشف شده به سازمان اموال تملیکی استان تحویل داده شد.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از همکاری پلیس آگاهی استان، تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، اتاق اصناف و دخانیات طی گشت های مشترک، در انجام بیش از هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی از مجموع ۲ هزار و ۸۰۰ مورد بازرسی طی این مدت خبر داد.

درویش کردار بیشترین بازرسی ها را در سطح توزیع و عرضه کالاهایی مانند لوازم آرایشی، کالای دخانی و محصولات غذایی عنوان کرد و افزود: ۷۶ درصد از بازرسی ها در بخش اصناف و مابقی در سایر حوزه ها بوده است.

Share